Sukkerafhængig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.652 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg indrømmer det, jeg er sukker afhængig!  Jeg tænker hele tiden på hvornår jeg næste gang kan få noget sukker, jeg endevender huset, spiser sønnens påskeæg og kan ikke stoppe igen  Det er virkelig pinligt! Det er blevet helt ekstremt efter jeg er blevet gravid igen! 

Nogen erfaringer med at komme ud af denne sukkerafhængighed?!

Jeg vil virkelig gerne stoppe det, men det er svært! 

Håber der sidder en sød sjæl der ude der kan hjælpe mig lidt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

AndreasMor84

Anonym skriver:

Jeg indrømmer det, jeg er sukker afhængig!  Jeg tænker hele tiden på hvornår jeg næste gang kan få noget sukker, jeg endevender huset, spiser sønnens påskeæg og kan ikke stoppe igen  Det er virkelig pinligt! Det er blevet helt ekstremt efter jeg er blevet gravid igen! 

Sukker kan jo desværre gør en lige så afhængig som fx narko osv.. det er frygteligt!
Der findes en bog der hedder Sukkersheriffen, som du måske ku få glæde af?

Anmeld

7. maj 2012

Anonym trådstarter

uhh spændende! Den må jeg kigge efter  Tak for det 

Anmeld

7. maj 2012

aarhusmor

hvis du tager Zink, skulle sukkertrangen aftage lidt.

Personligt har jeg lært mig selv at tage en knækbrød om aftenen med ost på. Men det er jo som man har lyst til. Men det virker godt mod sukkertrang

Anmeld

7. maj 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

hvis du tager Zink, skulle sukkertrangen aftage lidt.

Personligt har jeg lært mig selv at tage en knækbrød om aftenen med ost på. Men det er jo som man har lyst til. Men det virker godt mod sukkertrang

Zink? Ja hvorfor ikke  Gad vide om man må tage det når man er gravid  Det må jeg lige snakke med lægen om  

Min sukkertrang er bare over hele dagen, ligegyldig om jeg er mæt. Men vil forsøge med et knækbrød og en gulerod her til aften, i stedet for boller med pålægchokolade  

Anmeld

7. maj 2012

camilla10

Anonym skriver:

Uh, arbejder selv på sagen. Jeg arbejder med rådene fra "spis maven flad" og "hold maven flad".

Det har hjulpet mig at:

Spise grovfiberkiks med mayonaise-salater fx æggesalat som mellemmåltid.

At have sukkerfri Werthers echte i tasken, bilen mv

Desuden giver de et råd om at spise løs af sukkerfrit slik og chokolade (alt efter hvad maven kan holde til ) i en uges tid, hvorefter sukkertrangen daler. Og tænk! jeg har kun brug for lidt chokolade, når det er den sukkerfri, som i øvrigt er god. Det havde jeg aldrig troet.

Anmeld

7. maj 2012

Kamulla

jeg har været så sukker afhængig, jeg tog 13 kg på EFTER jeg havde født min søn, og trods jeg på 5. dagen efter havde født ham havde tabt det hele.. blev så fed.. levede af sukker, kunne ikke fungere uden sukker.. spiste hans chokolade kalender da var lidt ældre osv.. 

du skal tage en kold tyrker, og så sørg for ALTID have koldt vand i køleskabet, spis en banan eller børst tænder hvis det er helt slemt..

du får sindsyg hovedpine og svedture, og du bliver godt knotten de næste 2-3uger.. men tag kampen op

Anmeld

7. maj 2012

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

Uh, arbejder selv på sagen. Jeg arbejder med rådene fra "spis maven flad" og "hold maven flad".

Det har hjulpet mig at:

Spise grovfiberkiks med mayonaise-salater fx æggesalat som mellemmåltid.

At have sukkerfri Werthers echte i tasken, bilen mv

Desuden giver de et råd om at spise løs af sukkerfrit slik og chokolade (alt efter hvad maven kan holde til ) i en uges tid, hvorefter sukkertrangen daler. Og tænk! jeg har kun brug for lidt chokolade, når det er den sukkerfri, som i øvrigt er god. Det havde jeg aldrig troet.

Uhh! Det lyder jo næsten for godt til t være sandt! 

Tak for rådene, det lyder jo oven i købet lækkert!  

Er det en bog du går efter? eller hvor har du det fra?

Anmeld

7. maj 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

jeg har været så sukker afhængig, jeg tog 13 kg på EFTER jeg havde født min søn, og trods jeg på 5. dagen efter havde født ham havde tabt det hele.. blev så fed.. levede af sukker, kunne ikke fungere uden sukker.. spiste hans chokolade kalender da var lidt ældre osv.. 

du skal tage en kold tyrker, og så sørg for ALTID have koldt vand i køleskabet, spis en banan eller børst tænder hvis det er helt slemt..

du får sindsyg hovedpine og svedture, og du bliver godt knotten de næste 2-3uger.. men tag kampen op

Åhh nej, det lyder lige som mig det med chokoladejulekalenderen 

Puha det bliver hårdt for mig! Men nu gør jeg det sgu!! Nu står den på "Afvænning!!"

Super sejt af dig at du kom over det! 3 uger, -det må jeg da kunne klare!

Anmeld

7. maj 2012

camilla10

Anonym skriver:

Uhh! Det lyder jo næsten for godt til t være sandt! 

Tak for rådene, det lyder jo oven i købet lækkert!  

Er det en bog du går efter? eller hvor har du det fra?

Ja, fra "spis maven flad" og "hold maven flad". Der er flere gode råd i. Jeg har været sukkerafhængig hele mit liv og har for første gang et håb om at det kan blive anderledes, så jeg kan virkelig anbefale bøgerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.