Jeres ærlige mening: Er han for gammel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Kløver

Det er jo en holdningssag. Selv ville jeg synes både der er for langt imellem, men også for gammel at få barn, selv har jeg en grænse der siger maks 40, da man også skal tænke 20 år frem, ville han blive 45 inden, ja så er han ca 65 når barnet flytter hjemmefra.

Jeg har intet imod hvad andre gør af valg, og er helt op til dig, det Er jo kun egne grænser som stopper en

Hvis du føler for det og mener der kunne blive en masse godt imellem jer, så følg hjertet, og skulle der komme et kærlighedsbarn er du jo noget yngre og barnet vil få 2 ældre søskende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Lunae

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har forelsket mig hovedkuls i en fyr fra mit arbejde. Jeg er 30, han er 41! Normalt ville jeg sige han er alt for gammel til mig, har en max der hedder 5 år ældre. Men nu er problemet at jeg altså forelskede mig i ham før jeg vidste hvor gammel han var  Jeg havde troet han var på alder med mig, han ser sådan ud og virker sådan. Men altså... er han for gammel til mig?

Jeg har to "store børn", og har en drøm om at få et barn mere. Men er min nye crush ikke for gammel til at få børn? Han har ingen i forvejen. Jeg tænker bare, vi skal jo også kende hinanden nogle år inden jeg skal være gravid, så han kan jo nemt blive 45 år inden han bliver far... er det for sent? Er det synd at sætte et barn i verden der får forholdsvis kort tid sammen med sin far?

Jeg vil rigtig gerne høre jeres tanker om dette, og vil gerne have I er 100% ærlige

Jeg siger GO for it. Hvis du er vild med ham og han er vild med dig, så er det da bare dejligt for jer

Mht barn forstår jeg godt dine tanker, men 45 årig som mand, så slemt er det heller ikke!

Anmeld

7. maj 2012

babymus77

Orkk nej han er ikk for gammel;-)

Anmeld

7. maj 2012

MissMona

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har forelsket mig hovedkuls i en fyr fra mit arbejde. Jeg er 30, han er 41! Normalt ville jeg sige han er alt for gammel til mig, har en max der hedder 5 år ældre. Men nu er problemet at jeg altså forelskede mig i ham før jeg vidste hvor gammel han var  Jeg havde troet han var på alder med mig, han ser sådan ud og virker sådan. Men altså... er han for gammel til mig?

Jeg har to "store børn", og har en drøm om at få et barn mere. Men er min nye crush ikke for gammel til at få børn? Han har ingen i forvejen. Jeg tænker bare, vi skal jo også kende hinanden nogle år inden jeg skal være gravid, så han kan jo nemt blive 45 år inden han bliver far... er det for sent? Er det synd at sætte et barn i verden der får forholdsvis kort tid sammen med sin far?

Jeg vil rigtig gerne høre jeres tanker om dette, og vil gerne have I er 100% ærlige

Da jeg var 30. Forelskede jeg mig i en fyr fra mit arbejde. Han var 41. Han var meget ung af udseende og af væremåde, (folk, incl. mig selv, skød ham til først/midt i 30´erne). Vi var smaskforelskede. Den eneste ene. Så jeg havde ikke rigtigt noget valg om det skulle være os!

I dag er jeg 34. Han 45. Det eneste jeg ville have ønsket, var at vi skulle have begyndt at knulle og lave børn med det samme. For nu ved jeg jo 200% at det er os og vi prøver på at få et barn nu og nu er jeg nervøs for om vi kan. (Det er vores første for begges vedkommende) Så min bekymring går mest på vores evne til at lave børn. Mht. alder: Ingen kan være sikre på hvor længe de har deres forældre. Nogle mister dem i en meget tidlig alder. (Jeg var 3½). Men man kan give sine børn al den kærlighed man har og sørge for at give dem så meget positiv bagage med som overhovedet muligt! Jeg prøver at få børn med min kæreste fordi jeg ikke kan forestille mig at vi ikke skulle prøve, fordi jeg elsker ham og fordi jeg ved han vil være en fantastisk far, også selvom de skal slås med at have en far der er ældre en gennemsnittets. Jeg tror på hans personlighed samt kærlighed til dem, vil opveje det faktum at han er ældre end de andre fædre!

...pøj pøj med det!

Anmeld

7. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Jeg tror ikke på at man skal smide kærligheden fra sig, fordi man finder den på et uventet sted/måde. 10 års forskel mellem voksne mennesker er ikke ekstremt, selvom det er en del. Jeg tror, det viktigste med aldersforskellen er, at den ikke er så stor, at man ikke kan være på lige fod i forholdet - men det lyder jo ikke somom det er et problem. Jeg har en kollega, som gjorde akkurat som dig. Forelskede sig i en mand, som -ups- viste sig at være ti år ældre end hende. De har snart været sammen i 10 år nu og har to børn sammen. Han må have været ca 45, da de fik den sidste. Man ved jo aldrig, hvor længe man har sine forældrer. Min mands mor døde midt i 30'erne, mens min mor på 72 stadig er superaktiv og oppegående og rejser og passer børnebørn og har fritidsaktiviteter. Hvis dette er ønskebarnet kan det til og med få et tættere og bedre forhold til sin far end om faren var 25 og mere optaget af at gøre karriere eller at passe sine fritidsinteresser eller sit sociale liv. Det går jo i langt højere grad på modenhed og vilje til at prioritere end alder.

Jeg synes, det er meget vanskeligt at sætte en aldersgrænse for, hvornår folk er for gamle til at få børn. Under 50 måske...?

Anmeld

7. maj 2012

B&J

det er 11år imellem jer lige som mig og min kæreste og stort tillykke til jer

Anmeld

7. maj 2012

LRKH

Der er 12 år imellem min kæreste og jeg, og da jeg var 17 og han 29 da vi mødtes er der måske mange der tænker at han var for gammel. Men det er nu sådan at vi har været sammen i 2½ år nu, og vi venter vores første barn til November.                              Jeg er ikke i tvivl om at det var det rigtige at gøre, at trodse aldersgrænsen, for han er manden i mit liv, og i hverdagene mærker vi ikke aldersforskellen. Vi er bare to mennesker, der forelskede sig, flyttede sammen, og nu skal være forældre 

Mht om dit crush er for gammel til at få børn, så må det jo komme an på hvad han selv synes. Det er du nok nødt til at få afklaret, inden du forelsker dig alt for meget i ham. Det kan jo godt være at han bare ikke er typen der vil have børn, og det er du nødt til at vide, inden I evt starter et forhold op, især hvis du selv meget gerne vil have børn.

Jeg synes du skal springe ud i det, tænk en gang hvis han også går og sukker efter dig, og drømmer om børn indenfor den nærmeste fremtid, så ville det da være ærgeligt ikke at få gjort noget ved det  

Jeg håber det bedste for dig/jer 

Anmeld

7. maj 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Han Er da sket ikke "for gammel" - hverken til dig eller til at få børn. Min mand er 42 og jeg er 30. Sammen har vi en søn på 5 år og venter bores andet barn om 7 uger... Modne mænd er dejlige - de hviler(oftere) i sig selv og har styr på prioriteringerne. �� Min mand er i hvert fald den bedste far jeg kunne ønske mig til mine børn og den dejligste mand for mig... Held og lykke med det! 

Anmeld

7. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

kærlighed har ingen alder.. min nuværende kæreste og far til mit kommende barn er 7 år ældre end mig..

min x var 16 år ældre end mig  vi forblev dog ikke sammen da han havde børn og jeg ville have børn..

min mor var 42 år da hun fik den sidste af sine børn..

Anmeld

7. maj 2012

Zeus

Anonym skriver:

Både og vil jeg sige.. Jeg er selv 27, og min kæreste er 40.. Det skete ligesom ved dig, at jeg først ud af "for sent" hvor gammel han var, for der var jeg allerede faldet for ham. Vi har været sammen i 5 år nu, men det er ikke uden nedture pga. aldersforskellen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.