Puha, sikke en tur!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2012

Clisolka

RiUL skriver:

Ja - mig og Oliver skulle med tog fra København til Falster i går formiddags, vi skulle ned til Oldefars 85 års fødselsdagsfest
Min kæreste havde taget bilen derned i fredags, for at ordne nogle ting. Jeg valgte at blive hjemme med Olivsen, som sover SÅ dårligt om natten for tiden. Og så tage "hurtig-toget" til Falster lørdag formiddag.

Vi tog lidt tidligere afsted lørdag, for Oliver var træt, og jeg ville lige gå en tur nedad Amagerbrogade, så han kunne sove lidt Jeg nåede Hovedbanegården med en sovende dreng.
Vi kunne nå et tidligere tog end planlagt, men gad ikke tage det, da turen ville tage 2 timer istedet for halvanden
Så vi ventede, og jeg fik en kaffe latte

Ind i toget, og finde os til rette til en hyggelig tur mod Falster, og en udhvilet dreng.
"tøf tøf" med futtoget - i 10 minutter. Vi stopper op da vi har kørt gennem Valby station. Tænker at vi nok venter på et andet tog.

Men så får vi at vide at vores tog har haft en person påkørsel. Og at vi skal blive i toget indtil der er blevet "ryddet op".
2 timer senere, i et sk*de koldt tog, får vi lov at blive kørt tilbage til Valby station.
Ingen informationer fra DSB, ind i et propfyldt tog efter 45 minutters ventetid, og afsted mod Falster. Suk!
Istedet for halvanden time i tog, blev det til 4,5 timer.
Idag er Oliver så blevet snottet og har fået 39,5 i feber.

Jeg er træt i dag, men farmand bliver sendt efter pizza senere
Og vil egentlig gerne sende en opfordring til fremtidige "tog-springere", lad være, for det er da for irriterende!!!!

Ja DSB er SÅ dårlige til det med at informere - kender ALT til det som daglig pendler  Men de kan desværre ikke gøre for, at en springer ud. Nogle gange er jeg glad for, at jeg ikke er togfører og ser det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

RiUL

Bertemor skriver:

Toget var jo kørt forbi stationen og det er immervæk ikke skidesmart at sætte folk af midt på strækningen!  

Hele DK hader DSB, i know, men det kan umuligt være deres skyld at folk vælger at hoppe ud foran toget..

Jeg hader skam ikke DSB, synes der var dårlig Info til dem der faktisk gerne ville videre fra Valby og ikke valgte at tage tilbage til København.

Anmeld

7. maj 2012

RiUL

Monica P skriver:

Jeg forstår godt det er rigtig træls at sidde i et tog i så lang tid med en lille dreng men altså

Et stakkels menneske har valgt at tage sit liv, så er det da ligegyldigt at man bliver lidt forsinkede, og stakkels togfører. :-(

Monica

Ja, stakkels person, og hans familie og ikke mindst togføreren!
- men! Hvor er det dog dybt egoistisk at tage sit eget liv på den måde. Tænk hvad han udsætter alle dem på stationen for, når de ser ham springe ud foran toget. Tænk på alle dem der skal "rydde op" efter ham, og togføreren.

Anmeld

7. maj 2012

RiUL

Mor og meget mere skriver:

SÅ enig. Irritationen over ventetid i et tog samt et barn med feber er for intet at regne ved siden af den fortvivlelse, både selvmorderen og hans/hendes familie har skullet og skal gennemgå. Jeg synes, det er et ufølsomt indlæg. Folk springer ikke ud foran et tog for sjov eller for at irritere nogen. 

Jeg er godt klar over at man ikke springer ud foran et tog for at irritere nogle - men det jeg mener er at man i det mindste kunne tænke lidt på sine medmennesker, tænk et syn dem på Valby st har set! Det er sgu da frygteligt - så kan man vælge at gøre det lidt mere "privat".

Anmeld

7. maj 2012

Troldemommi

RiUL skriver:

Ja, stakkels person, og hans familie og ikke mindst togføreren!
- men! Hvor er det dog dybt egoistisk at tage sit eget liv på den måde. Tænk hvad han udsætter alle dem på stationen for, når de ser ham springe ud foran toget. Tænk på alle dem der skal "rydde op" efter ham, og togføreren.

ja man kan sige det er egoistisk men en person der vælger at tage sit liv tænker vist ikke på de konsekvenser personens beslutning har for andre mennesker :-)

er din søn ved at have det bedre?

Monica

Anmeld

7. maj 2012

RiUL

BRUUS skriver:

Hej Smukke Rikke
Long time no see!  Nu er jeg tilbage... Dog med nyt navn.

Nu til kommentaren
Ej men det er jo bare GREAT! ....Eller!!!! 
Sådan nogle ting skal åbenbart bare ske lige når man mindst har brug for det... Kan lige forestille mig hvor irriteret du må ha' været. Og så med den lille på "armen", ej men altså..... Så har man SLET ikke tid til den slags venten..... Synd at han blev syg efterfølgende  Håber han kommer hurtigt ovenpå igen!

Har I det ellers godt??

Kh

Hej Mette

Ja, det var en lang tur Men vi kom frem
Vi har det godt! Nyder de sidste 3 mdr af min barsel
Hvad med jer? Hvordan har I det?
Knus!

Anmeld

7. maj 2012

RiUL

Monica P skriver:

ja man kan sige det er egoistisk men en person der vælger at tage sit liv tænker vist ikke på de konsekvenser personens beslutning har for andre mennesker :-)

er din søn ved at have det bedre?

Monica

På den anden side er jeg glad for at vi sad i toget, og ikke stod på stationen
Ja, det håber jeg han havde over 39,5 hele aftenen. Panodil slog ikke feberen ned - og måtte på apoteket efter dolodent.

Anmeld

9. maj 2012

Bruus

RiUL skriver:

Hej Mette

Ja, det var en lang tur Men vi kom frem
Vi har det godt! Nyder de sidste 3 mdr af min barsel
Hvad med jer? Hvordan har I det?
Knus!

Hej igen 

Det lyder dejligt!  Så må vi håbe de sidste 3 måneder bliver fyldt med  en masse solskin. 
Jamen vi har det også rigtig godt! Uh der er sket meget! Vi har købt hus!!!!! Fik nøglerne til det nye hus i starten af Februar. Det er et sprit nyt hus på 111kvm med lille have og lækkert udeskur fra 2008, som ingen har boet i før. Blev bygget lige før krisen. Derfor ingen købere. Vi fik det til en formiddabel pris!!!!!  Det ligger i Ringsted. Så det er selvfølgelig en helt anden verden. Men her er SKØNT og helt ideelt for en lille familie. + vi har bedsteforældre liiiige i nærheden, så det gør også det hele meget sjovere  Det er altså rart at de kan hjælpe hvis man har brug for det...

Så jeg har fået job i Ticket To Heaven i Ringsted Outlet, og er helt vild med det. Har den dejligste chef og så finder jeg nogle knaldgode tilbud tli Freya, så det er jo en Win win situation  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.