nogen der kender reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Victoriasmor88

Na-Wi skriver:

tror det er fordi at su'en ligger på ca 5000 og kh ligger på ca 13000 hvis man er forsørger  

Jamen hvis hun er forsøger er hendes SU da også højere, er den ikke ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Victoriasmor88

Na-Wi skriver:

tror det er fordi at su'en ligger på ca 5000 og kh ligger på ca 13000 hvis man er forsørger  

Og det er da heller ikke 13000 kr udbetalt

Anmeld

6. maj 2012

Na-Wi

Prinsesse2ben skriver:

det kommer an på om hun er alene med barnet.. Da jeg var sammen med min søns far fik jeg de der 5600 før skat, og så kan man låne et forsørgertillæg og det der su lån..

Anmeld

6. maj 2012

Na-Wi

Prinsesse2ben skriver:

Og det er da heller ikke 13000 kr udbetalt

nej men su'en ligger på 5600 før skat og kh på 13700 før skat så det passer meget godt med at der er en forskel på 8000 kr..

Anmeld

6. maj 2012

mn

Mariajny skriver:

jeg går på VUC, men er blevet sygemeldt, da jeg har fået en depression
men hvad skal jeg leve af nu? er det kontanthjælp eller su ?

Er du gået ud af VUC? eller på orlov?

Hvis orlov tror jeg faktisk ikke du kan få noget som helst.

Hvis du er gået ud så skal du søge kontanthjælp og sige du har en depression, så skal de bestemme hvor meget du kan eller ikke kan og om du skal være sygmeldt eller kan noget.

Anmeld

6. maj 2012

Mariajny

Prinsesse2ben skriver:

Hvordan pokker kan du få 8000 kr mere end på SU ? 

ja suén er på 5500 og kh er på 13200.. det er fuldstændig hen i vejret i mit hoved..

Anmeld

6. maj 2012

Mariajny

metteswn skriver:

Er du gået ud af VUC? eller på orlov?

Hvis orlov tror jeg faktisk ikke du kan få noget som helst.

Hvis du er gået ud så skal du søge kontanthjælp og sige du har en depression, så skal de bestemme hvor meget du kan eller ikke kan og om du skal være sygmeldt eller kan noget.

nej er ikke stoppet.. men min studievejleder vil sygemelde mig. så fra i morgen er jeg sygemeldt

Anmeld

6. maj 2012

Mariajny

Prinsesse2ben skriver:

neej min dreng bor ved hans far, så bliver man ikke betragtet som forsørger i su systemet, men det bliver man i kh systemet, da jeg betaler børnebidrag

Anmeld

6. maj 2012

Kofoed.

Jeg skulle på KH da jeg blev sygemeldt grundet tvillingegraviditet og dårlig hofte.

Anmeld

6. maj 2012

SukkerDronning

Jeg tror faktisk ikke at du kan fortsætte på vuc. Sådan at du skal stoppe og så skal du vel på kontanthjælp.

For at få su kræver det at du er studieaktiv. Du kan fint fortsætte på vuc, men de vil sende dig fraværsbreve og du vil jo ikke kunne følge med. Det kommer selvfølgelig også an på, hvor lang tid du regner med, at være sygemeldt.

Men du kan faktisk godt gå på kontanthjælp, og være heldig, at få en aftale i hus om, at du kan gå på vuc imens du er på KH.

Der er mange mulligheder, men de afhænger af din situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.