nogen der kender reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.969 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Mariajny

jeg går på VUC, men er blevet sygemeldt, da jeg har fået en depression
men hvad skal jeg leve af nu? er det kontanthjælp eller su ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

S.Maria

Jeg ved det ikke, men synes du skal ringe op til din skole imorgen hvor der er en su-vejleder, de må vide det

Anmeld

6. maj 2012

Mariajny

S.Maria skriver:

Jeg ved det ikke, men synes du skal ringe op til din skole imorgen hvor der er en su-vejleder, de må vide det

jaa vil jeg også gøre i morgen.. men vi stod nemlig og skulle til at flytte, så skulle lige høre om der var nogen kloge hoveder herinde der vidste det

Anmeld

6. maj 2012

wamse

Mariajny skriver:

For at få kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og det gør du jo ikke som sygemeldt :-( Så det må være sygedagpenge, hvis du er berettiget til det.

Har du prøvet at google reglerne for at være sygemeldt på su? Jeg har selv været sygemeldt på su, men der var jeg igang med en videregående uddannelse, og mener ikke man kan blive sygemeldt på su når man fx er på vuc.

Men som en anden nævner, så ring til din studievejleder i morgen, for de må vide det.

Anmeld

6. maj 2012

Mariajny

wamse skriver:

For at få kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og det gør du jo ikke som sygemeldt :-( Så det må være sygedagpenge, hvis du er berettiget til det.

Har du prøvet at google reglerne for at være sygemeldt på su? Jeg har selv været sygemeldt på su, men der var jeg igang med en videregående uddannelse, og mener ikke man kan blive sygemeldt på su når man fx er på vuc.

Men som en anden nævner, så ring til din studievejleder i morgen, for de må vide det.

sygedagpenge ?? er det ikke igennem A-kassen? jeg har jo meldt mig ud af fagforening og A-kasse da jeg startede på VUC, da jeg ikke optjente timer, og heller kunne bruge det til noget

Anmeld

6. maj 2012

JanetBJ

Jeg ville også sige sygedagpenge eller sådan noget. SU kræver at man er studieaktiv, for at få su'en, men da du er sygemeldt er du ikke studieaktiv. Og KH skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet, på ..

Anmeld

6. maj 2012

Monski

Mariajny skriver:

Jeg gik også på vuc da jeg blev sygemeldt, men jeg stoppede så jeg ved faktisk ikke om du kan få su. 
Men jeg får kontanhjælp og har sammen med min sagsbehandler og læge, fundet en passende aktivering. 

Anmeld

6. maj 2012

Mariajny

Monski skriver:

Jeg gik også på vuc da jeg blev sygemeldt, men jeg stoppede så jeg ved faktisk ikke om du kan få su. 
Men jeg får kontanhjælp og har sammen med min sagsbehandler og læge, fundet en passende aktivering. 

okay så er det nok kontanthjælp... men der kan jeg også få 8000kr mere.. skræmmende ik?

Anmeld

6. maj 2012

Victoriasmor88

Mariajny skriver:

okay så er det nok kontanthjælp... men der kan jeg også få 8000kr mere.. skræmmende ik?

Hvordan pokker kan du få 8000 kr mere end på SU ? 

Anmeld

6. maj 2012

Na-Wi

Prinsesse2ben skriver:

Hvordan pokker kan du få 8000 kr mere end på SU ? 

tror det er fordi at su'en ligger på ca 5000 og kh ligger på ca 13000 hvis man er forsørger  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.