Hvad ville du gøre (enlig forældre - konflikter)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Julle85

Eftersom I deler 7/7, så har du ikke krav på børnepenge fra ham af, og du har bopælen og får derfor alle de tilskud og goder der er, -som han jo ikke får halvdelen af fra dig. -tror bare du skal prise dig lykkelig for at vi bor i et land, hvor der faktisk ydes så meget økonomisk hjælp. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 10 år som går i 3. klasse. Jeg har hende med en mand som faktisk er en god far. Vi gik fra hinanden da hun bare var knap ét år.

Hun har altid haft bopæl hos mig, og jeg modtager børnepengene osv., ligesom jeg også modtager børnebidrag fra faderen, som vi dog selv har fastsat til 1000,. pr. mdr., som er noget mindre end det jeg kunne få hvis jeg søgte om forhøjet. Vi har altid haft en deleordning hvor hun er lige meget hvert sted.

Jeg har altid betalt ALT. På det seneste har jeg dog bedt ham om at hjælpe økonomisk, da jeg er på dimittendsats (svarende til kontanthjælp) og har svært ved at få pengene til at slå til. Jeg har blandt andet spurgt om han ville købe sandaler til hende, her fik jeg et blankt nej. Han har et par gange indvilliget i at betale til frugtordningen i SFO´en, og et par enkelte gange har han betalt halvdelen af lejrtur/koloni. Han betaler hendes telefonregning, da det er ham der bestemte at hun skulle have mobiltelefon som 7 årig!

Alt i alt betaler jeg altså en del mere end han gør, og kommer formentlig til at betale endnu mere i fremtiden, da tøj, sko og lign. jo ikke bliver billigere jo ældre de bliver.

Nu er der så kommet den dråbe som har fået mit bægeret til at flyde over. Jeg har også en søn på 5 år (med en anden mand). Min datter kon hjem for en måneds tid siden og fortalte at hendes far ville købe et sæsonkor til hende til Djurs Sommerland (vi bor ret tæt på), men han skulle ikke selv have et, så hun skulle selv der ud når det var (formentlig sammen med veninder osv.). For det første synes jeg det er for tidligt hun selv tager i Djurs Sommerland, og for det andet synes jeg faktisk også det var synd for min søn, at han ikke kunne komme der ud, nu min datter talte så meget om hvor sjovt det var.

Jeg bestemte mig derfor for at købe sæsonkort til min søn og jeg, det har betydet at der er ting jeg har måtte spare væk, og jeg har virkelig måtte spare for at få råd til disse sæsonkort. Min datters far fik nys om at jeg havde købt kortet til min søn og jeg, og jo ikke til min datter, fordi det ville han jo, og nu har han så sat sig på bagbenene, han vil nu IKKE betale et sæsonkor til min datter. Det betyder at jeg er tvunget til at købe det, selvom jeg ikke aner hvor pengene skal komme fra.

Jeg er nu efterhånden så irriteret at jeg har lyst til at søge om forhøjet børnebidrag, jeg ved godt at det er min afmagt lige nu, der betyder at jeg vil gøre det, men i det lange løb, og hvis man ser tilnage, så synes jeg faktisk ikke det er fair, at jeg som "tjener" langt under det halve af hvad han gør, skal betale alt til vores fælles datter?

Hvad synes i?

Og foreslå ikke at jeg skal tale med ham, for det hverken kan eller vil jeg. Hver gang jeg har forsøgt, har jeg bare fået slynget kommentarer i hovedet som "hvis du har råd til at tage i sommerhus, så har du vel også råd til at købe tøj til din datter"!

Lige præcis.

Jeg forstårsimpelthen ikke at man ikke kan få det til at løbe rundt, med alt den hjælp man kan få.

SÅ må det altså være et spørgsmål om ens prioiteringer.

Anmeld

6. maj 2012

Julle85

Julle85 skriver:

Eftersom I deler 7/7, så har du ikke krav på børnepenge fra ham af, og du har bopælen og får derfor alle de tilskud og goder der er, -som han jo ikke får halvdelen af fra dig. -tror bare du skal prise dig lykkelig for at vi bor i et land, hvor der faktisk ydes så meget økonomisk hjælp. 

Og vi er vel enige om at vi har børn, fordi vi gerne vil, og ikke pga noget økonomisk. 

Anmeld

6. maj 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Jeg ved det sgu ikke?? Jeg ville nok lade de børnepenge gå gennem kommunen, så du får hvad du skal have.

Dernæst, så kan jeg godt forstå din søn bliver ked af det, men helt ærligt, det er jo forskellen, når man ikke har samme mor og far. Så kunne ai jo bare tage derned sammen i ny og næ. Bare fordi HUN har fået sæson kort, betyder det jo ikke I SKAL være der hele tiden. Så må faderen jo tage afsted med hende.

Og hvis du skulle have haft købt de sæson kort til dig og din søn, skulle du have ventet til hun havde fået det!

Ja masser af bagklogskab.

Hvorfor stejler han så meget??

Jeg har faktisk ingen idé om hvorfor han stejler, jeg tror det for ham er princippet i det, altså jeg har købt til min søn, og så synes han også det er rimeligt at jeg køber til min datter.

Jeg havde faktisk forstået det sådan at min datters far HAVDE købt til min datter, for ellers havde jeg da bestemt også ventet til efter han havde købt til hende.

Du har ret i at det i princippet ikke betyder at min søn skal have blot fordi min datter har fået af sin far, og han ville helt sikkert heller ikke sige noget hvis ikke han fik et. Min datters far bruger bare en del penge på oplevelser til hende, så tager de lige en tur i legoland, en tur i Ree park osv. osv.. Ting som vi ikke har råd til, og min søn må altid sidde og høre om de fantastiske historier uden nogensinde selv at opleve det samme. Vi hygger os når hun ikke er her det gør vi bestemt, men det er jo ikke det samme som en tur i Legoland eller lign.. Og derfor havde jeg bestemt mig til, at nu skulle han også have en del af den glæde hun oplever.

Anmeld

6. maj 2012

foto på lærred

wamse skriver:

Hånden på hjertet - så er jeg lige umiddelbart enig med din eksmand. Det er dig, der får børnepenge m.m. Så er det dig der skal betale de udgifter, der er i forbindelse med jeres datters hverdag. Han skal som udgangspunkt afholde de udgifter der er hos ham.
De sandaler du nævner, er som jeg ser det en udgift, som du skal afholde, da du er bopælsforældreren.

Jeg synes det er dumt han ikke vil betale årskortet til jeres datter, når han havde lovet hende det. Men at du har købt til din søn, har så heller ingen relevans for datterens far

Jeg tror, at jeg ville søge den almindelige sats på 1228,- fra faderen, og så ikke blande faderen ind i økonomiske spørgsmål fremover.

Enig

Anmeld

6. maj 2012

Victoriasmor88

Julle85 skriver:

Det er da korrekt det du siger med børnepengene fra far, men det betyder jo så også at eftersom de har en 7/7 ordning må han sørge for alt det der er hos ham, hvilket også må være de sandaler han mener han skal bruge til hende samt tøj og andet. Tilgængæld får hun så ikke de 1200 fra ham. 

Anmeld

6. maj 2012

Nemesis

Du kan snakke med din ex om at han endten betaler min. satsen pr måned eller også står for halvdelen af udgifterne.

MEN det er ikke sikkert der er noget at vinde. Min søster har overfor Statsforvaltningen kunne dokumentere at hun har flere udgifter end faderen og alligevel skulle han ikke betale. Det er det som børnepengene så skal dække.

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke forstå du ikke ventede med at købe sæsonkort til dig og sønnen indtil datter havde sit.

Synes du skal lade være med at købe til datteren og så lade det være jer en lærestreg og så må din datter, som jo er 10 år, jo selv snakke med sin far om, at HAN ikke har holdt hvad HAN lovede.

Din søns og dit sæsonkort kan i jo så bruge når hun er hos sin far.

Ja det er da synd for hende, men så oplever hun jo helt sikkert noget andet med sin far.

Sisse

Anmeld

6. maj 2012

Julle85

Prinsesse2ben skriver:

Det er da korrekt det du siger med børnepengene fra far, men det betyder jo så også at eftersom de har en 7/7 ordning må han sørge for alt det der er hos ham, hvilket også må være de sandaler han mener han skal bruge til hende samt tøj og andet. Tilgængæld får hun så ikke de 1200 fra ham. 

Jeg er næsten sikker på at det er bopælsforælderen der skalsørger for tøj og sko osv, også når barnet er hos samværsforælderen. 

Anmeld

6. maj 2012

dorthemus

Nemesis skriver:

HHeDu kan snakke med din ex om at han endten betaler min. satsen pr måned eller også står for halvdelen af udgifterne.

MEN det er ikke sikkert der er noget at vinde. Min søster har overfor Statsforvaltningen kunne dokumentere at hun har flere udgifter end faderen og alligevel skulle han ikke betale. Det er det som børnepengene så skal dække.

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke forstå du ikke ventede med at købe sæsonkort til dig og sønnen indtil datter havde sit.

Synes du skal lade være med at købe til datteren og så lade det være jer en lærestreg og så må din datter, som jo er 10 år, jo selv snakke med sin far om, at HAN ikke har holdt hvad HAN lovede.

Din søns og dit sæsonkort kan i jo så bruge når hun er hos sin far.

Ja det er da synd for hende, men så oplever hun jo helt sikkert noget andet med sin far.

Sisse

Helt enig med dig ....det lyder også som om, at datteren og faren tit oplever spændende ting sammen.

Anmeld

6. maj 2012

Victoriasmor88

Julle85 skriver:

Jeg er næsten sikker på at det er bopælsforælderen der skalsørger for tøj og sko osv, også når barnet er hos samværsforælderen. 

Altså min kæreste har hans datter i en 7/7 ordning, og da de var i statsamtet fik han afvide at han ikke skulle betale sit bidrag men istdet sørge for at datteren havde alt hvad hun behøver hos ham  og sådan kører det stadigvæk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.