christinak skriver:
Ja som overskriften lyder, føler jeg mig som en rigtig dårlig mor idag.
Jeg havde taget lille manden over i sengen i nat for at give ham mad, og efterfølgende ville han ikke sove, så jeg sad med ham på armen og er åbenbart faldet i søvn for vågner ved at han ligger på mit skød og har fået vendt sig så han ligger på maven med hovedet ned i madrassen, og jeg har overhoved ikke hørt ham.
Jeg tar ham op og han virker til at have det fint så jeg ligger ham ved siden af mig så han kan få lidt nærhed og falder fandme i søvn igen og vågner ved at han skriger nogle timer efter fordi han er gennemblødt i sved. Og har til morgen kastede han alt hans mælk op igen så føler virkelig jeg er en ringe mor for min lille dreng.
Det er du bare slet ikke. Du er verdens bedste mor til din søn, kald du dig bare supermom.
Jeg har også skadet min dreng. Klippet ham i fingeren med en negleklipper, tabt ham, albuen der gik af led, gået ind i ham... Ork, der er masser af ting jeg har udsat min lille dreng for. Fik ikke set ordentligt efter og han faldt ned af trappen. Han var på vej ud over en indkøbsvogn fordi jeg snakkede lidt for længe.
Kan sagtens blive ved tror jeg...
Og alligevel får jeg hver dag at vide at han elsker mig, kys og kram. Børn er ligeglade med hvad du gør i nuet, det er på det lange stræk at de vurderer dine evner som mor.

Anmeld