Anonym skriver:
jeg spekulere meget over vores økonomi når jeg tænker baby.
når jeg tænker baby ser jeg straks dollar tegnene flyve rundt i kasketten på mig og tænker..har vi nu råd, har vi nu råd?
hvordan ser i jeres økonomi, og hvordan var den da i fik børn?
hvad klare i jer på om måneden nu til alt det huslige + det til baby..
Altså, baby er selvfølgeligt en dyr omgang. Men du kan gøre det meget mere omkosteligt end det nødvendigvist skal være. Du behøver jo ikke hoppe med på modedillen i alt..
Aner ikke hvad vi sådan samlet har givet. Inden han kom blev vi nødt til at flytte, vores lille lejlighed var bare ikke babyegnet og familien boede i den anden ende af landet. Og dén post har nok været større end det at skulle anskaffe alt til baby.
Måske brugte vi omkring de 10.000 på ting udelukkende til ham (Seng, barnevogn.. madras... mmmm... plus mere som jeg ikke lige kan få frem)
Men er I heldig har I familie omkring jer der selv har små børn, genbrug er godt for en lille økonomi.
Her er jeg på su og min kæreste er på dagpenge og overvejer en videregående uddannelse, så han også ender på su. Vi har et rådighedsbeløb på en 5-7.ooo alt efter hvilke poster der kommer i hvilken månede.
Min dreng er 2 og han spiser som en voksen mand allerede nu, så madposten er stor her. 3000 ca, pr månede, ud af rådighedsbeløbet. Vi går så også op i dyrevelfærd, økologi, der kan spares en del på ikke at gøre det. De 3000 går så også til frisør, bleer, medicin (og sikkert noget mere...)

Anmeld