jeres økonomi? hvordan så/ser i den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. maj 2012

Anonym trådstarter

jeg spekulere meget over vores økonomi når jeg tænker baby.

når jeg tænker baby ser jeg straks dollar tegnene flyve rundt i kasketten på mig og tænker..har vi nu råd, har vi nu råd?

hvordan ser i jeres økonomi, og hvordan var den da i fik børn?

hvad klare i jer på om måneden nu til alt det huslige + det til baby..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

når jeg tænker baby ser jeg straks dollar tegnene flyve rundt i kasketten på mig og tænker..har vi nu råd, har vi nu råd?

Altså, baby er selvfølgeligt en dyr omgang. Men du kan gøre det meget mere omkosteligt end det nødvendigvist skal være. Du behøver jo ikke hoppe med på modedillen i alt..

Aner ikke hvad vi sådan samlet har givet. Inden han kom blev vi nødt til at flytte, vores lille lejlighed var bare ikke babyegnet og familien boede i den anden ende af landet. Og dén post har nok været større end det at skulle anskaffe alt til baby.

Måske brugte vi omkring de 10.000 på ting udelukkende til ham (Seng, barnevogn.. madras... mmmm... plus mere som jeg ikke lige kan få frem)

Men er I heldig har I familie omkring jer der selv har små børn, genbrug er godt for en lille økonomi.

Her er jeg på su og min kæreste er på dagpenge og overvejer en videregående uddannelse, så han også ender på su. Vi har et rådighedsbeløb på en 5-7.ooo alt efter hvilke poster der kommer i hvilken månede.

Min dreng er 2 og han spiser som en voksen mand allerede nu, så madposten er stor her. 3000 ca, pr månede, ud af rådighedsbeløbet. Vi går så også op i dyrevelfærd, økologi, der kan spares en del på ikke at gøre det. De 3000 går så også til frisør, bleer, medicin (og sikkert noget mere...)

Anmeld

4. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu er min dreng kun 7 måneder. Men jeg køber generelt ikke mærketøj og køber meget brugt. Ellers er det vigtigt her i huset at vi laver madplaner og følger den, da de bliver lavet ud fra vores økonomi. Og så handler jeg de fleste ting i rema1000, men kød handler jeg i Føtex, da de tit har gode tilbud.

Men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det bliver når den lille bliver større. 

Anmeld

4. maj 2012

PernilleogLouis

Vi brugte 30000 inden han kom - og bruger nok et pat tusind om måneden på tøj, sko osv nu (men han har også mere end nødvendigt).

Her har vii så valgt at jeg kun arbejder 25 timer og kæresten startede på ny uddannelse for snart halvandet år siden så vil vi ud og rejse osv så må vi lige spare lidt op 

Anmeld

4. maj 2012

FruStolpe

Det er da dyrt at få barn, men SÅ dyrt behøver det jo ikke at være

Vi har et rådighedsbeløb på 14000, når alt er betalt. Men vores madpost er f.eks ikke mere end 3000 og det er incl bleer mm. Vi prioterer bare anderledes med vores penge.

Så bare rolig, hvis det fungere nu, så bliver det også ved med det

Anmeld

4. maj 2012

TR

Anonym skriver:

Jeg tror det er meget vigtig, at tænke på at det ikke er dyre end man selv gør det til forstå mig ret, selvfølge koster børn penge ..

Anmeld

4. maj 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

jeg ved at man løser det uanset hvad.. jeg er ud af en børneflok på 4.. og min mor blev alene med os.. og min bio far ville bare ikke skilles.. og dengang var det svært.. så hun fik ingen ekstra hjælp i næsten 1år.. men vi klarede den..

Anmeld

4. maj 2012

Jupiter

Jeg har regnet på hvad vi har tænkt os at bruge når vi bliver så heldige, og jeg er stensikker på at "start-pakken" kan holdes et godt stykke under 10.000 hvis vi køber brugt, hvilket vi gør  Vi har også tænkt os at bruge nogle jule- og fødselsdags ønsker på baby-ting hvis det passer ind i tidsplanen, og så sparer man jo også lidt dér.

Vi købte hus sidste sommer og jeg er på voksenelevløn, så vores rådighedsbeløb er på 12-13.000 om måneden. Min kæreste er soldat.

Vi handler stort ind 1-2 gange om måneden i Bilka, og så køber vi selvfølgelig småting som mælk og brød hen ad vejen, gerne i fakta eller netto osv.

Men altså - planlægning må helt sikkert være vejen frem

De der impulskøb og manglende viden om hvad tingene reelt koster (eller kan købes til på tilbud osv.) er ofte grunden til overforbrug og alt det kedelige økonomiske bøvl.

Anmeld

4. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Vi har brugt omkring 15-20.000 på lillefisen der ankommer til juni

Vi har prioriteret så nogle ting er købt brugt, for at kunne købe nogle lidt dyrere nye ting Det kan sagens lade sig gøre at holde det LANGT lavere hvis man køber brugt og kigger efter tilbud

Anmeld

4. maj 2012

JH12

Jeg har endnu ikke børn, men venter på vores lille pige kommer til verden når som helst (termin 8. maj.)

og vi har selvfølgelig været ude og købe udstyr til hende, og det har kostet os omkring 30.000 kr. (dog har vi fået en masse gaver og penge.)

Men jeg læste engang en artikel at det koster omkring 35.000 kr. om året at have en baby.

Jeg studere og min kæreste arbjder, og vi har regnet på at det intet problem bliver..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.