Jeg tror at min datter er blevet misbrugt. Hjælp mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2012

wamse

Anonym skriver:

Tak for hjælpen allesammen.

Jeg ringede til lægevagten som sendte os til skadestuen.
De sendte os hurtigt til børneafdelingen hvor hun blev undersøgt af en læge. De snakkede med os og fortalte at det skulle anmeldes før hun kunne blive undersøgt indvendigt. Vi fik lægen overtalt til bare at kigge på hende. Hun sagde heldigvis at alting så normalt ud og at jomfruhinden var intakt - så vi har ikke anmeldt noget.

Gudskelov for at jeg ikke havde ret.
Der bliver lavet en indberetninger til kommunen, som så vil kontakte os og sikre sig at vi har det godt.

Hvad fik dig til at tro, at der var sket et overgreb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

Mamalou

Nu kender jeg ikke dine bevæggrunde for din mistanke, men du skal være opmærksom på, at selvom de på børneafdelingen ikke har fundet grundlag for overgreb, så kan din datter alligevel have været udsat for en grænseoverskridende oplevelse, som der skal tages hånd om. Samtidig skal I være opmærksomme på, om der alligevel er grundlag for at melde det til politiet.

Når I får kontakt til socialforvaltningen, som reaktion på underretningen, vil I komme i kontakt med professionelle, der vil give deres syn på sagen. Mit råd er at tage imod den råd og vejledning I bliver tilbudt.

Jeg synes det er flot, at du straks har handlet ud fra din mavefornemmelse og taget dig selv og ikke mindst din datter alvorligt!

Vh. Louise 

Anmeld

5. maj 2012

Talbutikken

wamse skriver:

Ja, det kunne jeg også tænke mig at vide, da det jo kan have alvorlige følger for den som er blevet mistænkt, man ser jo desværre at selv om der har været ubegrunde mistanke, er persone blevet stemplet.

Anmeld

5. maj 2012

Isabella_mor

Talbutikken skriver:

Ja, det kunne jeg også tænke mig at vide, da det jo kan have alvorlige følger for den som er blevet mistænkt, man ser jo desværre at selv om der har været ubegrunde mistanke, er persone blevet stemplet.

jeg tror ikke at det nødvendigvis er noget der burde komme os ved..

Anmeld

9. maj 2012

Nana88

tænker meget på dig

Anmeld

10. maj 2012

signe.

isabellamor skriver:

jeg tror ikke at det nødvendigvis er noget der burde komme os ved..

Tror desværre det er nysgerrigheden der kommer frem der, måske bare ikke den rette situation at være nysgerrig i.

Til TS: Håber at din datter og at I har det godt efter denne episode og håber ikke hun har været udsat for noget som helst krænkende af nogen art som kan have fatale følgeer for fremtiden for en lille pige.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Der var flere ting.
Dog ikke noget jeg har lyst til at uddybe.
Specielt ikke nu hvor det ikke er sket.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Nu kender jeg ikke dine bevæggrunde for din mistanke, men du skal være opmærksom på, at selvom de på børneafdelingen ikke har fundet grundlag for overgreb, så kan din datter alligevel have været udsat for en grænseoverskridende oplevelse, som der skal tages hånd om. Samtidig skal I være opmærksomme på, om der alligevel er grundlag for at melde det til politiet.

Når I får kontakt til socialforvaltningen, som reaktion på underretningen, vil I komme i kontakt med professionelle, der vil give deres syn på sagen. Mit råd er at tage imod den råd og vejledning I bliver tilbudt.

Jeg synes det er flot, at du straks har handlet ud fra din mavefornemmelse og taget dig selv og ikke mindst din datter alvorligt!

Vh. Louise 

Tak for dit raad.

Jeg synes at det er det mindste jeg skylder min datter.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Det har jeg ikke lyst til at uddybe.

Vi fik boernelaegen til at kigge paa hende, netop fordi vi ikke vil anmelde nogen "unden beviser".
Men havde laegen vurderet det mindste, saa kan jeg ikke tage mig af at personen faar den anklage paa sig. Min datter er jo mit ansvar.

Men selvfoelgelig er det forfaerdeligt naar folk bliver anklaget for noget de ikke har gjort.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

signe. skriver:

Tror desværre det er nysgerrigheden der kommer frem der, måske bare ikke den rette situation at være nysgerrig i.

Til TS: Håber at din datter og at I har det godt efter denne episode og håber ikke hun har været udsat for noget som helst krænkende af nogen art som kan have fatale følgeer for fremtiden for en lille pige.

Tak for din omtanke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.