Melikka er gået i sulte strække :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

MelikkazMoar

ja, det hvertfald hvad Dp'moren og jeg ville kalde det..

i dag var hun der fra kl 7 imorgen til halv 4 i eftermiddags . og i den tid, havde hun intet spist ! Dp'moren har med nød og næppe, fået lidt riskiks i hende.. 

jeg er så forundret, ved godt melikka ikke er den der spiser aller mest, men alligevel.. der gik også over en time fra hun kom hjem til jeg kunne få lidt mos i hende, aftensmaden ville hun ikke have, og hun har kun gumlet på  lidt grøntsager og lidt kiks mens vi lavede mad..

Hun er ammebarn, og vil stadigvæk have brysterne, (og helt ærligt trunte-barn du bliver 1år her den 25, Mor synes du er for stor) jeg har en aftale med mig selv om at jeg vil ikke amme mere når fårst hun er et år.. men det fame svært, jeg kan jo ikke fjerne patterne, bare fordi hun ikke må få noget..   hvis jeg 'nægter' hende bryst (midt på dagen, eller lige efter et måltid) bliver hun SÅ ulykkelig, og hiver faktisk al hvad hun kan for at få mit tøj a.. 

hun har aldrig ville tage flaske eller sut, så jeg bliver jo også brugt det meste af natten..

jeg er så langt væk fra et facit på hvad jeg skal gøre, så hjælp mig piger.. hvordan får jeg mad i hende?

og hvordan får jeg brystet fra hende ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Stumpen

Begge mine børn er flaskebørn, så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig.. 

Men er du stoppet med brystet sådan fra den ene dag til den anden, for det tror jeg ikke er den bedste ide..

Men ellers hvis du har mælk nok og er ok med det, så kan du da sagtens amme lidt endnu..

Datteren din skal da have noget at spise... 

Anmeld

4. maj 2012

MelikkazMoar

Stumpen skriver:

Begge mine børn er flaskebørn, så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig.. 

Men er du stoppet med brystet sådan fra den ene dag til den anden, for det tror jeg ikke er den bedste ide..

Men ellers hvis du har mælk nok og er ok med det, så kan du da sagtens amme lidt endnu..

Datteren din skal da have noget at spise... 

Enig i at hun skal have noget at spise.. men jeg kan ikke få noget i hende overhoved..

kun bryst..

& jeg vil ikke amme mere !! hun er snart 1år, (25maj)  og amningen skal sluttes senest når hun er 1 år..

Anmeld

4. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MelikkazMoar skriver:

Enig i at hun skal have noget at spise.. men jeg kan ikke få noget i hende overhoved..

kun bryst..

& jeg vil ikke amme mere !! hun er snart 1år, (25maj)  og amningen skal sluttes senest når hun er 1 år..

har du prøvet at smørre noget på brysterne som smager grimt eller lugter dårligt. Jeg kan ikke huske hvad de mødre som ammer sagde de smurte på...men måske noget hun ikke kan lide.

Ellers...er hun forkølet...har hun ondt in halsen?

Anmeld

4. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis hun ellers drikker fint, ska du ik være bekymret! Varmen går tit ind og påvirker appetitten og feks lige i går spiste thea heller ik ret meget! 

Jeg ammede thea til hun var 1 år og jeg har ik brugt noget grimt smagnde til at smøre på brysterne, da vi stoppede! 

Som vores kloge Sp i sin tid sage, så er der ingen normale børn i dk, der dør af sult. Og børn er sådan indrettet at de selv ka reguler hva de har brug for. Sådan at de spiser meget når de vokser og meget mindre, når de står lidt stille! Håber det gav mening! Vh stine

Anmeld

4. maj 2012

MelikkazMoar

mor:) skriver:

har du prøvet at smørre noget på brysterne som smager grimt eller lugter dårligt. Jeg kan ikke huske hvad de mødre som ammer sagde de smurte på...men måske noget hun ikke kan lide.

Ellers...er hun forkølet...har hun ondt in halsen?

der virker ikke som om at hun er 'syg'  

aner ikke hvad jeg skulle kunne finde hun ikke ville ku li..

Anmeld

4. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MelikkazMoar skriver:

der virker ikke som om at hun er 'syg'  

aner ikke hvad jeg skulle kunne finde hun ikke ville ku li..

ja jeg ved det heller ikke, da jeg giver flaske

Anmeld

4. maj 2012

Mamalou

Jeg ville overveje, om det måske kunne være tidspunktet for at stoppe amningen, og måske kun amme inden sengetid. Din datters manglende appetit kan skyldes, at hun spiser sig mæt i din mælk. 

Jeg har en søn på alder med din datter, og det kan svinge meget mellem hvor meget han spiser. Jeg har tænkt at han regulerer, fordi han "tager tilløb" til at gå. Men jeg forsøger altid at se på hvordaN har det og ikke på hvor meget han spiser

Vh. Louise

Anmeld

4. maj 2012

MelikkazMoar

Mamalou skriver:

Jeg ville overveje, om det måske kunne være tidspunktet for at stoppe amningen, og måske kun amme inden sengetid. Din datters manglende appetit kan skyldes, at hun spiser sig mæt i din mælk. 

Jeg har en søn på alder med din datter, og det kan svinge meget mellem hvor meget han spiser. Jeg har tænkt at han regulerer, fordi han "tager tilløb" til at gå. Men jeg forsøger altid at se på hvordaN har det og ikke på hvor meget han spiser

Vh. Louise

jo jo men en hel dag uden mad ?

jeg vil også gerne stoppe amningen, men aner ikke hvordan ?

Anmeld

4. maj 2012

LR85

hvis du alligevel har planer om at stoppe amningen her om snart, synes jeg det er rigtig fint hvis du tilbyder hende en masse forskelligt i løbet a dagen, men IKKE mere bryst end du normalt ville.

Hvis hun er sulten skal hun nok spise. sørg for a gør det hyggeligt, skær frugten småt ud, lav en leverpostejmad og lign.

og sæt dig og spis 'med hende' når du tilbyder hende noget, så du viser a du også er sulten og det er lækkert det her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.