5år - laver og tisser i bukserne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Tror stadig jeg havde fået ham op til lægen inden I begyndte at lede efter andre løsninger.

Der er noget med muskler der kan være slappe, en sygdom der direkte gør så de ikke kan mærke det, det kan være selve blæren/tarmen... Det kan være alt muligt. Synes I skulle starte oppe ved lægen

Ja det må vi prøve så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Camel

Jonatansmor skriver:

Tror stadig jeg havde fået ham op til lægen inden I begyndte at lede efter andre løsninger.

Der er noget med muskler der kan være slappe, en sygdom der direkte gør så de ikke kan mærke det, det kan være selve blæren/tarmen... Det kan være alt muligt. Synes I skulle starte oppe ved lægen

Jeg er enig i at der skal kontaktes læge? Der er ingen alternative løsninger på det link jeg gav, kun fakta der måske kan give en større indsigt.

Lægen ser som regel at det skal stå på over længere tid før de undersøger det.

Min datter er blevet undersøgt både af egen læge og specialafdelinger uden de kan finde en grund til tisseriet - de erkender dog at problemet er der.

Der er ikke nogle slappe muskler, sygdomme eller noget galt med blæren. 10% af børn i alderen 6 år lider af inkontinens.

Anmeld

4. maj 2012

Jonatansmor

Camel skriver:

Jeg er enig i at der skal kontaktes læge? Der er ingen alternative løsninger på det link jeg gav, kun fakta der måske kan give en større indsigt.

Lægen ser som regel at det skal stå på over længere tid før de undersøger det.

Min datter er blevet undersøgt både af egen læge og specialafdelinger uden de kan finde en grund til tisseriet - de erkender dog at problemet er der.

Der er ikke nogle slappe muskler, sygdomme eller noget galt med blæren. 10% af børn i alderen 6 år lider af inkontinens.

Min barndomsveninde havde det samme, i en alder af 10 kunne hun pludseligt tisse i sine bukser. De troede først det var inkontinens, men det stoppede da hendes mor og hende flyttede fra hendes voldelige far som 15 årig. Så pludseligt som det var begyndt.

Kan stadig huske at skulle have vådliggerlagen med på spejderture til hende, meget, meget ydmygende for hende.

Men at lægeverdenen ikke fik opfanget at det var psykisk betinget, burde de skamme sig over.

Anmeld

4. maj 2012

Camel

Jonatansmor skriver:

Min barndomsveninde havde det samme, i en alder af 10 kunne hun pludseligt tisse i sine bukser. De troede først det var inkontinens, men det stoppede da hendes mor og hende flyttede fra hendes voldelige far som 15 årig. Så pludseligt som det var begyndt.

Kan stadig huske at skulle have vådliggerlagen med på spejderture til hende, meget, meget ydmygende for hende.

Men at lægeverdenen ikke fik opfanget at det var psykisk betinget, burde de skamme sig over.

De tilfælde findes selvfølgelig også... Ligsom dem hvor børnene samtidig er ramt af ADHD.

De fleste børn der lider af dette gør det ikke grundet noget psykisk, men bliver tværtimod meget psykisk påvirket af problemet.

Jeg havde mange overvejelser ved at skrive her. Det man som regel møder fra andre er en indstilling om at der må være noget fysisk eller psykisk galt med barnet, grundet manglende viden omkring det - jeg er desværre kun blevet bekræftet.

Anmeld

4. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er slet ik sikkert at der er noget galt med ham! Tit så sker det bare fordi barnet er i gang med en rigtig god leg, også simpelhen glemmer at " mærke " at de ska på wc. Ka også være at han mærker at han ska, men tror at han lige ka trække den 5 min extra. 

Vh stine

Anmeld

4. maj 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Er det normalt at en dreng på 5 år stadig tisser og skider i bukserne?

Når vi ser han har våde bukser og vi så spørger om han har tisset i bukserne, så siger han nej.. 

Er det normalt?

Ved nogen børn begynder de og tisse i bukserne fordi de simpelthen er stressede og bare slet ikke kan finde du af hvornår de skal tisse.. - der kan ikke være noget i jeres hverdag der stresser ham?? 

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Ved nogen børn begynder de og tisse i bukserne fordi de simpelthen er stressede og bare slet ikke kan finde du af hvornår de skal tisse.. - der kan ikke være noget i jeres hverdag der stresser ham?? 

Jo. Hans mor er lige flyttet og vi har haft ham i 1 månede i træk. Så måske er det det som gør at han ikke kan finde ud af det..

Anmeld

4. maj 2012

wamse

Du har egenlig fået de samme råd som jeg ville give, men uddyber lige mine egne svar så.

Jeg ville først og fremmest tage til læge, for at for udelukke/konstatere om at det fysisk.

Hvis ikke det er det, så ville jeg lige netop se på barnets omgivelser, og om der er sket noget der, som skulle være årsagen til forandringen hos barnet.

Jeg har selv oplevet min ene søn gøre det, og der lagde det helt klart i hans omgivelser, og noget vi som voksne skulle ændre.

Jeg ville på ingen måde overveje at give barnet ble på igen, da det på ingen måde ville kunne gavne ham.

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Du har egenlig fået de samme råd som jeg ville give, men uddyber lige mine egne svar så.

Jeg ville først og fremmest tage til læge, for at for udelukke/konstatere om at det fysisk.

Hvis ikke det er det, så ville jeg lige netop se på barnets omgivelser, og om der er sket noget der, som skulle være årsagen til forandringen hos barnet.

Jeg har selv oplevet min ene søn gøre det, og der lagde det helt klart i hans omgivelser, og noget vi som voksne skulle ændre.

Jeg ville på ingen måde overveje at give barnet ble på igen, da det på ingen måde ville kunne gavne ham.

Ja jeg tænker også det vil være et nederlag for ham og han så bare gør det i bleen istedet for at gå på toilettet.. 

Måske det kan være fordi hans mor lige er flyttet og der har været en del tumult den sidste 1-2 måneder hjemme ved moderen, som gør at han gør det? 

Anmeld

4. maj 2012

wamse

Anonym skriver:

Ja jeg tænker også det vil være et nederlag for ham og han så bare gør det i bleen istedet for at gå på toilettet.. 

Måske det kan være fordi hans mor lige er flyttet og der har været en del tumult den sidste 1-2 måneder hjemme ved moderen, som gør at han gør det? 

Det vil i min verden give fin mening, at det var det, som han reagerer på. Det var også noget i den stil min søn reagerede på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.