gratis HPV vacc?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

Carl-Emil's mor

er der andre der har hørt om det skulle være blevet fastlagt at alle os under 26 år nu GRATIS kan få HPV vacc??

Hvis det er sandt så skal det da virkelig fejres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

An&Jo

Carl-Emil's mor skriver:

er der andre der har hørt om det skulle være blevet fastlagt at alle os under 26 år nu GRATIS kan få HPV vacc??

Hvis det er sandt så skal det da virkelig fejres

det er blevet gratis, men jeg tør ikke få den..

Har hørt op til flere fagpersoner nu der fortæller at den ikke er testet ordentligt, og min egen læge frarådede mig at få den på trods af en lang liste med kræfttilfælde i vores familie..

han ville selvfølgelig give mig den hvis jeg virkelig insiterede, men han var ikke meget for det..

Anmeld

3. maj 2012

Fenja09

Det er korrekt tror det træder i kraft her d. 1 Juni - min søster skal nemlig have den og hun bliver 26 d. 21 Maj så hun har fået lægen til, at "holde" den for hende så hun kan nå at få den gratis

Synes det er et super tilbud og hvis jeg ikke var 30 år så havde jeg bestemt valgt at få den. Men der er altid så mange teorier når sådan noget kommer frem, dog tror jeg ikke at det ville blive frigivet i et land som DK hvis det ikke var testet ordentligt.

/Fenja

Anmeld

3. maj 2012

tarkoflen

An&Jo skriver:

Har hørt op til flere fagpersoner nu der fortæller at den ikke er testet ordentligt, og min egen læge frarådede mig at få den på trods af en lang liste med kræfttilfælde i vores familie..

han ville selvfølgelig give mig den hvis jeg virkelig insiterede, men han var ikke meget for det..

Hold da op, er der godt nok læger der ligefrem fraråder den?

Jeg var med i 2 forsøg for en del år siden og fik den i den forbindelse og havde igen bivirkninger overhovedet... Hvad er grunden til, at din læge fraråder det?

Min lillebror har også lige fået den, da min far blev ramt af kræft i halsen, som er den der sætter sig i livmoderhalsen på kvinder...

Nå jeg er bare nysgerrig, det er ikke for at starte en for eller imod diskussion, men man kan vel altid blive klogere

Anmeld

3. maj 2012

An&Jo

tarkoflen skriver:

Hold da op, er der godt nok læger der ligefrem fraråder den?

Jeg var med i 2 forsøg for en del år siden og fik den i den forbindelse og havde igen bivirkninger overhovedet... Hvad er grunden til, at din læge fraråder det?

Min lillebror har også lige fået den, da min far blev ramt af kræft i halsen, som er den der sætter sig i livmoderhalsen på kvinder...

Nå jeg er bare nysgerrig, det er ikke for at starte en for eller imod diskussion, men man kan vel altid blive klogere

jamen han sagde til mig at den simpelthen ikke var testet ordentligt..

jeg spurgte ikke mere ind til det, for der må jo være en god grund til at han fraråder den på trods af vores lange historie med kræft i familien..

vi har endnu ikke haft et naturligt dødsfald i min familie på hverken min fars eller mors side, dem vi har mistet er alle døde at kræft, og derfor ville jeg jo gerne have den, for jeg er ekstra disponeret, men han ville helst ikke give mig den..

Anmeld

3. maj 2012

Carl-Emil's mor

An&Jo skriver:

hold da op :/ det har jeg godt nok slet ikke hørt noget om tiltrods for hele familien er indenfor faget :/

Jeg var selv i faget da den kom frem og der var der da lavet utrolig mange test:/

Anmeld

3. maj 2012

Carl-Emil's mor

Fenja09 skriver:

Det er korrekt tror det træder i kraft her d. 1 Juni - min søster skal nemlig have den og hun bliver 26 d. 21 Maj så hun har fået lægen til, at "holde" den for hende så hun kan nå at få den gratis

Synes det er et super tilbud og hvis jeg ikke var 30 år så havde jeg bestemt valgt at få den. Men der er altid så mange teorier når sådan noget kommer frem, dog tror jeg ikke at det ville blive frigivet i et land som DK hvis det ikke var testet ordentligt.

/Fenja

jeg har slet ikke hørt den ikke er testet ordentlig og "vi" i min familie er endda i faget og helt tæt på emnet så må da lige have udspurgt i næste uge når konfirmationerne er overstået

Jeg regner nu godt nok med at tage den da jeg absolut ikke ønsker at min søn skal miste sin mor for tidligt

og  til din søsters læge der holder den for hende så hun kan få den

Anmeld

3. maj 2012

FrkZier

Jeg har godt hørt at den skulle blive gratis, jeg kunne godt tænke mig at få den når det er

Anmeld

3. maj 2012

An&Jo

Carl-Emil's mor skriver:

hold da op :/ det har jeg godt nok slet ikke hørt noget om tiltrods for hele familien er indenfor faget :/

Jeg var selv i faget da den kom frem og der var der da lavet utrolig mange test:/

jeg ved ikke andet end hvad min læge har sagt, for har slet ikke selv været inde og undersøge det særlig grundigt..

Anmeld

3. maj 2012

Carl-Emil's mor

jeg ved ikke andet end hvad min læge har sagt, for har slet ikke selv været inde og undersøge det særlig grundigt..

øv håbede lige han havde givet dig lidt vip info som jeg kunne lure af for mig bekendt er den testet af flere  1000 mennesker verdenen over i mange mange lande :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.