hvornår sidder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2012

S.Maria

Min datter var ca. 8 måneder da hun kunne sidde selv uden vi behøvede at lægge puder ved siden af hende hvis hun skulle tilte.

Så tror nok din datter skal komme til at sidde selv snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Silas&Mille

Frøken Christiansen skriver:

okay nu har hun brugt hoppe gyngen meget, og når hun sidder på numsen synes hun også det er sjovt at hoppe, så det er svært at sidde selv når man selv vil hoppe  men det kommer vel nok på et tidspunkt, plejer som regelt at sætte hende i hendes gå stol hvis jeg lige skal noget, så ved jeg hvor jeg har hende

Ja det kan jeg godt se. Sidde og hoppe er ikke nemt

Vi har også brugt gå-stol til Silas, den hjalp ham faktisk rigtig meget til at lærer at bruge benene.

Det med at sidde (stille) skal nok komme

Anmeld

3. maj 2012

foto på lærred

5 1/2 da hun selv startede med at ville sidde op (havde en ammepude lidt væk fra hende i tilfælde af hun skulle falde- som det vidst skete en eller to gange) 6 måneder sad hun helt stabilt. Den store var 6 måneder før hun sad selv første gang.

Børn gør bare ting i deres eget tempo. Er sikker på, du ikke har noget at bekymre dig over.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

3. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

6måneder og 14 dage.

Anmeld

3. maj 2012

NinaNymannMadsen

anne louise bliver 7 måneder den 6 maj og har kunnet side selv siden i tirsdags men nogen gange mister hun balancen og falder til siden.

Anmeld

3. maj 2012

MorDk

Vores søn var omkring 5½-6 mdr. 

Anmeld

3. maj 2012

Tona

Frøken Christiansen skriver:

Hvornår er jeres begyndt at sidde? Vores lille Laura fylder 8 måneder den 13 maj hun kan godt sidde hvis man støtter hende eller sætter anne puden rundt om hende men er det normalt de ikke selv sidder i den alder? Og hun er født for tidlig ca 5 uger men ved ikke om det har noget at skulle sige??

Amanda sad selv da hun var 8 mdr og nogle uger, og hun er ikke født for tidligt. Børnelægen sagde til mig at det var normalt. I den sene ende, men stadig helt normalt

Og jo, jeg tror bestemt godt at man kan se en lidt langsommere udvikling ved et for tidligt født barn, som jo reelt er noget yngre

Anmeld

3. maj 2012

modesty

kitra skriver:

alle børn er forskellige men jeg vil ikke råde dig til at stable hende op med puder osv. jeg fik af vide af en fys at man endelig ikke skulle sætte børnene op det er bedst hvis de selv kommer op det vil også gøre det nemmere for dem hvis de vælter for så kan de selv sætte sig op igen. jeg har ikke "hjulpet" mine børn og de har fint lært at komme op.

Jep - hvis man vil lytte til motorik-eksperterne, må man ikke sætte baby op før baby selv kan sætte sig op. Det er OK mens de spiser i højstolen eller kort tid i barnevognen, men ellers ikke. Det er for hård en belastning for deres ryg, som først er udviklet nok til at sidde når de selv kan komme op. 

Selvsamme eksperter vil også fraråde hoppegynge, da det også kan overbelaste ryggen.

Anmeld

4. maj 2012

Annette A

Jeg har ladet mig høre at det er bedst de kravler før de sidder og man helst skal lade det komme naturligt. Min søn kravler nu, begyndte på der da han var 8 mdr. og har længe kunne sidde lidt med støtte. Han sidder bedre og bedre efterhånden, men jeg tør stadig ikke lade ham sidde uden støtte for lige pludeselig vælter han så han er langt fra stabil. Han er 8 1/2 mdr nu og alle de andre børn fra mødregruppen kan sidde selv uden støtte. Til gengæld er der kun to af børnene der kan kravle.

Men børn udvikler sig jo forskelligt og har fokus på forskellige ting, så ville bare tage det roligt. Nogen børn udvikler sig jævnt på alle områder og andre skyder frem med noget og er bagud med noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.