hvornår sidder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. maj 2012

bobbles

Hvornår er jeres begyndt at sidde? Vores lille Laura fylder 8 måneder den 13 maj hun kan godt sidde hvis man støtter hende eller sætter anne puden rundt om hende men er det normalt de ikke selv sidder i den alder? Og hun er født for tidlig ca 5 uger men ved ikke om det har noget at skulle sige??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

Hvornår er jeres begyndt at sidde? Vores lille Laura fylder 8 måneder den 13 maj hun kan godt sidde hvis man støtter hende eller sætter anne puden rundt om hende men er det normalt de ikke selv sidder i den alder? Og hun er født for tidlig ca 5 uger men ved ikke om det har noget at skulle sige??

Rose begyndte at sidde selv omkring 6 måneder og er nu ret skarp til det. Self ikke 100% sikker i balancen, men tæt på (hun bliver 7 måneder om en uge)

Anmeld

3. maj 2012

morethanperfect

Oscar sad selv da han var 6 mdr ..

Der er jo meget forskel fra barn til barn ..

Anmeld

3. maj 2012

Mira0911

Det er samme med min pige her, hun er 7 mdr og 13 dage sidder ikke selv endnu... 

Anmeld

3. maj 2012

Rosengreen

Mynte kunne sidde selv da hun var lige omkring de 5 mdr, men sad først sikkert da hun var 6 -6 1/2 mdr. 

Men det er jo SÅ forskelligt fra barn til barn! Er sikker på at det er helt normalt med din Laura  

Anmeld

3. maj 2012

bobbles

hmm synes der er mange af jeres der kunne sidde da de var 6 måneder, må vist hellere snakke med SP når hun kommer her til sidste besøg den 15 maj..

Anmeld

3. maj 2012

Silas&Mille

Der er jo STOR forskel fra barn til barn.

Silas kunne sidde selv (med støtte fra puder/dyne) da han var 5 måneder gammel.

Til gengæld ville han slet ikke bruge sine ben før han blev 9-10 måneder. Han har aldrig gidet at hoppe i skødet på os eller noget. 

Han gad heller ikke at kravle til at begynde med, da han fandt ud af at han kunne komme hurtigere rundt på måsen og ved at trække sig frem ad med hænderne
Nu kravler han i fuld fart, men det gjorde han første efter at have bevæget sig rundt på måsen i 4-5 måneder eller der omkring

Man skal passe på med at sammenligne sit eget barn med andres. Man bliver bare unødvendigt bekymret, i hvert fald 9 ud af 10 gange    

Anmeld

3. maj 2012

bobbles

Silas&Mille skriver:

Der er jo STOR forskel fra barn til barn.

Silas kunne sidde selv (med støtte fra puder/dyne) da han var 5 måneder gammel.

Til gengæld ville han slet ikke bruge sine ben før han blev 9-10 måneder. Han har aldrig gidet at hoppe i skødet på os eller noget. 

Han gad heller ikke at kravle til at begynde med, da han fandt ud af at han kunne komme hurtigere rundt på måsen og ved at trække sig frem ad med hænderne
Nu kravler han i fuld fart, men det gjorde han første efter at have bevæget sig rundt på måsen i 4-5 måneder eller der omkring

Man skal passe på med at sammenligne sit eget barn med andres. Man bliver bare unødvendigt bekymret, i hvert fald 9 ud af 10 gange    

okay nu har hun brugt hoppe gyngen meget, og når hun sidder på numsen synes hun også det er sjovt at hoppe, så det er svært at sidde selv når man selv vil hoppe  men det kommer vel nok på et tidspunkt, plejer som regelt at sætte hende i hendes gå stol hvis jeg lige skal noget, så ved jeg hvor jeg har hende

Anmeld

3. maj 2012

Fenja09

Min datter er 8 måneder og hun sidder rimelig stabilt nu dvs hun behøver som sådan ingen støtte. Tror hun startede med at sidde da hun var 6 måneder. Jeg synes det svinger en del fra barn til barn og tror ikke noget er mere u/normalt end andet

/Fenja

Anmeld

3. maj 2012

kitra

alle børn er forskellige men jeg vil ikke råde dig til at stable hende op med puder osv. jeg fik af vide af en fys at man endelig ikke skulle sætte børnene op det er bedst hvis de selv kommer op det vil også gøre det nemmere for dem hvis de vælter for så kan de selv sætte sig op igen. jeg har ikke "hjulpet" mine børn og de har fint lært at komme op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.