Min mand har et problem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg vil lige sige at der er mange måder at værer alkoholiker på.

man er ikke kun alkoholiker hvis man drikker hverdag, man kan også værer det hvis man drikker hver gang man er stresset (hvis han altså ikke kan lade værer med det).

fandt et link på nettet som jeg sender med

http://www.danskmisbrugsbehandling.dk/alkoholiker/

han burde kunne få hjælp hvis han selv kan indse at der er et problem ellers bliver det svært at hjælpe ham.

tak for det jeg vil kigger på det,

Jeg tror ikke han kan lade vær med at drikke hvis han er stresset, han siger han godt ville, men at han ikke har lyst.
Og som jeg siger, så lyder det latterligt, som om han vil provokere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

helle85

Anonym skriver:

tak for det jeg vil kigger på det,

Jeg tror ikke han kan lade vær med at drikke hvis han er stresset, han siger han godt ville, men at han ikke har lyst.
Og som jeg siger, så lyder det latterligt, som om han vil provokere

så ville jeg helt sikkert mene han er alkoholiker

Anmeld

2. maj 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

okay tak jeg vil prøve at kigge på linkene, kan jeg godt kontakte det og hører nærmere, så jeg har noget at gå videre med til ham?

Så han ikke bare fejer mig af

ja det kan du sagtens. mener faktisk at al-anon har døgn åbent for opkald. det havde de i hvert fald engang. så kan de råde dig til hvad du kan gøre.

Anmeld

2. maj 2012

SjeBets

Det hjælper ikke at stille en misbruger et ultimatum, min far er alkoholiker, dog har han ikke drukket de sidset 8 år, men han har drukket det meste af mit liv, han ahr mistet kone, sit hus, sine venner, heldbreddet har taget skade. Hans børn har taget afstand til ham, jeg nægtede ham at se hans børnebørn. Men det hjalp lige lidt, de er ikke ligeglade med et ultimatum, men der hvor de søger støtten er i deres misbrug.  Og de kan først modtage hjælp når de selv vil have den. Min eks er alkoholiker, og han mente også som en anden skrev, at han ikke havde et problem, det var mig der havde et problem med han drak "lidt" ... HAH ... 

Nå men, HVIS du bruger et ultimatum, så skal du fuldføre, du må ikke true for så ikke at gennemføre. Fordi så vil det på ingen måder hjælpe. Og man skal være klar på at det ikke hjælper :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.