Min mand har et problem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.059 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger

Jeg er lige ano, da jeg synes det er et pinligt emne.

Min igennem de seneste par år min mand og jeg har været sammen har han altså haft et alkohol problem, når jeg "buster" ham, siger han de er gamle dåse og at han kun drikker når han er lidt stresset da det afstresser ham.

Jeg tror selvfølgelig ikke på dette, men ved ikkke hvad jeg skal sige.

Han er ikke dicideret alkoholicer, men han har et problem med det, findes der hjælp derude til sådan en som ham?

Har lige fundet en pose med tomme dåser igen, og jeg synes nu altså min grænse er noget og et ultimatum er nødvendigt

Håber i kan hjælpe

Vi har et barn sammen og et mere på vej, jeg synes ikke dete r rimeligt at han gør sådan her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej Piger

Min igennem de seneste par år min mand og jeg har været sammen har han altså haft et alkohol problem, når jeg "booster" ham, siger han de er gamle dåse og at han kun drikker når han er lidt stresset da det afstresser ham.

Han er ikke dicideret alkoholicer, men han har et problem med det, findes der hjælp derude til sådan en som ham?

Har lige fundet en pose med tomme dåser igen, og jeg synes nu altså min grænse er noget og et ultimatum er nødvendigt

Håber i kan hjælpe

Vi har et barn sammen og et mere på vej, jeg synes ikke dete r rimeligt at han gør sådan her?

Det lyder ikke sjovt ..

Min kæreste har desværre også et problem , eller som han siger , JEG har et problem med han drikker ..

Hvor meget drikker han ad gangen ? Er det hver dag ?
Jeg syns du burde tage det op til overvejelserne hvad det vil gøre ved jeres forhold og ikke mindst jeres børn ..

Her har vi den regel at der kun må komme øl frem , hvis Oscar ikke er hjemme , eller er lagt i seng ..  

Anmeld

2. maj 2012

Enirt

Jeg har selv levet sammen med en fyr der bare startede med at drikke fordi han havde en hård hverdag.

Jeg begyndte at spørge ind til om han ikke drak lidt for meget, hvortil han svarede at det skulle jeg ikke blande mig i.

Det lod jeg så være med et stykke tid, men det blev bare til flere og flere øl og til nogen med flere procenter i hvis jeg blev sur og sagde han han kun skulle købe en øl.

Det blev kun værre, han kunne ikke holde på sit arbejde og sad bare til sidst og sumpede derhjemme og så drak han endnu mere fordi han synes det var synd for ham at der ikke var nogen der ville hjælpe. Men han ville ikke have hjælp.

Jeg synes du skal tænke meget grundigt over det og virkelig mærke efter hvor det her bærer hen, hvis han ikke kan lade være med at drikke, så er han alkoholiker. Der er hjælp at hente, men han skal ville det selv og det kan være en hård kamp at tag.

Jeg havde ikke børn sammen med ham jeg var sammen med, men havde jeg haft det, var jeg nok skredet noget før end jeg gjorde.

Anmeld

2. maj 2012

wamse

Anonym skriver:

Hej Piger

Min igennem de seneste par år min mand og jeg har været sammen har han altså haft et alkohol problem, når jeg "booster" ham, siger han de er gamle dåse og at han kun drikker når han er lidt stresset da det afstresser ham.

Håber i kan hjælpe

Man behøver ikke drikke daglig for at være alkoholiker, og jeg vil vove at påstå at din mand ER alkoholiker, først og fremmest fordi han gemmer det for dig

Så ja, det er NU du skal give et ultimatum, men giv ikke et, som du ikke kan overholde, det er så vigtigt.

Jeg er vokset op med en far der var alkoholiker, jeg havde selv et stof misbrug for ca 9 år siden, og min eksmand var/er alkoholiker, så jeg har alverdens erfaring med emnet.

Anmeld

2. maj 2012

helle85

Anonym skriver:

Hej Piger

Håber i kan hjælpe

jeg vil lige sige at der er mange måder at værer alkoholiker på.

man er ikke kun alkoholiker hvis man drikker hverdag, man kan også værer det hvis man drikker hver gang man er stresset (hvis han altså ikke kan lade værer med det).

fandt et link på nettet som jeg sender med

http://www.danskmisbrugsbehandling.dk/alkoholiker/

han burde kunne få hjælp hvis han selv kan indse at der er et problem ellers bliver det svært at hjælpe ham.

Anmeld

2. maj 2012

foto på lærred

Det lyder virkelig ikke som en sjov situation i er havnet i. Nu ved jeg ikke hvilke ultimatum det er du vil give, men hvis det var mig tror jeg, at jeg i første omgang ville spørge ham og det ikke var noget I skulle prøve at gøre noget ved sammen. I det man er sammen og får børn sammen så synes jeg også, at man skal gøre sit aller yderste til at hjælpe hinanden igennem de kriser der må være på vejen. Han vil sikkert ikke acceptere at han har et problem, men hvis du forklare ham, at du ved han gemmer øl og du finder poser rundt omkring med øl og at du forstår at det er en sygdom, så håber jeg virkelig at han forstår at han har brug for hjælp.

Jeg er ikke inde i hvordan det hele fungere, men jeg synes, at du skal kontakte din/jeres læge, da han helt sikkert ved hvordan man kan gribe det an.

Hvis din mand ikke vil tage imod en strakt arm må du spørge lige ud, om alkohol er vigtiere for ham end hans børn og jeres parforhold.

Du skriver det ikke er rimmeligt det han gør, men det er det jo sjældent i et hvert misbrug. Misbrugeren kan ikke styre det (tror de sikkert godt de kan i starten) Men bare det at han har brug for at gemme at han drikker, må da også få hans egne alarmklokker til at ringe. Men en misbruger har sikkert alle mulige undskyldninger for, hvorfor de gør som de gør.

Så mit råd vil være i første omgang at kontakte din læge.

Held og lykke med det hele

Anmeld

2. maj 2012

Lone Jakobsen

æv æv hvor jeg dog kender din situation. så jeg vil starte med at sende dig et stort

der er flere sider hvor du kan søge råd og vejledning. prøv fx.

www.hope.dk/alkohol

eller

www.al-anon.dk/

jeg kontaktede selv al-anon da jeg stod i samme situation som din for snart mange år siden.

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Det lyder ikke sjovt ..

Min kæreste har desværre også et problem , eller som han siger , JEG har et problem med han drikker ..

Hvor meget drikker han ad gangen ? Er det hver dag ?
Jeg syns du burde tage det op til overvejelserne hvad det vil gøre ved jeres forhold og ikke mindst jeres børn ..

Her har vi den regel at der kun må komme øl frem , hvis Oscar ikke er hjemme , eller er lagt i seng ..  

Jeg tror det er mellem 1-3 øl, og det er ikke hverdag, men jeg ville tro det er 4 -5 gange om ugen.

Jeg kan mærke på ham han bliver rigtig irriteret når jeg snakker om det, som om jeg bare er åndsvag og gør det værre end det er

Han drikker ikke når vores barn er oppe, han gør det på arbejde og så nogle gange om aften når han sidder ved computeren

Kan din man overholde det?

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

æv æv hvor jeg dog kender din situation. så jeg vil starte med at sende dig et stort

der er flere sider hvor du kan søge råd og vejledning. prøv fx.

www.hope.dk/alkohol

eller

www.al-anon.dk/

jeg kontaktede selv al-anon da jeg stod i samme situation som din for snart mange år siden.

okay tak jeg vil prøve at kigge på linkene, kan jeg godt kontakte det og hører nærmere, så jeg har noget at gå videre med til ham?

Så han ikke bare fejer mig af

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Det lyder virkelig ikke som en sjov situation i er havnet i. Nu ved jeg ikke hvilke ultimatum det er du vil give, men hvis det var mig tror jeg, at jeg i første omgang ville spørge ham og det ikke var noget I skulle prøve at gøre noget ved sammen. I det man er sammen og får børn sammen så synes jeg også, at man skal gøre sit aller yderste til at hjælpe hinanden igennem de kriser der må være på vejen. Han vil sikkert ikke acceptere at han har et problem, men hvis du forklare ham, at du ved han gemmer øl og du finder poser rundt omkring med øl og at du forstår at det er en sygdom, så håber jeg virkelig at han forstår at han har brug for hjælp.

Jeg er ikke inde i hvordan det hele fungere, men jeg synes, at du skal kontakte din/jeres læge, da han helt sikkert ved hvordan man kan gribe det an.

Hvis din mand ikke vil tage imod en strakt arm må du spørge lige ud, om alkohol er vigtiere for ham end hans børn og jeres parforhold.

Du skriver det ikke er rimmeligt det han gør, men det er det jo sjældent i et hvert misbrug. Misbrugeren kan ikke styre det (tror de sikkert godt de kan i starten) Men bare det at han har brug for at gemme at han drikker, må da også få hans egne alarmklokker til at ringe. Men en misbruger har sikkert alle mulige undskyldninger for, hvorfor de gør som de gør.

Så mit råd vil være i første omgang at kontakte din læge.

Held og lykke med det hele

vi har lige fået ny læge, så jeg føler mig ikke så fortrolig med hende endnu.

Min mand har også tidligere haft en depretion(staves), men han kan ikke lide og gå op og få den afsluttende samtale med vores nye læge, til stor frustation for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.