Det lyder virkelig ikke som en sjov situation i er havnet i. Nu ved jeg ikke hvilke ultimatum det er du vil give, men hvis det var mig tror jeg, at jeg i første omgang ville spørge ham og det ikke var noget I skulle prøve at gøre noget ved sammen. I det man er sammen og får børn sammen så synes jeg også, at man skal gøre sit aller yderste til at hjælpe hinanden igennem de kriser der må være på vejen. Han vil sikkert ikke acceptere at han har et problem, men hvis du forklare ham, at du ved han gemmer øl og du finder poser rundt omkring med øl og at du forstår at det er en sygdom, så håber jeg virkelig at han forstår at han har brug for hjælp.
Jeg er ikke inde i hvordan det hele fungere, men jeg synes, at du skal kontakte din/jeres læge, da han helt sikkert ved hvordan man kan gribe det an.
Hvis din mand ikke vil tage imod en strakt arm må du spørge lige ud, om alkohol er vigtiere for ham end hans børn og jeres parforhold.
Du skriver det ikke er rimmeligt det han gør, men det er det jo sjældent i et hvert misbrug. Misbrugeren kan ikke styre det (tror de sikkert godt de kan i starten) Men bare det at han har brug for at gemme at han drikker, må da også få hans egne alarmklokker til at ringe. Men en misbruger har sikkert alle mulige undskyldninger for, hvorfor de gør som de gør.
Så mit råd vil være i første omgang at kontakte din læge.
Held og lykke med det hele

Anmeld