En facebook erfære, på DR2...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Zafir

Så I den????

En dokumania, der var lavet om en der havde chattet længe, med en hel familie. Så viste det sig at være en mor, der havde et rimelig kedeligt liv og hun levede en hel verden på facebook, med alt muligt netværk...

Shit maaaan. det var godtnok indviklet...

Jeg har en gang i mit liv, mødt en af den slags. Som jeg troede var min veninde... Men det viste sig efter nogen år, at hun levede 4 paralelle liv og jeg var en del af det ene... Og de 2 andre var løgn og det sidste var hun gift...

Det var virkelig scary... Men selvfølgelig også synd for dem, der har brug for den slags...

Phew. Jeg er lige næsten helt mindblown...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

grinny

Øv, det er jeg da gået glip af  Lyder ellers meget spændende!

Anmeld

1. maj 2012

Zafir

grinny skriver:

Øv, det er jeg da gået glip af  Lyder ellers meget spændende!

det var godtnok også spændende

Anmeld

1. maj 2012

tarkoflen

Zafir skriver:

Så I den????

En dokumania, der var lavet om en der havde chattet længe, med en hel familie. Så viste det sig at være en mor, der havde et rimelig kedeligt liv og hun levede en hel verden på facebook, med alt muligt netværk...

Jeg har en gang i mit liv, mødt en af den slags. Som jeg troede var min veninde... Men det viste sig efter nogen år, at hun levede 4 paralelle liv og jeg var en del af det ene... Og de 2 andre var løgn og det sidste var hun gift...

Det var virkelig scary... Men selvfølgelig også synd for dem, der har brug for den slags...

Jeg har optaget det, fordi jeg synes det lød interessant, men jeg ikke lige kunne få det set i dag... Men det lyder da til, at jeg skal få det set snart

Anmeld

1. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det lyder skræmmende. Man kan sige meget om den virtuelle verden, men for folk med personlighedsforstyrrelser kan den være decideret farlig. De kan jo forsvinde helt i en kunstig verden uden at blive konfronteret med virkeligheden.

Min faster er skizofren, og hun har altid forvekslet virkeligheden med ting, hun har læst i ugeblade, når hun har været rigtigt syg. Fx bebrejdede hun mig engang, at hun ikke havde været med til mit bryllup med en kendt, italiensk skuespiller - i Skanderborg Slotskirke... Der har vi jo altid været der til at opdage, at noget var galt, men hvis hun nu kunne leve sit liv på internettet, ville det kunne køre helt af sporet for hende. 

Anmeld

2. maj 2012

mariamiss6

Zafir skriver:

Så I den????

Arj Zafir, det har du da aldrig fortalt om??? (næsten ikke nysgerrig )

Hvad for en kanal var den dokumania på? (og hedder det ikke en dokumentar/autentisk fortælling?)

Anmeld

2. maj 2012

mariamiss6

Zafir skriver:

Så I den????

!! på DR2

Så kan man nok finde den på nettet

Anmeld

2. maj 2012

Zafir

tarkoflen skriver:

Jeg har optaget det, fordi jeg synes det lød interessant, men jeg ikke lige kunne få det set i dag... Men det lyder da til, at jeg skal få det set snart

Ihhh... Jeg må også se at få mig en digirecorder Der er altså ting der er gode at optage

God fornøjelse med at se det!

Anmeld

2. maj 2012

Zafir

Mor og meget mere skriver:

Det lyder skræmmende. Man kan sige meget om den virtuelle verden, men for folk med personlighedsforstyrrelser kan den være decideret farlig. De kan jo forsvinde helt i en kunstig verden uden at blive konfronteret med virkeligheden.

Min faster er skizofren, og hun har altid forvekslet virkeligheden med ting, hun har læst i ugeblade, når hun har været rigtigt syg. Fx bebrejdede hun mig engang, at hun ikke havde været med til mit bryllup med en kendt, italiensk skuespiller - i Skanderborg Slotskirke... Der har vi jo altid været der til at opdage, at noget var galt, men hvis hun nu kunne leve sit liv på internettet, ville det kunne køre helt af sporet for hende. 

Ja - det er helt sikkert en syg person der gør sådan noget... også på overfladen velfungerende. Men det må godtnok være stressende, at skule holde styr på så mange personligheder...

VI har jo haft nogen fakes herinde fx. Men de har jo altid været til at 'fange', så er det man tænker - om man også kan være 'offer' for nogen der ikke er til at fange...

Anmeld

2. maj 2012

Zafir

mariamiss6 skriver:

!! på DR2

Så kan man nok finde den på nettet

Jeg ved ikke om de der dokumania udsendelser ligger på dr. dk - det er jo noget de køber udefra. Men du kan prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.