Eliza skriver:
Nu har jeg kørt en del med bus de sidste par uger.. Den rute jeg tar bliver ofte kørt at en mavesur stoder, som bevidst holder ca 1,5m fra kantstenen.. fair nok hvis han ikke kan lide sit arbejde, og jeg targerne udfordring som det er at balancere sin barnevogn ind eller ud af bussen. Hvorvidt han burde finde nyt job eller ej, er dog ikke det vi skal ind på idag 
Dog undre det mig, at busse kan være proppet til randen, af folk i alle aldre, og INGEN rejser sig for at hjælpe med at få barnevognen ind/ud 
idag kunne jeg sku ikke lige dy mig! Da jeg endelig fik bakset vognen ud, måtte jeg sku lige stikke hoved ind i bussen, kigge rundt og gale "BLIV ENDELIG SIDDENDE!!! JEG KLARE DEN SELV!!"
Undskyld lige mig.. Hva sker der lige for samfundet?? er vi bare os selv nærmest, og hjælper vi ikke hinanden længere??
Jeg skal ikke pudse min glorie og jeg gør/gør ikke sikkert så mange andre mærkelige ting, men jeg gir sku altid en hånd hvis jeg kan se nogen lige har brug for det.!
Så det jeg egentlig bare ville var...
Skulle vi ikke lige aftale, at vi i fremtiden hjælper hinanden i bussen ?? 
(man skal starte et sted og hvorfor ikke baby.dk?)
Jeg undrer mig virkelig også over folks bus opførsel!
I starten af skoleåret, var der en del der skulle med bussen om morgenen. Som regel var det voksne mennesker første del af ruten, og børn den sidste del - dvs det var børnene der blev samlet op sidst.. Men INGEN af de voksne, gav deres plads til børnene, som nogen gang var helt ned til børnehavealderen! Ej men hvad er der for noget?? Til sidst kunne busselskabet dog godt se at det var et problem (vi stod som sild i en tønde), og der kom en ekstra stor bus på ruten, der kører bagved den normale 
Men har jeg barnevognen med i rutebil, og der ikke er nogen der frivilligt hjælper, så spørger jeg den nærmeste med at stort smil, om han/hun ikke vil hjælpe mig i 2 sek
Og endnu er der ikke nogen der har sagt nej 
Er også træt af, at folk sætter sig på de nærmeste pladser, lige efter indgangen, da det jo ellers er forbeholdt ældre og dårligt gående.. Især mødre med større børn, der beder deres børn om at sætte sig der, i stedet for længere oppe i bussen.. Fair nok hvis man ikke skal så langt, men skal man næsten hele ruten rundt, så synes jeg bare ikke det er i orden, medmindre bagdelen af bussen er fyldt.. Der er da ikke nogen grund til, at Else på 80 skal begynde at gå flere trin op, for at få en siddeplads, fordi Frida på 8 skal sidde nede i gulvhøjde..
Det er jo ganske få "spilleregler" der er for busser, man rejser sig for gamle/gravide/børn, man hjælper med barnevogn/taske, og er man sund og rask, så tager man ikke de første siddepladser.. Hvor svært kan det være?
Så fik jeg også luft