sku vi ikke lige..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Eliza skriver:

Det glæder mig at det ikke en den danske mentalitet generalt...

Jeg er måske bare bosat på en træls busrute

Det er godt nok også ruten til områdets gym og privat skole så der er mange unge mennesker (ungdommen nu til dags )

Der er bare også mange "voksne" mennesker, som i min verden burde vide bedre..

Men de unge burde vel også vide bedre???

Ja, de er sikkert mere egoistiske, end vi var (lyder somom jeg er 50 ), men jeg vil da helt sikkert opdrage mine børn til at rejse sig op, når det behøves - og jeg viser dem det også ved at sætte et eksempel.
Jeg tilbyder altid min plads til nogen, der ser ud til at behøve den.

Men næste gang kan du vel bede om hjælp/en plads, når du har brug for den - måske skal de bare påmindes, at der er andre, der er mere trængende end dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

LR85

Jeg synes aldrig jeg oplever de problemer i kbh. Sys folk generelt er flinke til a hjælpe mm. 

Og som højgravid, forventer jeg personligt ikke a folk rejser sig for mig. 

Men ja, vi kender nok alle til de dårlige situationer. 

Sys det er straks værre når en elevator blir fyldt op a en flok 'almindelige' voksne der bare er dovne, og lader enbarnevign/handicappet vente

Anmeld

1. maj 2012

Zeus

Eliza skriver:

Nu har jeg kørt en del med bus de sidste par uger.. Den rute jeg tar bliver ofte kørt at en mavesur stoder, som bevidst holder ca 1,5m fra kantstenen.. fair nok hvis han ikke kan lide sit arbejde, og jeg targerne udfordring som det er at balancere sin barnevogn ind eller ud af bussen. Hvorvidt han burde finde nyt job eller ej, er dog ikke det vi skal ind på idag

Dog undre det mig, at busse kan være proppet til randen, af folk i alle aldre, og INGEN rejser sig for at hjælpe med at få barnevognen ind/ud

idag kunne jeg sku ikke lige dy mig! Da jeg endelig fik bakset vognen ud, måtte jeg sku lige stikke hoved ind i bussen, kigge rundt og gale "BLIV ENDELIG SIDDENDE!!! JEG KLARE DEN SELV!!"

Undskyld lige mig.. Hva sker der lige for samfundet?? er vi bare os selv nærmest, og hjælper vi ikke hinanden længere??

Jeg skal ikke pudse min glorie og jeg gør/gør ikke sikkert så mange andre mærkelige ting, men jeg gir sku altid en hånd hvis jeg kan se nogen lige har brug for det.!

Så det jeg egentlig bare ville var...

Skulle vi ikke lige aftale, at vi i fremtiden hjælper hinanden i bussen ??

(man skal starte et sted og hvorfor ikke baby.dk?)

Jeg undrer mig virkelig også over folks bus opførsel!

I starten af skoleåret, var der en del der skulle med bussen om morgenen. Som regel var det voksne mennesker første del af ruten, og børn den sidste del - dvs det var børnene der blev samlet op sidst.. Men INGEN af de voksne, gav deres plads til børnene, som nogen gang var helt ned til børnehavealderen! Ej men hvad er der for noget?? Til sidst kunne busselskabet dog godt se at det var et problem (vi stod som sild i en tønde), og der kom en ekstra stor bus på ruten, der kører bagved den normale

Men har jeg barnevognen med i rutebil, og der ikke er nogen der frivilligt hjælper, så spørger jeg den nærmeste med at stort smil, om han/hun ikke vil hjælpe mig i 2 sek Og endnu er der ikke nogen der har sagt nej

Er også træt af, at folk sætter sig på de nærmeste pladser, lige efter indgangen, da det jo ellers er forbeholdt ældre og dårligt gående.. Især mødre med større børn, der beder deres børn om at sætte sig der, i stedet for længere oppe i bussen.. Fair nok hvis man ikke skal så langt, men skal man næsten hele ruten rundt, så synes jeg bare ikke det er i orden, medmindre bagdelen af bussen er fyldt.. Der er da ikke nogen grund til, at Else på 80 skal begynde at gå flere trin op, for at få en siddeplads, fordi Frida på 8 skal sidde nede i gulvhøjde..

Det er jo ganske få "spilleregler" der er for busser, man rejser sig for gamle/gravide/børn, man hjælper med barnevogn/taske, og er man sund og rask, så tager man ikke de første siddepladser.. Hvor svært kan det være?

Så fik jeg også luft

Anmeld

1. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
PT skriver:

Men de unge burde vel også vide bedre???

Ja, de er sikkert mere egoistiske, end vi var (lyder somom jeg er 50 ), men jeg vil da helt sikkert opdrage mine børn til at rejse sig op, når det behøves - og jeg viser dem det også ved at sætte et eksempel.
Jeg tilbyder altid min plads til nogen, der ser ud til at behøve den.

Men næste gang kan du vel bede om hjælp/en plads, når du har brug for den - måske skal de bare påmindes, at der er andre, der er mere trængende end dem

Jeg er ikke 50, men 41 - og jeg er ikke sikker på, vi var spor bedre, da jeg var "ung". Teenagere er flokdyr, og hvis de 22 andre fra gymnasiet bliver siddende, kan man næsten være bange for at være den, der skiller sig ud ved at være hjælpsom. 

Jeg tror selvfølgelig, at mine egne teenagebørn er bedre opdraget, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken 

Når jeg som lærer følges i tog eller bus med en 8. klasse, kan jeg virkelig krumme tæer over deres opførsel - som jeg selvfølgelig stopper! - men det er som om, de glemmer alt om almindelig adfærd, når de er sammen på udebane. Heldigvis bliver de fleste flove, når man påtaler det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.