sku vi ikke lige..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Eliza

Nu har jeg kørt en del med bus de sidste par uger.. Den rute jeg tar bliver ofte kørt at en mavesur stoder, som bevidst holder ca 1,5m fra kantstenen.. fair nok hvis han ikke kan lide sit arbejde, og jeg targerne udfordring som det er at balancere sin barnevogn ind eller ud af bussen. Hvorvidt han burde finde nyt job eller ej, er dog ikke det vi skal ind på idag

Dog undre det mig, at busse kan være proppet til randen, af folk i alle aldre, og INGEN rejser sig for at hjælpe med at få barnevognen ind/ud

idag kunne jeg sku ikke lige dy mig! Da jeg endelig fik bakset vognen ud, måtte jeg sku lige stikke hoved ind i bussen, kigge rundt og gale "BLIV ENDELIG SIDDENDE!!! JEG KLARE DEN SELV!!"

Undskyld lige mig.. Hva sker der lige for samfundet?? er vi bare os selv nærmest, og hjælper vi ikke hinanden længere??

Jeg skal ikke pudse min glorie og jeg gør/gør ikke sikkert så mange andre mærkelige ting, men jeg gir sku altid en hånd hvis jeg kan se nogen lige har brug for det.!

Så det jeg egentlig bare ville var...

Skulle vi ikke lige aftale, at vi i fremtiden hjælper hinanden i bussen ??

(man skal starte et sted og hvorfor ikke baby.dk?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

KM78

Enig... Det gælder også at jeg kommer ind i bussen der er helt fuldt op, og man er ikke i tvivl om at der kommer en højgravid dame der. Men der er ingen der tilbyder mig en plads.

Føler mig som en mavesur kælling når jeg beder en om at få vedkommendes plads. Det er almen pli for guds skyld da. Det er endda piktogram op på busserne om det.

Anmeld

1. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg oplever fuldstændig det modsatte. Her hvor jeg bor er folk meget flinke til at spørge om de lige skal hjælpe mig og det er jeg faktisk positivt overrasket over. Selvfølgelig kan der ske nogle gange at der ikke er nogen der tilbyder deres hjælp men det er ikke tit.

Er ked af at du skal opleve det modsatte for det er jo ren høflighed at hjælpe andre mennesker...

Anmeld

1. maj 2012

Eliza

KM78 skriver:

Enig... Det gælder også at jeg kommer ind i bussen der er helt fuldt op, og man er ikke i tvivl om at der kommer en højgravid dame der. Men der er ingen der tilbyder mig en plads.

Føler mig som en mavesur kælling når jeg beder en om at få vedkommendes plads. Det er almen pli for guds skyld da. Det er endda piktogram op på busserne om det.

Ja "vi" har sku fået for svært ved at se meget længere end vores egen lille næse.. ØV

Jeg har også måtte så med en skigende baby på armen og ved "vores" plads (afmærket med skilte) bede unge friske mennesker om at flytte sig.. AMEN er det ikke ok at tænke selv??

Pli er lige DET vi mangler..!

Anmeld

1. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
"Sjovt" jeg oplever altid det modsatte. Folk er så venlige til at give en hånd - endda uden at blive spurgt først, og jeg får altid tilbudt et sæde til Sabrina (det er MEGET svært at stå op i bussen, når man kun er to år).

Mn træls for dig og håber, folk vil være mere hjælpsomme fremover

Anmeld

1. maj 2012

An&Jo

Jeg hjælper normalt altid hvis jeg kan se nogen har det svært, og rejser mig også for MEGET ældre mennesker som virkelig ikke kan holde balancen..

Uanset om jeg har Johannes med eller ej, så sidder jeg ned i bussen, og det er jeg nødt til.. Jeg ligner godt nok et ungt og friskt menneske, men det er jeg desværre ikke..
Jo jeg er da ganske ung, men har desværre ne hofte som en 80 årig, og jeg kan bare ikke holde til de vrid jeg får ved at stå op i en bus..
Ja faktisk så er det en stor belastning på hoften at jeg kører bil, fordi jeg skal løfte osv for at skifte pedal..

Så nej jeg rejser mig desværre ikke for en højgravid, for jeg har selv rigtig mange gener og smerter ved at stå op i en bus..

Så en anden gang der brokkes over at unge mennesker ikke rejser sig, så tænk lige over at vi faktisk også kan fejle noget der gør at vi har brug for et sæde..

Anmeld

1. maj 2012

Eliza

PT skriver:

"Sjovt" jeg oplever altid det modsatte. Folk er så venlige til at give en hånd - endda uden at blive spurgt først, og jeg får altid tilbudt et sæde til Sabrina (det er MEGET svært at stå op i bussen, når man kun er to år).

Mn træls for dig og håber, folk vil være mere hjælpsomme fremover

Det glæder mig at det ikke en den danske mentalitet generalt...

Jeg er måske bare bosat på en træls busrute

Det er godt nok også ruten til områdets gym og privat skole så der er mange unge mennesker (ungdommen nu til dags )

Der er bare også mange "voksne" mennesker, som i min verden burde vide bedre..

Anmeld

1. maj 2012

jydeinden

Eliza skriver:

Nu har jeg kørt en del med bus de sidste par uger.. Den rute jeg tar bliver ofte kørt at en mavesur stoder, som bevidst holder ca 1,5m fra kantstenen.. fair nok hvis han ikke kan lide sit arbejde, og jeg targerne udfordring som det er at balancere sin barnevogn ind eller ud af bussen. Hvorvidt han burde finde nyt job eller ej, er dog ikke det vi skal ind på idag

Dog undre det mig, at busse kan være proppet til randen, af folk i alle aldre, og INGEN rejser sig for at hjælpe med at få barnevognen ind/ud

idag kunne jeg sku ikke lige dy mig! Da jeg endelig fik bakset vognen ud, måtte jeg sku lige stikke hoved ind i bussen, kigge rundt og gale "BLIV ENDELIG SIDDENDE!!! JEG KLARE DEN SELV!!"

Undskyld lige mig.. Hva sker der lige for samfundet?? er vi bare os selv nærmest, og hjælper vi ikke hinanden længere??

Jeg skal ikke pudse min glorie og jeg gør/gør ikke sikkert så mange andre mærkelige ting, men jeg gir sku altid en hånd hvis jeg kan se nogen lige har brug for det.!

Så det jeg egentlig bare ville var...

Skulle vi ikke lige aftale, at vi i fremtiden hjælper hinanden i bussen ??

(man skal starte et sted og hvorfor ikke baby.dk?)

her er folk heller ikke så hjælpsomme, og et sted kan jeg godt forstå. For jeg selv er i hvertfald nogen gange godt træt af barnevogne, jeg ved godt man er nødtil at have dem med, MEN hvorfor i al verden skal man lige med en bus som i forvejen er proppet til bristepunktet når der kommer en ny igen 5 minutter efter dét er mig en gåde.

og jeg er ikke en af dem som hjælper med at løfte barnevogne eller klapvogne for det kan min ryg ganske simpelt ikke holde til.

Anmeld

1. maj 2012

Eliza

An&Jo skriver:

Jeg hjælper normalt altid hvis jeg kan se nogen har det svært, og rejser mig også for MEGET ældre mennesker som virkelig ikke kan holde balancen..

Uanset om jeg har Johannes med eller ej, så sidder jeg ned i bussen, og det er jeg nødt til.. Jeg ligner godt nok et ungt og friskt menneske, men det er jeg desværre ikke..
Jo jeg er da ganske ung, men har desværre ne hofte som en 80 årig, og jeg kan bare ikke holde til de vrid jeg får ved at stå op i en bus..
Ja faktisk så er det en stor belastning på hoften at jeg kører bil, fordi jeg skal løfte osv for at skifte pedal..

Så nej jeg rejser mig desværre ikke for en højgravid, for jeg har selv rigtig mange gener og smerter ved at stå op i en bus..

Så en anden gang der brokkes over at unge mennesker ikke rejser sig, så tænk lige over at vi faktisk også kan fejle noget der gør at vi har brug for et sæde..

Det er da rigtig træls for dig. og ja man kan have sine grunde til at holde godt fast i sin plads, eller ikke hjælpe..

men jeg har en smugle svært ved at tro, at en hel bus har skavanker, der gør at man ikke kan vige pladsen for højgravid, gammel eller en med barn på armen, eller give en hånd med barnevognen..

Anmeld

1. maj 2012

An&Jo

Eliza skriver:

Det er da rigtig træls for dig. og ja man kan have sine grunde til at holde godt fast i sin plads, eller ikke hjælpe..

men jeg har en smugle svært ved at tro, at en hel bus har skavanker, der gør at man ikke kan vige pladsen for højgravid, gammel eller en med barn på armen, eller give en hånd med barnevognen..

Selvfølgelig er det ikke hele bussen der har skavanker, men tit så tror jeg ikke folk tænker over det, eller også kan de ikke få sig til at spørge..

Jeg siger bare, at man ikke altid kan dømme ud fra at fordi de er unge, så er de også friske, for det er ikke altid tilfældet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.