hvad skal det nu betyde????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg har engang læst noget om at mælken hos nogle kvinder, kan løbe så stærkt at det bliver for meget for barnet. Her anbefales det, at malke lidt ud inden amning, så der ikke er så meget tryk på.

Kunne det være det der er problemet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Vidunderligeunger

Tulle28 skriver:

Ammenet.dk - de kan hjælpe dig:-)

tak

Anmeld

1. maj 2012

Vidunderligeunger

Roselil skriver:

Jeg har engang læst noget om at mælken hos nogle kvinder, kan løbe så stærkt at det bliver for meget for barnet. Her anbefales det, at malke lidt ud inden amning, så der ikke er så meget tryk på.

Kunne det være det der er problemet?

det kunne det sagtens.. Han kløjs nærmest i alt det mælk

Anmeld

1. maj 2012

Vidunderligeunger

modesty skriver:

Sådanne problemer havde jeg med min søn stort set fra fødslen indtil han blev 5 mdr. Nogle dage mere, andre mindre, på forskellige tidspunkter af døgnet, men det var helt klart værst om aftenen.

Jeg fandt aldrig ud af hvad problemet egentlig var. Men set i bakspejlet ville jeg faktisk prøve at amme lidt færre gange, for jeg tror at jeg måske gav ham brystet lidt for ofte, så han ikke var sulten nok (ammede ham cirka hver 1,5-2. time). 

Nu ammer jeg cirka hver 2,5.-3. time (han er 6,5 mdr.). Om det var hønen eller ægget der kom først kan jeg faktisk (desværre) ikke huske.

Men det kan også godt være at det bare var udefinerbart bøvl, jeg aner det ikke. Det er dig der går i skole om dagen og nogle gange har din søn med, ikke? Det kan også sagtens hænge sammen med noget overstimulering at han ikke vil spise ordentligt/tage ordentligt fat. Men altså. Hvem ved. Det er et mysterie med de bebser!

Min dreng er stadig ufokuseret ved brystet. Når der er ro omkring os fungerer det rigtig fint nu, men jeg kan ikke amme ham på en café f.eks - der er alt for mange spændende ting at kigge på ;-)

Det er mig.. Han har ikke været med i skole igår og idag (simpelthen for at se om det havde nogen effekt på hans overstimuleringsreaktioner) men det er stadig det samme.. han har virkelig svært ved at falde til ro, og så propper jeg bare brystet i munden på ham, for at se om det er det, også selvom det måske kun er 1 time siden sidst, synes slet ikke jeg kan finde ud af hvornår han er sulten og ikke er om eftermiddagen/aften.. Men han er også kun 7 uger knap, så måske det kommer

Om natten hvor der er ro og mørkt spiser han bare super også selvom det løber lige i halsen på ham. men det kan jo være han har en tiger + aftenerne er slemme i forvejen

Anmeld

1. maj 2012

Vidunderligeunger

Philla skriver:

Kan du have spist noget, som påvirker smagen? Det kunne være løg, kål, jordbær, chokolade ? Blot en tanke 

ja jordbær men det var kun her til aften han reagerede så underligt.. hele dagen har været fin??!

Anmeld

2. maj 2012

modesty

Det er mig.. Han har ikke været med i skole igår og idag (simpelthen for at se om det havde nogen effekt på hans overstimuleringsreaktioner) men det er stadig det samme.. han har virkelig svært ved at falde til ro, og så propper jeg bare brystet i munden på ham, for at se om det er det, også selvom det måske kun er 1 time siden sidst, synes slet ikke jeg kan finde ud af hvornår han er sulten og ikke er om eftermiddagen/aften.. Men han er også kun 7 uger knap, så måske det kommer

Om natten hvor der er ro og mørkt spiser han bare super også selvom det løber lige i halsen på ham. men det kan jo være han har en tiger + aftenerne er slemme i forvejen

Det lyder fuldstændig ligesom min dreng da han var yngre. 

Jeg kan ikke give nogle gode råd, men måske lidt trøst ved at sige at du ikke er alene og det er ret normalt.

Anmeld

2. maj 2012

An&Jo

Det kan sagtens være fordi han har et tigerspring på vej, men det kan også være fordi du muligvis har din mens på vej, for så ændre smagen sig jo også lidt..

Anmeld

2. maj 2012

Babydreams

Sådan en periode har jeg også lige været inde i, med min dreng på 9 uger.. øv man bliver ked, når man virkelig bare ønsker at give bryst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.