hvad skal det nu betyde????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Vidunderligeunger

Hej piger.

Er lidt ked lige nu :/

Jeg ammer vores søn på knap 7 uger, og er bare rigtig glad for det...

Men han er meget urolig ved brystet (generelt urolig om aftenen) og han vil ikke rigtig spise. Så her for ti minutter siden prøvede vi at give ham en flaske (for ligesom at udelukke om han nu VAR sulten) og sørme om ikke han spiste 50 ml.. Han havde fået ved mig for en time siden, men var stadig urolig, han ville bare ikk sutte, kun lige to sut og så græd han igen.. 

Der står mælk ud i tykke stråler, så det kan ikke være fordi jeg ikke har nok mælk. Men hvorfor vil han så gerne ha flasken, men ik hos mig? ØV

Om dagen er det ikke noget problem, ej heller om natten!

knus Mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

L&V

MAJ*MOR skriver:

Hej piger.

Er lidt ked lige nu :/

Jeg ammer vores søn på knap 7 uger, og er bare rigtig glad for det...

Men han er meget urolig ved brystet (generelt urolig om aftenen) og han vil ikke rigtig spise. Så her for ti minutter siden prøvede vi at give ham en flaske (for ligesom at udelukke om han nu VAR sulten) og sørme om ikke han spiste 50 ml.. Han havde fået ved mig for en time siden, men var stadig urolig, han ville bare ikk sutte, kun lige to sut og så græd han igen.. 

Der står mælk ud i tykke stråler, så det kan ikke være fordi jeg ikke har nok mælk. Men hvorfor vil han så gerne ha flasken, men ik hos mig? ØV

Om dagen er det ikke noget problem, ej heller om natten!

knus Mig.

Det løber jo hurtigt i en flaske i forhold til brystet måske også kan det jo være der ikke er så meget fløde i din mælk

Anmeld

1. maj 2012

Ellie79

Hejsa - mener også mine søn havde en krise ved brystet omkring de 7-8 uger, ligger der ikke også et spring der? men jeg blev ved med at tilbyde brystet og efter lidt tid faldt han til ro og spiste. Vi havde en lidt hård omgang, han havde ammestrejke i næsten et døgn før han overgav sig. Hvis der er mælk nok og han ser ud til at være i trivsel ville jeg lige vente med flasken og prøve at komme igennem denne denne hårde periode, er siker på når sulten melder sig rigtig så spiser han ved dig.

knus Anja

Anmeld

1. maj 2012

RiUL

Måske du skal tilbyde ham brystet lidt oftere om aftenen, det er vidst der de tanker op til natten, kan jo være han er lidt oftere sulten hen ad aftenen Kan jeg huske min søn var i den alder, synes han babsede den hele tiden om aftenen
Og så ville jeg vente med at gi flaske da det kan sætte din mælke produktion ned

Anmeld

1. maj 2012

Vidunderligeunger

Månsson skriver:

Det løber jo hurtigt i en flaske i forhold til brystet måske også kan det jo være der ikke er så meget fløde i din mælk

min mælk er lige som den skal være Og det løber jo ud af dem, altså faktisk hurtigere end flasken.. Det står ud i flere stråler.. så det kan ik være det.. 

Anmeld

1. maj 2012

Vidunderligeunger

AnjaB skriver:

Hejsa - mener også mine søn havde en krise ved brystet omkring de 7-8 uger, ligger der ikke også et spring der? men jeg blev ved med at tilbyde brystet og efter lidt tid faldt han til ro og spiste. Vi havde en lidt hård omgang, han havde ammestrejke i næsten et døgn før han overgav sig. Hvis der er mælk nok og han ser ud til at være i trivsel ville jeg lige vente med flasken og prøve at komme igennem denne denne hårde periode, er siker på når sulten melder sig rigtig så spiser han ved dig.

knus Anja

han får mit mælk i flaske nogle dage hvor jeg er i skole og manden er hjemme.. Så vi kan ikke helt undgå flasken.. men det er mit mælk.

Anmeld

1. maj 2012

Vidunderligeunger

RiUL skriver:

Måske du skal tilbyde ham brystet lidt oftere om aftenen, det er vidst der de tanker op til natten, kan jo være han er lidt oftere sulten hen ad aftenen Kan jeg huske min søn var i den alder, synes han babsede den hele tiden om aftenen
Og så ville jeg vente med at gi flaske da det kan sætte din mælke produktion ned

han har, siden han blev født, spist meget om aftenen og været god til at tage ved, men de sidste par dage har været slemme. kan jo være en tiger...  havde ikke lige overvejet hvor meget det påvirker.

Anmeld

1. maj 2012

Tulle28

Ammenet.dk - de kan hjælpe dig:-)

Anmeld

1. maj 2012

modesty

Sådanne problemer havde jeg med min søn stort set fra fødslen indtil han blev 5 mdr. Nogle dage mere, andre mindre, på forskellige tidspunkter af døgnet, men det var helt klart værst om aftenen.

Jeg fandt aldrig ud af hvad problemet egentlig var. Men set i bakspejlet ville jeg faktisk prøve at amme lidt færre gange, for jeg tror at jeg måske gav ham brystet lidt for ofte, så han ikke var sulten nok (ammede ham cirka hver 1,5-2. time). 

Nu ammer jeg cirka hver 2,5.-3. time (han er 6,5 mdr.). Om det var hønen eller ægget der kom først kan jeg faktisk (desværre) ikke huske.

Men det kan også godt være at det bare var udefinerbart bøvl, jeg aner det ikke. Det er dig der går i skole om dagen og nogle gange har din søn med, ikke? Det kan også sagtens hænge sammen med noget overstimulering at han ikke vil spise ordentligt/tage ordentligt fat. Men altså. Hvem ved. Det er et mysterie med de bebser!

Min dreng er stadig ufokuseret ved brystet. Når der er ro omkring os fungerer det rigtig fint nu, men jeg kan ikke amme ham på en café f.eks - der er alt for mange spændende ting at kigge på ;-)

Anmeld

1. maj 2012

Philla

Kan du have spist noget, som påvirker smagen? Det kunne være løg, kål, jordbær, chokolade ? Blot en tanke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.