Sådanne problemer havde jeg med min søn stort set fra fødslen indtil han blev 5 mdr. Nogle dage mere, andre mindre, på forskellige tidspunkter af døgnet, men det var helt klart værst om aftenen.
Jeg fandt aldrig ud af hvad problemet egentlig var. Men set i bakspejlet ville jeg faktisk prøve at amme lidt færre gange, for jeg tror at jeg måske gav ham brystet lidt for ofte, så han ikke var sulten nok (ammede ham cirka hver 1,5-2. time).
Nu ammer jeg cirka hver 2,5.-3. time (han er 6,5 mdr.). Om det var hønen eller ægget der kom først kan jeg faktisk (desværre) ikke huske.
Men det kan også godt være at det bare var udefinerbart bøvl, jeg aner det ikke. Det er dig der går i skole om dagen og nogle gange har din søn med, ikke? Det kan også sagtens hænge sammen med noget overstimulering at han ikke vil spise ordentligt/tage ordentligt fat. Men altså. Hvem ved. Det er et mysterie med de bebser!
Min dreng er stadig ufokuseret ved brystet. Når der er ro omkring os fungerer det rigtig fint nu, men jeg kan ikke amme ham på en café f.eks - der er alt for mange spændende ting at kigge på ;-)
Anmeld