Trampolin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Barbamama

Mumto3 skriver:

Jeg er slet ikke i tvivl om at hun ville elske en trampolin, men som tidligere trampolininstruktør ville jeg aldrig aldrig lade mit lille barn springe i trampolin. Det er dedr mange årsager til, f.eks. kan der ske nogle rigtig grimme ulykker (men det kan der jo også ude i trafikken, og det afholder os jo ikke fra at færdes på gaden!) , men små børn har stadig et stort hovedet i forhold til deres krop (små børn kan ikke tage fat om venstre øre med deres højre arm op over hovedet. Hovedet er for stort, mens det er nemt for voksne). Hovedet er altså stort og tungt, og hver gang barnet lander i trampolinen trykker det store hoved rygsøjlen sammen. Hvis man måle højen på børn for og efter de har hoppet i trampolin, så er de kortere efter, fordi hele rygsøjlen er blevet trykket. Derfor får mine små børn ikke lov til at hoppe i trampolin.

På den fleste (hvis det ikke er alle) står der også at de er uegnede til børn under 6 år. Fra børn er 6-7år kan de flest nå, deres øre med modsat arm = at hovedstørrelsen i forhold til kropsstørrelsen har nået 'normal-forhold'.

Håber det give mening, det er måske lidt svært at forklare.

Men jeg er ikke i tvivl om at hun vil synes det er skønt at hoppe i trampolin. Mine børn hader mig for at de ikke må få en trampolin og at de ikke for lov at hoppe når vi er ude hos andre. Men jeg vil gerne vente til de er store nok til de kan 'tåle' det, og så vil jeg lære det at hoppe rigtigt, for derved at mindske risikoen for skader.

Åh..... Vi har lige bestilt en over nettet til vores datters 3års fødselsdag. Det bekymrer mig pænt meget det du skriver der!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

bullerbassen

Vi har en stor trampolin i haven , en fødselsdagesgave til de store for år tilbage. Vil ikke tøve et sek med at sige det er den bedste gave de nogensinde har fået. Den bliver brugt hver evig eneste dag.

Lillemanden på 2,5 år har rigtig meget glæde af dem også , han leger rigtig meget å den. Og har har bare en super motorik

Anmeld

18. juli 2012

AML

Til momto3 .. 

ved det er et gammelt indlæg, men kunne nu ikke dy mig for at kommentere på det du skriver med, at det ødelægge børnenes ryg.. Jeg tror slet ikke på denne overbevisning.. nej, faktisk det stik modsatte.. jeg vil mene det styrker deres ryg, balance og alt muligt andet.. min datter har hoppet på trampolin siden hun var ganske lille.. nu er hun snart 4 og er super dygtig til det  og hun er altså ikke lavere end andre børn i hendes alder, der ikke har hoppet på trampolin.. svært i mod.. 

Dette er ikke et surt opstød, jeg mener bare ikke det holder vand.. min mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.