Trampolin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.739 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

soejde84

Hej.

Min datter bliver 3 om ikke så længe, og til hendes fødselsdag har vi overvejet at købe en trampolin til hende.

Er der nogen som har gode / dårlige erfaringer som de vil dele, lytter vi gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Lone Jakobsen

min den yngste bliver også snart 3 år, og vi har haft trampolin længe (mine ældste er fra 7-13)

her bruger Rasmus den rigtigt meget, han elsker at hoppe og vi har sat en skammel op ved siden så han selv kan komme op og ned. vi har ikke net på.

Anmeld

1. maj 2012

Maise86

Vi har haft en stor trampolin siden min ældste var et år. Hun har altid elsket den og bruger den stadig flittigt. Hun er 3,5 år nu Vi har stige og sikkerhedsnet.

Anmeld

1. maj 2012

Maja88

jeg ville grave den ned når det liver aktuelt herhjemme.. der har vi forhåbentlig en have

Anmeld

1. maj 2012

Noahmor

soejde84 skriver:

Hej.

Min datter bliver 3 om ikke så længe, og til hendes fødselsdag har vi overvejet at købe en trampolin til hende.

Vi har en, der er gravet ned i haven. Det er jeg meget mere tryg ved. 

Anmeld

2. maj 2012

MissMammy

soejde84 skriver:

Hej.

Hej,

Vi har haft en trampolin siden vores datter var ca 1½ år. en stor en med net omkring og denne der madras over fjedrerne så super sikkert og det er bare fantastisk. Jeg kan se at hendes motorik er super god i forhold til mange af hendes venner der kommer og hoppe med. Hun har lært balance og hendes bevægelser at kende. Hun elsker den. Hun er idag 3 år og 3 måneder og stadig hendes ynglings sag i haven, nu bare med flere tricks. 

Så vi har kun rigtig gode erfaringer med det. Hun er mit første barn og er nok meget pakket ind i vat, så var noget nervøs, men absolut fantastisk for hende

Anmeld

2. maj 2012

MortilElias2010

Vi har en lille fin sag med net om og madrasover fjedrene. Vi fik den egentligt sidste år men med en vinter så var det først nu vi har fået sat den op - Elias er 2 år + og elsker den, han springer rundt som en gal og mor hopper tit med og så buldrer vi løs derinde. Far er også med indimellem men med hans vægt på 80kg og den er beregnet til en person så er han ikke helt tryg ved det så mor hopper med og hold da kæft hvor vi fjoller rundt og det er bare så hyggeligt enten at gamle helt af og være tovlige eller ligge på ryggen og lade som om vi sover mens vi snorker højt (som far!) 

Anmeld

2. maj 2012

Mumto3

Jeg er slet ikke i tvivl om at hun ville elske en trampolin, men som tidligere trampolininstruktør ville jeg aldrig aldrig lade mit lille barn springe i trampolin. Det er dedr mange årsager til, f.eks. kan der ske nogle rigtig grimme ulykker (men det kan der jo også ude i trafikken, og det afholder os jo ikke fra at færdes på gaden!) , men små børn har stadig et stort hovedet i forhold til deres krop (små børn kan ikke tage fat om venstre øre med deres højre arm op over hovedet. Hovedet er for stort, mens det er nemt for voksne). Hovedet er altså stort og tungt, og hver gang barnet lander i trampolinen trykker det store hoved rygsøjlen sammen. Hvis man måle højen på børn for og efter de har hoppet i trampolin, så er de kortere efter, fordi hele rygsøjlen er blevet trykket. Derfor får mine små børn ikke lov til at hoppe i trampolin.

På den fleste (hvis det ikke er alle) står der også at de er uegnede til børn under 6 år. Fra børn er 6-7år kan de flest nå, deres øre med modsat arm = at hovedstørrelsen i forhold til kropsstørrelsen har nået 'normal-forhold'.

Håber det give mening, det er måske lidt svært at forklare.

Men jeg er ikke i tvivl om at hun vil synes det er skønt at hoppe i trampolin. Mine børn hader mig for at de ikke må få en trampolin og at de ikke for lov at hoppe når vi er ude hos andre. Men jeg vil gerne vente til de er store nok til de kan 'tåle' det, og så vil jeg lære det at hoppe rigtigt, for derved at mindske risikoen for skader.

Anmeld

3. maj 2012

Maise86

Mumto3 skriver:

Jeg er slet ikke i tvivl om at hun ville elske en trampolin, men som tidligere trampolininstruktør ville jeg aldrig aldrig lade mit lille barn springe i trampolin. Det er dedr mange årsager til, f.eks. kan der ske nogle rigtig grimme ulykker (men det kan der jo også ude i trafikken, og det afholder os jo ikke fra at færdes på gaden!) , men små børn har stadig et stort hovedet i forhold til deres krop (små børn kan ikke tage fat om venstre øre med deres højre arm op over hovedet. Hovedet er for stort, mens det er nemt for voksne). Hovedet er altså stort og tungt, og hver gang barnet lander i trampolinen trykker det store hoved rygsøjlen sammen. Hvis man måle højen på børn for og efter de har hoppet i trampolin, så er de kortere efter, fordi hele rygsøjlen er blevet trykket. Derfor får mine små børn ikke lov til at hoppe i trampolin.

På den fleste (hvis det ikke er alle) står der også at de er uegnede til børn under 6 år. Fra børn er 6-7år kan de flest nå, deres øre med modsat arm = at hovedstørrelsen i forhold til kropsstørrelsen har nået 'normal-forhold'.

Håber det give mening, det er måske lidt svært at forklare.

Men jeg er ikke i tvivl om at hun vil synes det er skønt at hoppe i trampolin. Mine børn hader mig for at de ikke må få en trampolin og at de ikke for lov at hoppe når vi er ude hos andre. Men jeg vil gerne vente til de er store nok til de kan 'tåle' det, og så vil jeg lære det at hoppe rigtigt, for derved at mindske risikoen for skader.

Ej hvor skræmmende egentlig

Anmeld

5. maj 2012

frk andreasen

soejde84 skriver:

Hej.

købte en trampolin i mandagt den var længe ventet fra vores 5 åriges datters side. vores søn på 2 bruger den osse de elsker den vi har stilt en trappe op så kan de selv gå op og ned og vi har købt net så den mindste ikke falder ud over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.