Så skete det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. april 2012

Anonym trådstarter

Er desværre blevet opsagt i dag - pga af en sygedag for meget i min prøvetid - skal dog være der en 1 mdr. - med blandet følelser.. Vil ikke noget med dette, havde bare brug for at komme ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

MyLove E

Anonym skriver:

Er desværre blevet opsagt i dag - pga af en sygedag for meget i min prøvetid - skal dog være der en 1 mdr. - med blandet følelser.. Vil ikke noget med dette, havde bare brug for at komme ud med det

Anmeld

30. april 2012

lio

30. april 2012

sarahb

Ej hvor ærgerligt....
Rigtig træls..

Må man spørge hvor mange du havde siden det forårsagede en opsigelse

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Ej hvor ærgerligt....
Rigtig træls..

Må man spørge hvor mange du havde siden det forårsagede en opsigelse

Har haft:

2 dage med influanze (var syg inden jeg startede i job)

2 x barnets første sygedag

Og så har jeg været ramt af forkøles (vi står i træk på jobbet), ramt af madforgiftning og rystetur (efter en kunde "overfaldte" mig)

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har haft:

2 dage med influanze (var syg inden jeg startede i job)

2 x barnets første sygedag

Og så har jeg været ramt af forkøles (vi står i træk på jobbet), ramt af madforgiftning og rystetur (efter en kunde "overfaldte" mig)

Ud af hvor mange arbejdsdage har du været syg?

Og øv hvor har du da været uheldig

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ud af hvor mange arbejdsdage har du været syg?

Og øv hvor har du da været uheldig

Omkring 10 dage (incl. barnets syg) på 3 mdr.

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Omkring 10 dage (incl. barnets syg) på 3 mdr.

Okay...ja det er selvfølgelig mange dage.

Men jeg tror også det har gjort en forskel at det ikke var 10 sammenhængende dage, men to dage her og to dage her. Så er arbejdsgiveren hurtig til at dømme, altså når det er klatsygdom.

Det er rigtig kedeligt, men er der ikke noget med at man ikke kan fyre nogen pga. sygdom. Der hvor jeg har arbejdet skulle der først være en sygdomssamtale, en advarsel og derefter fyrring.

Men jeg ved ikke om de samme regler gælder, når man er under prøvetid.

Anmeld

30. april 2012

Mille82

Man må fyres uanset antallet af sygedage. 120 timers reglen gælder ikke mere, og har ikke gjort det i flere år.

1/6 fravær er også en del, Du har rundt regnet haft 60-64 arbejdsdage på de 3 mdr, og haft 10 sygedage. Men det er altid svært med bakterierne på en ny arbejdsplads, og med små børn...

Anmeld

30. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Okay...ja det er selvfølgelig mange dage.

Men jeg tror også det har gjort en forskel at det ikke var 10 sammenhængende dage, men to dage her og to dage her. Så er arbejdsgiveren hurtig til at dømme, altså når det er klatsygdom.

Det er rigtig kedeligt, men er der ikke noget med at man ikke kan fyre nogen pga. sygdom. Der hvor jeg har arbejdet skulle der først være en sygdomssamtale, en advarsel og derefter fyrring.

Men jeg ved ikke om de samme regler gælder, når man er under prøvetid.

Har været god til at være under dynen, drikke masser af te og fået sovet.. Så er ofte blevet hurtigt rask igen, eller mødt op uden at være helt okay.. Andre gange er det faldt oveni min faste fridag, og så har keg haft mere tid til at blive rask..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.