kender du til uddannelse på uni?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. april 2012

Dinna88

Hej babyfolk.

Jeg er ret rundtosset lige nu, da jeg har taget den beslutning, at ændre min kommende uddannelse. Jeg vil MEGET gerne læse til at kunne undervise i engelsk og old - kan det lade sig gøre???????????? 

for at der er nogle der kan hjælpe mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Pikku Myy

Jeg har ingen anelse om hvad du skal læse for at kunne undervise i oldtidskundskab (det ved du måske lidt om selv??), men umiddelbart vil jeg skyde på at det er noget der snildt vil kunne kombineres med engelsk. Argumentet for kombinationen af de to ligger jo lige for

Anmeld

30. april 2012

Dinna88

Pikku Myy skriver:

Jeg har ingen anelse om hvad du skal læse for at kunne undervise i oldtidskundskab (det ved du måske lidt om selv??), men umiddelbart vil jeg skyde på at det er noget der snildt vil kunne kombineres med engelsk. Argumentet for kombinationen af de to ligger jo lige for

for at undervise i old skal  jeg bare læse old Det var mere hvordan jeg griber det hele an og om de tog fag kunne kombineres. men har heldigvis fået et flere gode, omfattende svar af en rigtig sød person! Og det KAN heldigvis lade sig gøre det hele

Tak for svar!

Anmeld

30. april 2012

Pikku Myy

Dinna88 skriver:

for at undervise i old skal  jeg bare læse old Det var mere hvordan jeg griber det hele an og om de tog fag kunne kombineres. men har heldigvis fået et flere gode, omfattende svar af en rigtig sød person! Og det KAN heldigvis lade sig gøre det hele

Tak for svar!

Er der et universitetsfag der hedder old? Jeg har lige siddet og luret lidt, og det lader til at man også kan "få kompetence til at undervise i oldtidskundskab" hvis man læser græsk...

Anmeld

30. april 2012

Pikku Myy

Tak for svar!

Ahr, jeg lurede lige videre. Det er fordi jeg har siddet og kigget på bachelorudd. "Old" tilbydes rigtignok (på AU og KU) som tilvalgspakker/sidefag

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Dinna88 skriver:

Hej babyfolk.

Jeg er ret rundtosset lige nu, da jeg har taget den beslutning, at ændre min kommende uddannelse. Jeg vil MEGET gerne læse til at kunne undervise i engelsk og old - kan det lade sig gøre???????????? 

jeg læste tysk som hovedfag og religion som tilvalg.

Er ret sikker på at man også kunne læse old som sidefag eller omvendt

Anmeld

1. maj 2012

Dinna88

Pikku Myy skriver:

Ahr, jeg lurede lige videre. Det er fordi jeg har siddet og kigget på bachelorudd. "Old" tilbydes rigtignok (på AU og KU) som tilvalgspakker/sidefag

oldtidskunstskab hedder klassisk arkæologi!

Anmeld

1. maj 2012

Dinna88

mor:) skriver:

jeg læste tysk som hovedfag og religion som tilvalg.

Er ret sikker på at man også kunne læse old som sidefag eller omvendt

Tak for svar - der var heldigvis en sød person der lige hjalp mig en masse igår Det er nemlig muligt for mig, så det er bare super!

Anmeld

1. maj 2012

cennona

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk.

Jeg har ikke lige læst alle indlæggene, så undskylder, hvis du allerede er blevet spurgt om det. Er det til at undervise i f.eks. på gymnasiet? For du kan sagtens læse både engelsk og old på universitetet. Det ene som hovedfag og det andet som sidefag. Læser nemlig selv to fag. Min indbakke er åben, hvis du har spørgsmål

Anmeld

1. maj 2012

Dinna88

cennona skriver:

Jeg har ikke lige læst alle indlæggene, så undskylder, hvis du allerede er blevet spurgt om det. Er det til at undervise i f.eks. på gymnasiet? For du kan sagtens læse både engelsk og old på universitetet. Det ene som hovedfag og det andet som sidefag. Læser nemlig selv to fag. Min indbakke er åben, hvis du har spørgsmål

Tak for svar! Det var netop det jeg gerne ville vide - så ja, jeg har fået en god hjælp af en anden der så min tråd, så nu har jeg nogenlunde styr på det. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg skal vælge som hovedfag - hvad er forskellen på at vælge det ene frem for det andet? Hvad får jeg MERE ud af hovedfaget end sidefaget? Jeg er nemlig helt hooked på arkæologien og knapt så meget på engelsk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.