På forhånd undskyld for et meget langt indlæg.
Har I realiteten haft en fin barndom. Mor, far, stedfar og et par meget yngre halvsøskende. Der er i min barndom ikke blevet gjort forskel og har ikke haft nogle grund til ikke at føle mig som en del af min mor og stedfars familie. Dette har ændret sig fuldstændigt de sidste par år. Ihvertfald efter min egen opfattelse og specielt efter jeg er blevet mor. Mine søskende har på grund af deres alder altid været i centrum, hvilket jo er super fint. Jeg var jo ligesom preteenager/teenager da de blev født og jeg så det jo så som en naturlig ting, der gav mig noget mere frihed til en hvis grad. Jeg tjente penge fra jeg var 11 og sørgede fra at købe mit eget tøj og til fornøjelser/studierejser fra da jeg var 15/16.
Da jeg gik ud af gymnasiet havde jeg fået seriøst nok af småbørnsfamilien og flyttede til den anden ende af landet. Jeg var total mættet, men kom selvfølgelig stadig hjem engang imellem (ca. 4-6 gange årligt på SU! Og det var altid hyggelige konfliktløse besøg). De sidst par år trak jeg den dog til 3-4 gange på grund af studiet. Besøgene den anden vej var dog på ingen måde gengældt, og jeg fik besøg hvis jeg virkelig bad om det. Ca. 1 gang om året. Efter 7 år flyttede jeg tilbage til hvor jeg er opvokset (30min i bil) sammen med min lille nye familie. Jeg tænkte at det måtte være dejligt for vores barn, samt de kommende at have nogle bedster tæt på, som de kunne få glæde af. Min mor synes det var fantastisk og glædede sig til at se mine børn vokse op på tæt hold. Men kontakten er ikke blevet bedre. Det er os der pakker barnet og tager med offentligt for at se dem. Det er sket 3 gange at de er kørt i bil op for at se os! 3 Gange at de har været her i mere end halvanden time.
Mine søskende er teenagere nu. De har ingen fornemmelse af penge, ved ikke hvad det vil sige at tjene dem selv. Og får stadig rigtig meget betalt af mor og far.
Der hvor mit bæger er fyldt op og jeg nu bare sidder med en knugen i maven er ganske material, hvilket jeg ikke er stolt af. Jeg har næsten lige haft fødselsdag og inviterede ikke. For folk synes at være ligeglad med én når man er blevet mor. Mine "stedbedsteforældre" har halveret julegavebudgettet til mig og mit barn efter jeg er blevet mor, men det er aldrig blevet halveret for mine forældre eller tante og onkel. Mine forældre har nedgraderet min og mit barns gave til det fætre/kusiner får, selvom mine søskendes er uændret og i år har ingen givet mig en fødselsdagsgave (hvilket jeg også kun havde "forventet" mine forældre ville! Jeg har set mine forældre 2 gange siden min fødselsdag (den ene gang til en af deres fødselsdage) Men ikke så meget som et fødselsdagskort.
Jeg ved godt jeg lyder fuldstændig utaknemlig (og måske smålig). Og det eneste jeg vil med dette indlæg er også bare og vide om det bare er sådan det skal være? Er det bare sådan at blive mor? Jeg troede lidt naivt at bedsteforældre ville hoppe og springe for deres børnebørn og hjælpe hvis de kunne? Jeg føler mig egentlig ret såret og overset. Føler mig på ingen måde som en del af deres "børneflok" mere, og frygter at jeg selv vil få mine børn til at føle sådan her engang.
Anmeld