RS-virus :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Maise86

Silas&Mille skriver:

Ja, de stak sådan en tynd slange op i næsen på hende og tog sug i begge næsebor. Og det de fik med testede de. så det var HELT sikre på at der er tale om RS-virussen.

Lyden af hoste i huset er vi vant til. Silas har hosteet on/off siden han startede i DP den 1. november sidste år. Nogle perioder værre end andre. Han fik konstateret Asmatisk bronkitis for et par måneder siden, så han får maske med forebyggende medicin morgen og aften. Det tager heldigvis det værste af hans hoste, og han sover heldigvis stadig igennem om natten. Bare det var mig det kunne sove fra min hoste, men nej jeg vågner HVER gang jeg hoster det mindste 

Åh det er bare aldrig sjovt når børnene er syge men godt den forebyggende virker!

Håber i snart dr raske allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Silas&Mille

AnnaKJ skriver:

Ja åben indlæggelse
Det har vi også altid til Lærke og det er rigtig skønt, for man kan virkelig sidde længe i sådan en modtagelse

Ja og ventetiden er næsten det værste når det kommer til vores små guldklumper.

Anmeld

30. april 2012

Silas&Mille

Maise86 skriver:

Åh det er bare aldrig sjovt når børnene er syge men godt den forebyggende virker!

Håber i snart dr raske allesammen

Vi er også glade for at det ikke nåede at blive værre med Silas, så vi kan nøjes med den forebyggende medicin.

Tak, håber også snart vi kan blive sygedomsfri herhjemme

Anmeld

30. april 2012

Kløver

Hvad er rs-virus ?

Stort klem til jer, ikke sjovt når de små er syge og slet ikke at blive sendt videre fra vagtlægen håber snart hun er frisk igen

Har selv i disse dage en godt forkølet søn, mand og nu også lillesøster på kun 2 uger

Anmeld

30. april 2012

maria_wlt

Silas&Mille skriver:

Storebror Silas på snart 16 måneder har været syg mandag til torsdag i denne uge, med træls hoste, snot i hele hovedet og høj feber mandag og tirsdag
Han er så endelig blevet rigtig frisk.

Lillesøster Mille begyndte så at hoste fredag, men det havde vi værmest forventet, når nu storebror har været syg.
Vi troede egentligt bare at Mille havde fanget en god gang forkølelse. Men i dag da hun vågnede omkring kl. 9.30, havde hun hvæsende og besværet vejrtrækning.
Så vi ringede til vagtlægen og blev bedt om at komme ind med hende. Det tog vagtlægen 5-10 minutter at kigge på hende og så sendte han os videre til børneafdelingen på Skejby 

Slap af jeg blev nervøs og lidt bange  

Efter lidt forskellige undersøgelser fik vi af vide at vores lille Mille er en af de uheldige der har fanget RS-virussen
Vi var der i alt i 2½ time og fik lov til at tage hjem igen. Vi skal blot holde øje med at hun ikek bliver fraværende og slap og helt mister appetiten. 

Men nøj hvor gør det ondt i hjertet når hun hoster , for man kan bare hører hvor hårdt det er og hvor ondt det gør.

Ved ikke lige hvad jeg ville med dette indlæg.
Måske bare fortælle at det slet ikke er sjovt at have en baby med RS-virus. Men vi er nok desværre mange forældre der har sådan et for tiden  

Min datter fik RS da hun var ca 1 uge gammel.. Blev indlagt i 3 dage hvor de sugede slim..

Det var hurtig over.. Men det gav lidt uro at hun var så lille... 

Anmeld

30. april 2012

Silas&Mille

Maja84 skriver:

Hvad er rs-virus ?

Stort klem til jer, ikke sjovt når de små er syge og slet ikke at blive sendt videre fra vagtlægen håber snart hun er frisk igen

Har selv i disse dage en godt forkølet søn, mand og nu også lillesøster på kun 2 uger

RS-virus er vel egentligt en meget slem forkølelse, sådan nemt forklaret.

Men du kan læse mere om virussen her:  http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rs.htm

Anmeld

30. april 2012

Silas&Mille

maria_wlt skriver:

Min datter fik RS da hun var ca 1 uge gammel.. Blev indlagt i 3 dage hvor de sugede slim..

Det var hurtig over.. Men det gav lidt uro at hun var så lille... 

Puha... er nu også en smule glad for at Mille er knap 3 måneder. 

hun kan nogenlunde selv hoste slimen op, hun skal dog lige vendes til siden eller op og hænge på skulderen indimellem.

Men ellers er hun sådan ok frisk indimellem og vi får da et lille smil og et gry gry

Anmeld

30. april 2012

Kløver

Silas&Mille skriver:

ikkesåpararrartllylydlyde

Men du kan læse mere om virussen her:  http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rs.htm

Øv lyder ikke rart

Lyder faktisk som om det kunne være det min søn havde for nogle måneder tilbage :0

Tak for dit svar

Anmeld

30. april 2012

Kløver

Silas&Mille skriver:

ikkesåpararrartllylydlyde

Øv lyder ikke rart

Lyder faktisk som om det kunne være det min søn havde for nogle måneder tilbage :0

Tak for dit svar

Anmeld

30. april 2012

Silas&Mille

Maja84 skriver:

Øv lyder ikke rart

Tak for dit svar

Det slet ikke utænkeligt.

Læste et eller andet sted i går at 100% har haft virussen indenfor de før 4 leveår. Mener det var 40 eller 50 % der har den indenfor det første leveår. 

jeg kunne forstå på sygeplejersken vi snakkede med igår at der er epidemi hvert år. Typisk er det værste overstået inden jul, men pga af den lune vinter i år er epidemien først brudt ud i marts i år, så de regner med at den strækker sig noget længere i år end normalt. Den plejer nemlig at være overstået i løbet af april måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.