Hvordan fungerer det med statsstøtte til insemination?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

Metteris

Mutti2B skriver:

Jeg ER gravid med en åben donor

Forstår ikke lige det du skriver med afvisning? Manden er forpligtiget til et møde med barnet hvis det ønsker det og så er det jo jeres opgave som forældre at gøre det klart for barnet at det ikke er en far. Han er lige så meget en "far" som en anonym donor. Han vil aldrig kunne overtage pladsen!
Der vil altid være en del papirarbejde når man bliver forældre til et donorbarn for det er jo ikke normen. Så synes da at hvis det er fordi der er for meget juridisk og papirarbejde at det er lidt ærgeligt at fratage barnet enhver mulighed for at spejle sig i sit biologiske ophav. Hvis barnet på et tidspunkt får det behov er det jo uigenkaldeligt.

Mht. papirarbejde, så er det langt mere besværligt når man er et lesbisk par end når man er enlig eller et heteroseksuelt par. Det kan være svært for medmøderen at få lov at adoptere sit barn. 

Jeg vil gerne høre folks erfaringer osv, men min egen erfaring er at nogle gange føler jeg det ville have været nemmere ikke at kende min far, end at kende ham og føle at han ikke er der for mig. Min far er ikke donor, så det er ikke det samme, men følelsen kender jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.