Mit liv er noget rod..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

klmf

Nu er det jo åbenbart noget, der ligger i hans reaktionsmønster - sød mand eller ej - det der med at slå... Så jeg forstår 100 % at barnets far reagerer sådan. Hans første prioritet er sit barns velbefindende og ikke hvorvidt din måske nye/ gamle kæreste skal have en ny chance fordi han har haft det hårdt. 

Din måske-kæreste må tage sig sammen, hvis han vil have en ekstra chance. Gå til psykolog, anger management eller hvad sådan noget hedder og få ændret på det reaktionsmønster, der gør at han slår på kvinder. Det er ikke i orden - heller ikke selvom de har 'taget røven på ham'.

Tag en stille og rolig snak med din x. Forklar ham, hvad du føler for den her mand. Tal til det gode i ham, og understreg at det selvfølgelig er jeres barns velbefindende, der kommer før alt i denne verden. Så kan det være han skifter mening. Men hvis det var min kæreste, der havde et barn hos en, der blev kæreste med en volds-dømt - så var vi hurtigere i statsamtet end du kan nå at sige 'fuck'.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

wamse

Jeg forstår hans bekymring, jeg ville også bekymre mig.

Ja han har afsonet sin straf, men når det gælder vold, så tror jeg ikke på det hjælper, men han skal arbejde med sig selv, for uanset hvad en anden gør, så bør han aldrig ty til vold - uanset hvad.

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Du kender ham jo bedre end nogen anden, så er svært for os at sidde og sige, han er ændret sig eller ikke.. Men generelt har danskere bare svært ved at acceptere og er geniale til at dømme.. Han har afsonet sin straf og burde i mine øjne have lov at komme ud og få et godt liv, hvis det er dét han ønsker (håber da han har lært af det).. Det er jo nok ik fordi han er en syg voldspsykopat, men jo fordi at følelserne er løbet af med ham. Men samtidig kan jeg så også godt forstå faderen til dit barn, han er jo bange for det sker igen.. Men som sagt du kender ham bedst.. Du er ik bange for han vil gøre dig noget?

Din kommentar er jeg glad for.. Nej han er ikke en voldspsykopat som mange tror.. Det er virkelig svært det her, det jeg er mest bange for er om statsamtet vil give ham vores barn.. Hvis der er den mindste chance for at han vil få vores barn vil jeg selvfølgelig stoppe forholdet.. Men det er virkelig hårdt når man er så glad for ham..

Nej jeg er ikke bange for at han vil gøre mig noget

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Jeg synes du lyder bund naiv!

Og kan virkelig godt forstå din x!

Man ændre ikke 10 års dårlige vaner på 5 mdr i et fængsel!! BUM!!

*C

Tak for dit svar..

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Nu er det jo åbenbart noget, der ligger i hans reaktionsmønster - sød mand eller ej - det der med at slå... Så jeg forstår 100 % at barnets far reagerer sådan. Hans første prioritet er sit barns velbefindende og ikke hvorvidt din måske nye/ gamle kæreste skal have en ny chance fordi han har haft det hårdt. 

Din måske-kæreste må tage sig sammen, hvis han vil have en ekstra chance. Gå til psykolog, anger management eller hvad sådan noget hedder og få ændret på det reaktionsmønster, der gør at han slår på kvinder. Det er ikke i orden - heller ikke selvom de har 'taget røven på ham'.

Tag en stille og rolig snak med din x. Forklar ham, hvad du føler for den her mand. Tal til det gode i ham, og understreg at det selvfølgelig er jeres barns velbefindende, der kommer før alt i denne verden. Så kan det være han skifter mening. Men hvis det var min kæreste, der havde et barn hos en, der blev kæreste med en volds-dømt - så var vi hurtigere i statsamtet end du kan nå at sige 'fuck'.

Han er igang med alle mulige sjove kurser i fængslet, så det er ikke fordi han bare er ligeglad med det hele og ikke gider tage sig sammen.. Han vil hellere end gerne ud og have et normalt liv med hus og børn..

Jeg tror desværre ikke at jeg kan tale med min eks om det her.. Han har besluttet sig for at sådan skal det ikke være.. Og hvis der er den mindste chance for at jeg mister mit barn stopper jeg selvfølgelig det her og forsætter uden ham..

Anmeld

29. april 2012

sarahb

Anonym skriver:

Selvfølgelig er det ikke det, men syntes bare man skal give folk en chance.. De er kun mennesker ligesom os, man kan godt være et fantastisk menneske selvom man har siddet inde.. Ihvertfald i mine øjne..

Ja det kan man sikkert, men jeg ville nedværdige mig selv ved at være sammen med en voldsdømt mand og ville ikke byde mig selv det.
Vold er ofte et udtryk for når tingene er for presset så kan man ikke handle forsvarligt og udtrykke sig med ord. Så udtrykker man sig med vold. Og jeg ville ikke være sammen med en tikkende bombe.

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg forstår hans bekymring, jeg ville også bekymre mig.

Ja han har afsonet sin straf, men når det gælder vold, så tror jeg ikke på det hjælper, men han skal arbejde med sig selv, for uanset hvad en anden gør, så bør han aldrig ty til vold - uanset hvad.

Han ved godt at det han har gjort var forkert, og han er igang med at arbejde med sig selv.. Han får en masse hjælp og værktøjer til det i fængslet..

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Ja det kan man sikkert, men jeg ville nedværdige mig selv ved at være sammen med en voldsdømt mand og ville ikke byde mig selv det.
Vold er ofte et udtryk for når tingene er for presset så kan man ikke handle forsvarligt og udtrykke sig med ord. Så udtrykker man sig med vold. Og jeg ville ikke være sammen med en tikkende bombe.

Tak for dit svar..

Anmeld

29. april 2012

klmf

Anonym skriver:

Han er igang med alle mulige sjove kurser i fængslet, så det er ikke fordi han bare er ligeglad med det hele og ikke gider tage sig sammen.. Han vil hellere end gerne ud og have et normalt liv med hus og børn..

Jeg tror desværre ikke at jeg kan tale med min eks om det her.. Han har besluttet sig for at sådan skal det ikke være.. Og hvis der er den mindste chance for at jeg mister mit barn stopper jeg selvfølgelig det her og forsætter uden ham..

Jamen jeg håber da de kurser hjælper ham! Om ikke andet så for hans egen skyld og hans fremtid....

Hvis I er meant to be, så skal I nok finde ud af det på et eller andet tidspunkt, men så længe du har et lille barn, er der bare flere hensyn at tage.

Rigtig meget held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.