Snart 10 mdr og vil ikke støtte på fødderne!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

blomst84

vitapigen skriver:

Okay vi træner også med hende ved at holde hende i armhulerne, men hun trækker bare benene til sig... Har har lige lært at krybe 1 m, men så bliver hun træt. Og der bruger hun hele kroppen + arme og ben...

Hvornår begyndte i med hoppegynge?

Når hun fx sidder i en gåvogn bruger hun heller ikke sine ben

Det lyder præcis som min datter, hun var MEGET passiv og benene var ligesom spaghetti... Jeg var meget bekymret og ved et besøg hos higen angående noget andet, mærkede lægen hende på benene og kaldte hende bare en langsom stabekymrende min datter startede i vuggestue 11 måneder gammel kunne hun kun sidde... Men pludselig gik det stærkt... Hvis du er bekymret kan du evt ringe til lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

vitapigen

Svenne skriver:

Nej, det tror jeg faktisk ikke, de gjorde...
Prøvede at gå med hende i hænderne og jo mere de gjorde det, fandt hun ud af at hun godt kunne gå med lidt hjælp. Derefter begyndte hun at stå og senere gå med gåvognen - og efter kort tid rejse hun sig bare op midt på gulvet og stod der Og efter lidt tid gik hun.

For hende tror jeg det handlede om at finde ud af, at hun kunne..

Okay tak fordi du ville dele det med mig... Må jo bare øve og øve  Og så massere hendes fødder som en anden forslog

Anmeld

28. april 2012

blomst84

Ej undskyld min iPhone skriver de mærkeligeste ord  

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

blomst84 skriver:

Det lyder præcis som min datter, hun var MEGET passiv og benene var ligesom spaghetti... Jeg var meget bekymret og ved et besøg hos higen angående noget andet, mærkede lægen hende på benene og kaldte hende bare en langsom stabekymrende min datter startede i vuggestue 11 måneder gammel kunne hun kun sidde... Men pludselig gik det stærkt... Hvis du er bekymret kan du evt ringe til lægen

Til 5 mdr´s undersøgelse hos lægen spurgte jeg allerede der til det, men han sagde at der ikke var noget i vejen med hendes ben. Men han sagde at hun nok var lidt doven. Hun vejer også meget mere end gennemsnittet, så hun har jo også meget at bære rundt på....

Men hun skal starte i dagpleje om et lille mdr... Så håber jeg der kan ske ting og sager når hun ser andre børn gøre det

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

blomst84 skriver:

Ej undskyld min iPhone skriver de mærkeligeste ord  

hehe jeg forstod godt hvad du skrev

Anmeld

28. april 2012

Svenne

vitapigen skriver:

Okay tak fordi du ville dele det med mig... Må jo bare øve og øve  Og så massere hendes fødder som en anden forslog

Ja, det synes jeg også lyder som en god ide. For hun er selvfølgelig ikke vandt til at føle et tryk mod sine fødder, hvis hun aldrig har været et "hoppe-barn" eller lign.

I hvert fald ønsker jeg jer held og lykke

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

Svenne skriver:

Ja, det synes jeg også lyder som en god ide. For hun er selvfølgelig ikke vandt til at føle et tryk mod sine fødder, hvis hun aldrig har været et "hoppe-barn" eller lign.

I hvert fald ønsker jeg jer held og lykke

Ja det kan der være noget om

Tak tak

Anmeld

28. april 2012

L&V

vitapigen skriver:

Ja, min datter på snart 10 mdr. vil ikke støtte på sine fødder og har aldrig kunne/ville det...

Er så bange for at der er noget galt med hende... For synes alle i hendes alder kan det

Når jeg øver med hende laver hun bare spaghetti ben eller trækker den op under sig...

Er der noget jeg kan gøre for at hun lære det, eller skal hun undersøges? Er der andre der står i samme situation?

Tænker at det lyder som om hun har brug for at få stimuleret sine ben fødder.. Jeg ville ligge hende med fødderne op af en væg (så knæene er let bøjet) så hun kan ligge og sparke der i det giver led sammenstød og er vigtigt for at lære at gå, evt lave små karklud vrid på benene også og måske invistere i en massage bold

Anmeld

28. april 2012

vitapigen

Månsson skriver:

Tænker at det lyder som om hun har brug for at få stimuleret sine ben fødder.. Jeg ville ligge hende med fødderne op af en væg (så knæene er let bøjet) så hun kan ligge og sparke der i det giver led sammenstød og er vigtigt for at lære at gå, evt lave små karklud vrid på benene også og måske invistere i en massage bold

Ja okay... det er lidt det samme hun gør nu... I lang tid har hun ligget på ryggen og så hammert sine fødder hårdt ned i gulvet gentagene gange... Så meget at man tænker; hold da op... det må da gøre ondt?! Men hun synes bare det er sjovt... Så ved ikke hvor meget det andet vil hjælpe  Men vil i hvert fald prøve at massere hendes føder

Tak fordi du skrev

Anmeld

28. april 2012

L&V

vitapigen skriver:

Ja okay... det er lidt det samme hun gør nu... I lang tid har hun ligget på ryggen og så hammert sine fødder hårdt ned i gulvet gentagene gange... Så meget at man tænker; hold da op... det må da gøre ondt?! Men hun synes bare det er sjovt... Så ved ikke hvor meget det andet vil hjælpe  Men vil i hvert fald prøve at massere hendes føder

Tak fordi du skrev

Det gør ikke ondt men er et super vigtig skridt på vejen til at styrke hendes ben.. Du kan søge under sansemotorik der anbefaler man de ting jeg har foreslået dig her og det virker.. Min datter har ikke haft interesse i at kravle men så begyndte vi med noget lignende det her og nu er hun godt på vej

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.