Så.. Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Swerg

rikkeregnbue skriver:

Da jeg var igennem det sagde de til mig, at det gik igennem uanset hvad for de SKAL hjælpe en mor  Så det gik jeg da ud fra var rigtigt.

Hvor længe gik der før alt var på plads?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

sne190810

rikkeregnbue skriver:

Da jeg var igennem det sagde de til mig, at det gik igennem uanset hvad for de SKAL hjælpe en mor  Så det gik jeg da ud fra var rigtigt.

Der er visse forholdsregler som gælder for alle, om du er mor eller ej

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Magic skriver:

Altså med indskuddet??? Jeg mener faktisk at vi fik svar samme dag, eller dagen efter

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

sne190810 skriver:

Der er visse forholdsregler som gælder for alle, om du er mor eller ej

Men jeg kan jo ikke gøre for, at en på kommunen har sagt noget andet til mig? Jeg siger blot hvad jeg har fået at vide.

Anmeld

28. april 2012

sne190810

rikkeregnbue skriver:

Men jeg kan jo ikke gøre for, at en på kommunen har sagt noget andet til mig? Jeg siger blot hvad jeg har fået at vide.

Ja, jeg siger jo så bare til din og TS info at der altså er nogle regler for det.

Øhm ..  Mere er der vel ikke i det

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

sne190810 skriver:

Ja, jeg siger jo så bare til din og TS info at der altså er nogle regler for det.

Øhm ..  Mere er der vel ikke i det

Ok

Anmeld

28. april 2012

sne190810

Magic skriver:

Boligstøtte kan du først søge når du ER flyttet til din nye adresse.

Friplads vil jeg mene også først kan komme på plads når du ER flyttet, da din indtægt ændrer sig i dét du bliver alene.

Indskud plejer at gå forholdvis hurtigt, men igen du kan vidst heller ikke søge indskud før du har sagt ja til den lejlighed du vil søge indskud til.

Jeg bor i Københavns kommune, ved ikke hvor forskelligt det er fra kommune til kommune. Selvom det da burde være det samme  Meeeen ..

Anmeld

28. april 2012

Fenja09

Magic skriver:

Kunne ikke drømme om at søge om faderens penge hver måned . Vi skal have ham lige meget jeg er studerende ..... Tak fordi du svarede mig. Er det så en bolig på 80 kvm ialt?? 

Ja, nu bliver jeg lige helt i tvivl for mener faktisk det er 85 kvm man må have med barn, hvis man skal have fuld boligstøtte. Men ellers så kan du nemt få svar via din kommune. Det er 80 eller 85 kvm, men det betyder jo ikke at du ikke må finde noget på 100 kvm.

Og når du er studerende synes jeg da også at du skal søge ekstra og ordinært børnetilskud, det er lige lidt ekstra hver 3. måned.

/Fenja

Anmeld

28. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
rikkeregnbue skriver:

Du skal selv finde en lejlighed, men ellers som Chiip91 skriver.. Kommunen skal låne dig penge til indskud når du har et barn

Det er ikke helt korrekt.

Hvis det er boligforening, vil de gerne låne dig pengene, men hvis det er privat, skal du først spørge i banken - også selvom du har et barn

Anmeld

28. april 2012

Chikita88

jeg håber det i orden for TS jeg liige stiller et spørgesmål ??

Men jeg tænkte på hva så HVIS man allerede har et indskudslån a komunnen i forvejen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.