Så.. Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. april 2012

Swerg

Hej piger. Vi er gået fra hinanden og nu skal jeg finde et sted at bo. Min søns far er en rigtig god far og vi er enige om hvor meget vi hver især skal ha vores dreng. Hvordan finder jeg et nyt sted at bo? Kan jeg gå op på kommunen? Hvad har i gjort ?? Kom med gode råd .. Vi var sammen i 4 år. Undskyld det korroder kort, jegskriver fra min mobil   . Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

Chiip91

Jeg gik på kommunen, og fik lån til indskud, og boligstøtte. Jeg fant dog lejligheden selv på nettet

Håber det kan hjælpe lidt

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Du skal selv finde en lejlighed, men ellers som Chiip91 skriver.. Kommunen skal låne dig penge til indskud når du har et barn

Anmeld

28. april 2012

Fenja09

Kontakt kommunen, hvis du ikke kan låne til indskud - du skal have en bankafvisning, for det er nemlig sidste mulighed når man låner derfra. Så skal du gå ind på din kommunes hjemmeside og søge boligstøtte når du har fundet en lejlighed. Husk at du kun får støtte til 60 kvm + 20 kvm (barn) resten får du ikke for, hvis du finder noget større.

Derudover kan du søge ekstra og ordinært børnetilskud og det er på 2576 kr hver 3 måneder, samt friplads eller delvis friplads, selvfølgelig alt afhængig af hvad du laver.

Ja, og hvis du ønsker mere i børnepenge hver måned af din x-kæreste så kan du også søge det.

/Fenja

Anmeld

28. april 2012

sne190810

rikkeregnbue skriver:

Du skal selv finde en lejlighed, men ellers som Chiip91 skriver.. Kommunen skal låne dig penge til indskud når du har et barn

Nej, det skal kommunen ikke. Kommunen kan hjælpe dig med lån til indskud

Anmeld

28. april 2012

Swerg

Chiip91 skriver:

Jeg gik på kommunen, og fik lån til indskud, og boligstøtte. Jeg fant dog lejligheden selv på nettet

Håber det kan hjælpe lidt

Hvor længe tog det før alt var igennem? Og tak

Anmeld

28. april 2012

Swerg

Fenja09 skriver:

Kontakt kommunen, hvis du ikke kan låne til indskud - du skal have en bankafvisning, for det er nemlig sidste mulighed når man låner derfra. Så skal du gå ind på din kommunes hjemmeside og søge boligstøtte når du har fundet en lejlighed. Husk at du kun får støtte til 60 kvm + 20 kvm (barn) resten får du ikke for, hvis du finder noget større.

Derudover kan du søge ekstra og ordinært børnetilskud og det er på 2576 kr hver 3 måneder, samt friplads eller delvis friplads, selvfølgelig alt afhængig af hvad du laver.

Ja, og hvis du ønsker mere i børnepenge hver måned af din x-kæreste så kan du også søge det.

/Fenja

Kunne ikke drømme om at søge om faderens penge hver måned . Vi skal have ham lige meget jeg er studerende ..... Tak fordi du svarede mig. Er det så en bolig på 80 kvm ialt?? 

Anmeld

28. april 2012

132319

Det kommer an på hvilken kommune man bor i.

Jeg boede i en kommune da jeg blev gravid hvor man kunne få "en prut at pille i" -Det var simpelthen eget ansvar. -Også mht. indskudslån.

Anmeld

28. april 2012

Swerg

Jeg bor i Gribskov kommune er der nogen der ved hvornår man kan sove friplads? Er det først når skifter adresse til min nye bopæl?

Anmeld

28. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

sne190810 skriver:

Nej, det skal kommunen ikke. Kommunen kan hjælpe dig med lån til indskud

Da jeg var igennem det sagde de til mig, at det gik igennem uanset hvad for de SKAL hjælpe en mor  Så det gik jeg da ud fra var rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.