Transport til/fra samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Ved ikke hvorfor den gør sådan

den driller. jeg må forsøge at hive fat i statsamtet så. selvom de slet ikke har noget med os at gøre. tak for forsøget :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

wamse

Anonym skriver:

den driller. jeg må forsøge at hive fat i statsamtet så. selvom de slet ikke har noget med os at gøre. tak for forsøget :-)

Her er hvad de skriver på borger.dk

Fælles ansvar for samvær
I har som forældre begge et ansvar for, at jeres barn har samvær, og at samværet fungerer godt for jeres barn. Det betyder blandt andet, at I skal samarbejde om jeres barns transport i forbindelse med samværet, og at I skal dele udgifterne til transporten.

Typisk vil det være sådan, at den af jer, som jeres barn har samvær med, skal sørge for at afhente barnet, når samværet begynder. Den af jer, som jeres barn bor sammen med, skal sørge for at afhente barnet, når samværet er slut.

Som udgangspunkt afholder man udgifterne til den del af transporten, man står for. Men I kan altid selv aftale, hvordan udgifterne til transporten skal fordeles. Statsforvaltningen kan undtagelsesvis fravige udgangspunktet om den ligelige fordeling af udgifterne til og ansvaret for transporten.

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Her er hvad de skriver på borger.dk

Fælles ansvar for samvær
I har som forældre begge et ansvar for, at jeres barn har samvær, og at samværet fungerer godt for jeres barn. Det betyder blandt andet, at I skal samarbejde om jeres barns transport i forbindelse med samværet, og at I skal dele udgifterne til transporten.

Typisk vil det være sådan, at den af jer, som jeres barn har samvær med, skal sørge for at afhente barnet, når samværet begynder. Den af jer, som jeres barn bor sammen med, skal sørge for at afhente barnet, når samværet er slut.

Som udgangspunkt afholder man udgifterne til den del af transporten, man står for. Men I kan altid selv aftale, hvordan udgifterne til transporten skal fordeles. Statsforvaltningen kan undtagelsesvis fravige udgangspunktet om den ligelige fordeling af udgifterne til og ansvaret for transporten.

ja det er nemlig standardreglen. men så er de at jeg har fået at vide den regel ændres når den ene forældre vælger at flytte langt væk. det er der vi er uenige

Anmeld

28. april 2012

wamse

Anonym skriver:

ja det er nemlig standardreglen. men så er de at jeg har fået at vide den regel ændres når den ene forældre vælger at flytte langt væk. det er der vi er uenige

Vi bor 200 km fra hinanden, og der har det ikke haft en betyding for hvem der flyttede hvornår og hvorhen

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Vi bor 200 km fra hinanden, og der har det ikke haft en betyding for hvem der flyttede hvornår og hvorhen

jeg må spørge statsamtet :-) tak

Anmeld

28. april 2012

Talbutikken

Som udgangs punkt skal i deles om udgifterne til samvær også selv om den ene part vælger at flytte til den ende af landet.

Men som også bliver skrevet kan statsforvaltningen undtagelsesvis fravige udgangspunktet om den ligelige fordeling af udgifterne til og ansvaret for transporten.

Min søns far skal dække alle udgifter i forbindelse med transport, til og fra Rønne lufthavn, han bor på Sjælland. Grunden til at det er besluttet sådan er fordi, han valgte at flytte langt væk påtrods af at han viste at transporten i forbindelse med samvær ville blive besværlig gjort, samt at vores søn have/har specielle behov. Hvis ikke det have været tilfældet have jeg skulle dække halvdelen af transporten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.