Transport til/fra samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.566 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver af hensyn til min eks og mig selv som anonym da vi har familie der blander sig.

Vi har brug for hjælp til at afgøre et spørgsmål om transport i forbindelse med samvær og vi får fra kommunen forskellige svar alt efter hvem der spørger.

Vores barn bor hos mig (moren) og ser sin far hver anden uge. Han henter og bringer fra mit og barnets hjem da det fungerer bedst for vores barn på den måde. Nu har faren besluttet at flytte til den modsatte ende af landet og han vil i den sammenhæng have mig til at stå for halvdelen af transporten. Jeg mente ikke det kan passe at jeg skal bruge både tid og penge på kørsel, broafgift/færge osv fordi HAN vælger at flytte langt væk fra vores barn. Kommunen gav mig ret! Men han har fået det modsatte at vide. At det hviler på mig hvis han blot argumenterer for at han flytter pga arbejde...

Er der nogen herinde der kender svaret eller ved hvor vi kan finde det? På forhånd tak for hjælpen :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2012

wamse

Jeg har fået af vide i amtet(går ud fra det er amtet du mener, for kommunen har intet med samvær at gøre, eller??) at vi hver står for ½ delen af transport når der er samvær uanset, hvem der er årsagen til distancen, og uanset hvor langt der er mellem barnet og samværsforældre.

Anmeld

28. april 2012

millemai

Det jeg har fået af vide i statsforvaltningen, stemmer overens med det du siger. Nemlig at det er ham der flytter væk, så er det ham der afholder udgiften for alt transport. Omvendt ville du skulle have betalt det hele, hvis du var flyttet langt væk med jeres barn. Det afhænger vist nok også af indkomst. Men ring til statsforvaltningen.

Anmeld

28. april 2012

Nemesis

Beklager! men din ex har ret. Det hedder sig at han skal hente TIL samvær mens du skal hente FRA samvær...det kan så laves omvendt men reelt skal man stå for en vej hver.

Her startede det ud med at mødes halvvejs, således at man ikke skulle bruge 6 timer på transport på en gang og det fungerede et godt stykke tid.

Men nu kommer mor fra Jylland til en togstation (ret langt fra os) hvor vi henter og så kommer han på børnetoget hjem herfra..men indtil han kunne det, så var det med toget hele vejen hjem til hjemkommune...og derefter hjem igen. det tog 6 timer hver søndag!

tilgengæld kan du søge SFV om at han dækker din udgift, hvis du har en meget lav indkomst og han har en stor, da det er hans beslutning. du kan også søge kommunen om økonomisk hjælp til transporten hvis du har en meget lav indkomst.

Men faktum er, at man deles om transporten.

Sisse

Anmeld

28. april 2012

wamse

Nemesis skriver:

Beklager! men din ex har ret. Det hedder sig at han skal hente TIL samvær mens du skal hente FRA samvær...det kan så laves omvendt men reelt skal man stå for en vej hver.

Her startede det ud med at mødes halvvejs, således at man ikke skulle bruge 6 timer på transport på en gang og det fungerede et godt stykke tid.

Men nu kommer mor fra Jylland til en togstation (ret langt fra os) hvor vi henter og så kommer han på børnetoget hjem herfra..men indtil han kunne det, så var det med toget hele vejen hjem til hjemkommune...og derefter hjem igen. det tog 6 timer hver søndag!

tilgengæld kan du søge SFV om at han dækker din udgift, hvis du har en meget lav indkomst og han har en stor, da det er hans beslutning. du kan også søge kommunen om økonomisk hjælp til transporten hvis du har en meget lav indkomst.

Men faktum er, at man deles om transporten.

Sisse

Det er også hvad jeg fik af vide

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

er stadig ligeså forvirret for herinde er der tilsynelandende også delte meninger. Jeg ved at man normalt skal deles om transporten men mener at det laves om eftersom han flytter ligesom jeg ville skulle stå for det hvis jeg flyttede med vores barn. Statsamtet har intet med samværet mellem far og barn at gøre da vi selv har lavet aftaler om det.

Anmeld

28. april 2012

wamse

Anonym skriver:

er stadig ligeså forvirret for herinde er der tilsynelandende også delte meninger. Jeg ved at man normalt skal deles om transporten men mener at det laves om eftersom han flytter ligesom jeg ville skulle stå for det hvis jeg flyttede med vores barn. Statsamtet har intet med samværet mellem far og barn at gøre da vi selv har lavet aftaler om det.

Her står at man skal dele udgifterne vedr transport :

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/skils misse/Sider/forhold-for-boern-efter-skilsmisse.asp x

Anmeld

28. april 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Her står at man skal dele udgifterne vedr transport :

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/skils misse/Sider/forhold-for-boern-efter-skilsmisse.asp x

kan ikke åbne linket

Anmeld

28. april 2012

wamse

28. april 2012

wamse

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.