Min oldefar (billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

Røverdatter

An&Jo skriver:

min farfar var guldsmed og skomager, og min oldefar var jo så skomager..

min far blev også håndværker, han blev bare møbelsnedker istedet for skomager..

Sejt!  Nu får jeg lyst til at høre mere om min familie.. Det må jeg lige høre min mor om når jeg besøger hende i morgen

Kommer du også fra Lemvig eller hvordan? Jeg kommer fra midtjylland (Silkeborg egnen), det er vist rimelig tæt på Lemvig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

An&Jo

Himmelsmil skriver:

Sejt!  Nu får jeg lyst til at høre mere om min familie.. Det må jeg lige høre min mor om når jeg besøger hende i morgen

Kommer du også fra Lemvig eller hvordan? Jeg kommer fra midtjylland (Silkeborg egnen), det er vist rimelig tæt på Lemvig

Nej min farfar og farmor flyttede til Varde på et tidspunkt i deres liv, om det var før eller efter de fik børn ved jeg ikke..

Der blev min far så hvor han mødte min mor som boede i Esbjerg, og min søster og jeg er så født på Esbjerg sygehus, og derefter flyttede vi til Nordjylland, og har boet her lige siden..
Min forældre er dog flyttet til Thyholm, ca 20km nord for struer..

Anmeld

27. april 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

jaa præcis..

Det er meget sjovt at finde ud af hvor man stammer fra..

Min farmors familie finder vi nok ikke rigtig ud af noget om.. alt hvad vi ved er at hun er fra en sigøjnerfamilie der har rødder i Spanien, vi har ikke engang hendes pigenavn fra før hun blev gift

det er da lidt øv, når man rigtigt er nysgerrig og gerne vil vide sit ophav..

Vi fik også et godt grin da vi ville finde ud af hvor mit efternavn stammer fra, for der var flere der havde talt om at det var et udenlandsk navn, men vi er nu pære danske haha

Anmeld

27. april 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

det er da lidt øv, når man rigtigt er nysgerrig og gerne vil vide sit ophav..

Vi fik også et godt grin da vi ville finde ud af hvor mit efternavn stammer fra, for der var flere der havde talt om at det var et udenlandsk navn, men vi er nu pære danske haha

haha..

Det er meget sjovt at slægtsforske, jeg har prøvet, men jeg går altid i stå, for jeg kender hverken navne eller noget på andre end mine bedsteforældre..

Anmeld

27. april 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

haha..

Det er meget sjovt at slægtsforske, jeg har prøvet, men jeg går altid i stå, for jeg kender hverken navne eller noget på andre end mine bedsteforældre..

hehe vi troede også det ville være vildt svært, men da vi først kom igang, og vi kendte navne på alle mine oldeforældre ja så var det bare at gå igang, og tror vi kom ud til 5 gange tip-oldefar.  

men ja det er vanvittigt spændende at finde ud af hvad man nu kan om ens slægt.

Anmeld

27. april 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

hehe vi troede også det ville være vildt svært, men da vi først kom igang, og vi kendte navne på alle mine oldeforældre ja så var det bare at gå igang, og tror vi kom ud til 5 gange tip-oldefar.  

men ja det er vanvittigt spændende at finde ud af hvad man nu kan om ens slægt.

ja det er sikkert nemt nok når man først lige kender til dem..

men jeg kender ikke engang min biologiske morfars navn..

Anmeld

27. april 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

ja okay så er det sgu svært

Anmeld

27. april 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

ja okay så er det sgu svært

ja især fordi ingen vil oplyse mig om det.. ihvertfald ikke i familien..

Anmeld

27. april 2012

Ciss

An&Jo skriver:

Min far (og os andre) ved faktisk ikke rigtig ret meget om vores ophav, men så har min far været ved at rydde op på loftet, og fundet nogle af de ting han har arvet fra min farmor og farfar, og deriblandt lå der et maleri af min fars farfar, som er malet nede i Lemvig by i starten af 1900 tallet vil jeg tro..

Han ringede så til Lemvig museum fordi han ikke lige vidste hvem maleren var, og ved at beskrive billedet fik han fortalt at ham på maleriet altså hed Morten Berg, og at det var min fars farfar, han fik yderligere afvide at maleren hed A. Jensen, og gik under kaldenavnet system Jensen i Lemvig dengang..

Min fars farfar, altså min oldefar var trommeslager i Lemvig, og gik rundt og trommede tilfældigt på sin tromme (som også er på billedet) derudover var han den der slukkede lanternerne i gaderne om aftenen, og så kunne han altid fortælle klokken til dem der var interesseret i at vide det.. Derudover var han skomager, og en meget succesfuld en af slagsen dengang.. Deraf udspringer at min egen farfar var skomager og guldsmed..

Min far fik derudover afvide at hans farfar var død i 1940 og at han blev 83 år gammel (præcis ligeså gammel som MIN farfar blev)

Det er totalt vildt at jeg gik fra at vide absolut ingenting om min oldefar, til at vide ret mange ting..

Nej, hvor sjovt at finde ud af!

Og det er da et flot billede, hvor han står med sin tromme.

Anmeld

27. april 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

træls.. har du ikke mulighed for at finde din biologiske mor, og så finde din morfar af den vej?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.