Min far (og os andre) ved faktisk ikke rigtig ret meget om vores ophav, men så har min far været ved at rydde op på loftet, og fundet nogle af de ting han har arvet fra min farmor og farfar, og deriblandt lå der et maleri af min fars farfar, som er malet nede i Lemvig by i starten af 1900 tallet vil jeg tro..

Han ringede så til Lemvig museum fordi han ikke lige vidste hvem maleren var, og ved at beskrive billedet fik han fortalt at ham på maleriet altså hed Morten Berg, og at det var min fars farfar, han fik yderligere afvide at maleren hed A. Jensen, og gik under kaldenavnet system Jensen i Lemvig dengang..
Min fars farfar, altså min oldefar var trommeslager i Lemvig, og gik rundt og trommede tilfældigt på sin tromme (som også er på billedet) derudover var han den der slukkede lanternerne i gaderne om aftenen, og så kunne han altid fortælle klokken til dem der var interesseret i at vide det.. Derudover var han skomager, og en meget succesfuld en af slagsen dengang.. Deraf udspringer at min egen farfar var skomager og guldsmed..

Min far fik derudover afvide at hans farfar var død i 1940 og at han blev 83 år gammel (præcis ligeså gammel som MIN farfar blev)
Det er totalt vildt at jeg gik fra at vide absolut ingenting om min oldefar, til at vide ret mange ting..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld