Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi har fået et skema der skal udfyldes med
'Kan'
'Kan næsten'
'Kan med hjælp'
'Kan ikke'.
Hvilket er okay, i guess. Men jeg bryder mig ikke om at skulle sidde og pege fingre af de ting min datter måske ikke er helt med på. Og de har så valgt vi skal have skemaet for 1 til 2 år ældre børn. Så det er 3 ud af 12 ting pr afsnit hvor hun så vil opleve nederlag og få et 'Kan ikke' eller 'Kan med hjælp'. Kan det virkelig være iorden, hun er lige fyldt 4 år sidste måned og dette skema er fra 5 til 6 år/børnehaveklassebørn. Min datter er i forvejen en meget følsom pige der bliver ked af det når folk siger ting som 'ej det har du gjort forkert' eller 'det kan du ikke finde ud af' eller 'du er ikke god nok' og hun har absolut ikke brug for nederlag. Øv. Hun er jo en fantastisk pige der har været igennem meget. Blev jeres små børn også testet med de store børns test ?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
TeamRocket skriver: Vi har fået et skema der skal udfyldes med 'Kan' 'Kan næsten' 'Kan med hjælp' 'Kan ikke'. Hvilket er okay, i guess. Men jeg bryder mig ikke om at skulle sidde og pege fingre af de ting min datter måske ikke er helt med på. Og de har så valgt vi skal have skemaet for 1 til 2 år ældre børn. Så det er 3 ud af 12 ting pr afsnit hvor hun så vil opleve nederlag og få et 'Kan ikke' eller 'Kan med hjælp'. Kan det virkelig være iorden, hun er lige fyldt 4 år sidste måned og dette skema er fra 5 til 6 år/børnehaveklassebørn. Min datter er i forvejen en meget følsom pige der bliver ked af det når folk siger ting som 'ej det har du gjort forkert' eller 'det kan du ikke finde ud af' eller 'du er ikke god nok' og hun har absolut ikke brug for nederlag. Øv. Hun er jo en fantastisk pige der har været igennem meget. Blev jeres små børn også testet med de store børns test ?
Jeg har ingen børn i den alder, men ... fortæller de børnene hvornår de gør ting forkerte?
Hvad blev der af at vise den rigtige måde og rose for forsøget?
Jeg undrer mig bare
Din datter skal vel ikke med ind til samtalen?
Jonatansmor skriver: Jeg har ingen børn i den alder, men ... fortæller de børnene hvornår de gør ting forkerte? Hvad blev der af at vise den rigtige måde og rose for forsøget? Jeg undrer mig bare
Ja de gamle pædagoger gør det på en grov måde synes jeg. Hvor de unge pædagoger gør lidt mere ud af at rose og lære. Desværre har der været massiv nedskæring og der er ingen af de unge pædagoger tilbage
Pikku Myy skriver: Din datter skal vel ikke med ind til samtalen?
Nej det troede jeg heller ikke. Men jo, det skal hun og så skal man sammen udarbejde en plan for hvad hun skal gøre bedre og øve sig på(det står i hæftet). En af tingene jeg hæfter mig ved er bla spørgsmålet om, om hun kan stave sit eget navn. Altså hun har først lige lært sit forbokstav - selfølgelig kan hun ikke skrive sit eget navn. Og det skal hun da ikke klandres for ? Hun er lige fyldt 4 for god sake !
wamse skriver: Hvilken test er det? Men hvordan vil hun vide, hvad der står i testen, for går da ikke ud fra, at en pædagog vil fortælle hende det, men i stedet arbejde på, at hjælpe hende med at udvikles :-)
Hvilken test er det? Men hvordan vil hun vide, hvad der står i testen, for går da ikke ud fra, at en pædagog vil fortælle hende det, men i stedet arbejde på, at hjælpe hende med at udvikles :-)
Der står bare status og udviklingssamtale 5-6 år/børnehaveklassebørn. Der står i hæftet at barnet skal med, så man sammen kan udarbejde en plan for hvad der skal øves på og gøres bedre osv. Jeg synes det er helt forkert.
for herre til hest.. jeg har godt nok ikke nogen børn, men nogen gange gruer jeg da også for den dag jeg får det hvis det der er standard.. hvad er der nu blevet af at lade børn være børn?
hvis de ikke lærer hurtigt nok jamen så er de vel dovne, dumme eller hvad ved jeg? skræmmende udvikling siger jeg bare..
kan du ikke nægte at tage dit barn med til denne samtale?
TeamRocket skriver: Ja de gamle pædagoger gør det på en grov måde synes jeg. Hvor de unge pædagoger gør lidt mere ud af at rose og lære. Desværre har der været massiv nedskæring og der er ingen af de unge pædagoger tilbage
Jeg er målløs. Ved slet ikke hvordan jeg ville reagere på sådan en omgang. Din datter skal vel ikke høre på den evaluering, håber jeg.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128