Til jer der bruger modermælkserstatning, hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

FrkAnnette

Tanja1234 skriver:

Vi kogte vand og puttede den rette mængde i et par sutteflasker og tog dem med når vi skulle ud. Så havde vi pulveret ved siden af og blandede det sammen når det skulle bruges.

Og så kan man stort set altid finde en microovn eller et vandbad til at få varmet flasken

Det samme gør vi 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

4xGreve

morpia skriver:

Ja så er vi på modermælkserstatning og heldigvis har hun taget godt i mod det, men jeg har lige et par spørgsmål til Jer…

Vi har købt Nan pulver, men hvad gør i, når i skal på farten?

Tænker at det må være lettest med de færdigblandede brikker, men dem kan man desværre ikke få herude på landet hvor jeg bor - Ikke altid så fedt at bo på landet – kunne været rart man kunne få det leveret til døren :-D

Pia

Vi koger nogle flasker med vand og tag pulvert i en bøt (altså måler op til pr. Måltid i pr. Bøt.) 

Anmeld

27. april 2012

serinasmor

http://www.superbest.dk/liste/krop-velvaere/til-baby/modermaelkserstatning/1/alle/sortering-standard 

her kan du finde nanbrikker på nettet

hvis du nu efter alle de gode råd alligevel ikke føler det fungerer

Anmeld

27. april 2012

Rockertand

morpia skriver:

Vi har stort set gjort det samme som de andre - blot skal det tilføjes, at hvis du medbringer flasker med kogt vand i pusletasken, og du gerne vil have, at det skal holde sig varmt i lidt længere tid, så kan du med fordel pakke den ind i en engangsble (som du jo alligevel har med) - den lukker godt til omkring flasken og isolerer utroligt godt. Stofbleerne er også gode, men uden velcro. 

Anmeld

27. april 2012

MissTas

morpia skriver:

Ja så er vi på modermælkserstatning og heldigvis har hun taget godt i mod det, men jeg har lige et par spørgsmål til Jer…

Vi har købt Nan pulver, men hvad gør i, når i skal på farten?

Tænker at det må være lettest med de færdigblandede brikker, men dem kan man desværre ikke få herude på landet hvor jeg bor - Ikke altid så fedt at bo på landet – kunne været rart man kunne få det leveret til døren :-D

Pia

nu får vores NAN H.A. 1 fordi hun døjede lidt med hård mave og det fås kun i sådan nogle mindre bøtter.. så jeg tager bare bøtten med i pusletasken og så koger jeg vandet til flasken lige inden vi smutter ud af døren

ellers er der nu om dage lavet specielle "amme-steder" de fleste steder i centre og sådan .. og der har man mulighed for at bruge mikroovn m.m

Anmeld

27. april 2012

Koen.

MortilElias2010 skriver:

Vi bor også på landet og vi brugte udelukkende brikker, man kan jo købe dem i store pakker i SuperBrugsen, ABC etc. så der er til flere dage  Hvis I f.eks alligevel tager på storindkøb  

Til det indlæg omkring smagen: Hvordan ved I at brik og pulver smager forskelligt? 

Min sp fortalte mig at de IKKE smagte ens og prøvede så selv at smage og jeps ikke samme smag

Til trådstarter: vi tog bare pulver i en bøtte med og så kogt vand i flaskerne

Anmeld

28. april 2012

nymor2

Kære Pia. Vi har altid brugt drikkeklar NAN 1 og nu NAN 2 når vi er på farten. Det vi bruger nu (NAN 2) er vi begyndt at købe i 0,5 liter - så bettemanden kan få stillet sin tørst 

Vi bor mellem Skagen og Frederikshavn og her kan man INGENTING KØBE (næsten da), så vi har købt ind når vi har været på storkøb. Men nu har vi lige prøvet at købe modermælkserstatning for første gang på nettet. Vi har fået leveret et mindre lager nu, og det kørte bare glat :-)  Det hedder modermælk.dk og her kunne vi få det hele 

Knus Henriette

Anmeld

28. april 2012

morpia

Hej igen

Hvor skønt at komme herind og se alle de gode råde ovenpå et par hårde dage  Ja bedst som jeg skrev at det går fint, ja så er hendes mave begyndt at drille... Jeg ved ikke om det kan være modermælkserstatningen allerede :-((( Men jeg overvejer da lidt om jeg skulle købe det der NAN H.A. 1 som du næver missTas. (Som jeg dog heller ikke kan mindes er på hylden hver hvor vi bor...)

Men så så jeg dit link nymor til www.modermælk.dk - der kan man jo få det hele: Nan, Nan h.a. 1, syrnet allomin (som også skulle være godt til maven, ikke???), brikker og tre forskellige økologiske mærker... Skønt med så meget at vælge imellem, men er næsten bare endnu mere forvirret  nu

Og tak for elle rådene til farten , ja i får det jo til at lyde let med flasker med kogt vand og pulver, jeg syntes bare det virkede lidt besværligt og nemmere med brikkerne. Men super fedt at vide at det fungerer.... (Tror nu dog at jeg alligevel vil købe et lille lager brikker når jeg lægger min bestilling på nettet ) Indrømmet, jeg er til nemme løsninger, som brikker og få leveret til døren

Pia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.