Til jer der bruger modermælkserstatning, hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.015 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. april 2012

morpia

Ja så er vi på modermælkserstatning og heldigvis har hun taget godt i mod det, men jeg har lige et par spørgsmål til Jer…

Vi har købt Nan pulver, men hvad gør i, når i skal på farten?

Tænker at det må være lettest med de færdigblandede brikker, men dem kan man desværre ikke få herude på landet hvor jeg bor - Ikke altid så fedt at bo på landet – kunne været rart man kunne få det leveret til døren :-D

Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

L&V

morpia skriver:

Ja så er vi på modermælkserstatning og heldigvis har hun taget godt i mod det, men jeg har lige et par spørgsmål til Jer…

Tænker at det må være lettest med de færdigblandede brikker, men dem kan man desværre ikke få herude på landet hvor jeg bor - Ikke altid så fedt at bo på landet – kunne været rart man kunne få det leveret til døren :-D

Pia

Det i brik og pulver smager ikke ens, så vi havde termorflaske med kogt vand i også en pulver bøtte hvor der var afmålt pulver i

Anmeld

26. april 2012

Tanja1234

Vi kogte vand og puttede den rette mængde i et par sutteflasker og tog dem med når vi skulle ud. Så havde vi pulveret ved siden af og blandede det sammen når det skulle bruges.

Og så kan man stort set altid finde en microovn eller et vandbad til at få varmet flasken

Anmeld

26. april 2012

lycly

Vi havde/har puvler i en bøtte. Da hun var lille hældte jeg som regel kogende vand i flaskerne, så passede det ofte med at det havde en god temperatur når hun skulle have det. Og ellers så var vi som regel steder hvor vi havde mulighed for at låne mikroovn, eller få en skål/kop med kogende vand De der brikker er rigtig besværlige at have med, fordi hvis de ikke drikker det hele, så hænger man på en åben brik man ikke kan lukke igen

Anmeld

26. april 2012

MorEllen

Tanja1234 skriver:

Vi kogte vand og puttede den rette mængde i et par sutteflasker og tog dem med når vi skulle ud. Så havde vi pulveret ved siden af og blandede det sammen når det skulle bruges.

Og så kan man stort set altid finde en microovn eller et vandbad til at få varmet flasken

Ja, det samme gjorde vi Og hvis vi ville have det varme vand til at holde sig varmt nogle timer, pakket vi flaskerne godt ind i en stofble eller noget.. Efter 2-3 timer havde flaskerne en fin spisetemperatur

Anmeld

26. april 2012

Musen5

MyLille skriver:

Ja, det samme gjorde vi Og hvis vi ville have det varme vand til at holde sig varmt nogle timer, pakket vi flaskerne godt ind i en stofble eller noget.. Efter 2-3 timer havde flaskerne en fin spisetemperatur

Det har jeg oxo gjort til mine 3 store...

Det virkede ganske fint.

/Mette

Anmeld

26. april 2012

MortilElias2010

Vi bor også på landet og vi brugte udelukkende brikker, man kan jo købe dem i store pakker i SuperBrugsen, ABC etc. så der er til flere dage  Hvis I f.eks alligevel tager på storindkøb  

Til det indlæg omkring smagen: Hvordan ved I at brik og pulver smager forskelligt? 

Anmeld

26. april 2012

FogL

Ja, en termokande med kogt vand (dog i rette temp. så det ikke er for varmt - så hellere lidt for koldt). Og så pulveret ved siden af, eller i flasken/flaskerne. (husk at hæld 10 ml mere vand i, hvis pulveret et kommet i først)

Anmeld

26. april 2012

KarinaBF

morpia skriver:

Pia

begge mine unger har fået mælkeerstatning fra en uge efter fødslen !

jeg gjorde det at jeg blandede 6 flasker (kun til et døgn af gangen) og satte dem i køleskabet så skulle de bare varmes nå det var tid til at de skulle have den !

når vi skulle nogensteder hen havde jeg en termokande med kogende vand i og flasker der var blandet og så var det bare at tage låget af kanden og putte flasken ned i det kogende vand så tog det et par minnutter også var flasken klar !

Anmeld

26. april 2012

L&V

MortilElias2010 skriver:

Vi bor også på landet og vi brugte udelukkende brikker, man kan jo købe dem i store pakker i SuperBrugsen, ABC etc. så der er til flere dage  Hvis I f.eks alligevel tager på storindkøb  

Til det indlæg omkring smagen: Hvordan ved I at brik og pulver smager forskelligt? 

Jeg smager da på ALT jeg giver min datter så derfor ved jeg det ikke smager ens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.