erfaringer på PB for folk med endo.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. april 2012

scarina

Hej alle sammen. 

min kæreste og jeg regner med at starte med PB, midt i maj, og da jeg har endomitriose, og har fået fjernet det en gang, kontaktet jeg min læge for at høre om hvordan det skulle forløbe, men han lød faktisk rimelig ligeglad, og sagde jeg bare skulle smide p-pillerne og hvis jeg så ikke var blevet gravid inden for et år, skulle jeg kontakte han igen. Dog skal jeg til kontrol på sygehuset i næste uge. 

Men ville bare høre andres erfaringer, som har endo, og var i behandling med p-piller, om hvordan det forløb. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

tarkoflen

marinah skriver:

Hej alle sammen. 

min kæreste og jeg regner med at starte med PB, midt i maj, og da jeg har endomitriose, og har fået fjernet det en gang, kontaktet jeg min læge for at høre om hvordan det skulle forløbe, men han lød faktisk rimelig ligeglad, og sagde jeg bare skulle smide p-pillerne og hvis jeg så ikke var blevet gravid inden for et år, skulle jeg kontakte han igen. Dog skal jeg til kontrol på sygehuset i næste uge. 

Men ville bare høre andres erfaringer, som har endo, og var i behandling med p-piller, om hvordan det forløb. 

Hej med dig.

Jeg har endo og blev opereret i 2005 og fik i 2006 at vide, at jeg ikke skulle forsøge selv, da det kan forværre mit endo at jeg er uden p-piller for længe!

Jeg var til tjek på Skejby og blev sat i kunstig overgangsalder, og da den var ovre, gik der rigtig lang tid uden at min mens kom, derfor kontaktede jeg dem igen, og blev sendt direkte til IVF behandling, så umiddelbart lyder det til, at din læge er ret uvidende! Jeg ville kontakte det sygehus, du er blevet opereret på, og høre deres mening!

Det kan selvfølgelig nok spille ind hvor slem endo man har og hvor det sidder, men mit sidder hverken på æggeledere eller æggestokke, og jeg blev henvist direkte alligevel

Held og lykke med projektet

Anmeld

28. april 2012

Chikita88

marinah skriver:

Hej alle sammen. 

min store søster har det samme som dig..  og eftersom hun fik en spontant abort. troede hun ikk længere hun kunne blive gravid   efter som chancen var ret lille.. men hun blev gravid et halvt år efter ... og har nu et sund og rask barn..

Anmeld

28. april 2012

Muffin_girl

marinah skriver:

Hej alle sammen. 

Syntes du skal blive medlem af endo gruppen på facebook.. Hvis du ikke er der ? Der er mange GODE råd  

Anmeld

31. maj 2012

scarina

Hej tak for disse svar. jeg undskyld jeg er så langsom til at svare, har bare været meget optaget af arbejde. 

Aaborgpigen: Ham læge jeg snakkede med er fra sygehuset, godt nok ikke der jeg er blevet opereret, da jeg er bliver knuttet til et andet syghus siden, men den læge jeg har nu, arbejder sammen med den læge der opereret mig. 
De fjernet noget i æggelederne, æggestokkerne og i bughinden og så har jeg lidt ved den ene lunge, men det vil de ikke fjerne, da jeg ikke kan mærke det og det vil være en risiko og fjerne det der fra. 

Men har fået mere ro på siden jeg har været til kontrol, da jeg fik atvide at jeg selv skulle prøve et år, men mindre jeg vil få smerter og at min mens. ikke vil komme. men 3 dage efter jeg stoppet med p-piller kom min mens. og indtil  vider er smerterne ikke så store. Grunden til at jeg skal prøve selv, er fordi det ser så godt ud efter operationen, selvom det næsten er 3 år siden. 

Chikita88, tak for en god historie fra den virkelig verden 

Tarkoflen: jeg viste ikke at facebook have en gruppe ang. endo. det må jeg da lige få kiggede på, tak 

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

marinah skriver:

Hej tak for disse svar. jeg undskyld jeg er så langsom til at svare, har bare været meget optaget af arbejde. 

Aaborgpigen: Ham læge jeg snakkede med er fra sygehuset, godt nok ikke der jeg er blevet opereret, da jeg er bliver knuttet til et andet syghus siden, men den læge jeg har nu, arbejder sammen med den læge der opereret mig. 
De fjernet noget i æggelederne, æggestokkerne og i bughinden og så har jeg lidt ved den ene lunge, men det vil de ikke fjerne, da jeg ikke kan mærke det og det vil være en risiko og fjerne det der fra. 

Men har fået mere ro på siden jeg har været til kontrol, da jeg fik atvide at jeg selv skulle prøve et år, men mindre jeg vil få smerter og at min mens. ikke vil komme. men 3 dage efter jeg stoppet med p-piller kom min mens. og indtil  vider er smerterne ikke så store. Grunden til at jeg skal prøve selv, er fordi det ser så godt ud efter operationen, selvom det næsten er 3 år siden. 

Chikita88, tak for en god historie fra den virkelig verden 

Tarkoflen: jeg viste ikke at facebook have en gruppe ang. endo. det må jeg da lige få kiggede på, tak 

Facebook gruppen hedder endometriose dk og så er der også en patientforening som har en hjemmeside der hedder endo.dk, lige nu er der faktisk en der blogger om at være i behandling

Det er ikke særlig dyrt at være med i foreningen og så støtter man en godt formål

Anmeld

31. maj 2012

VNB

Hej alle sammen. 

Hej  

Jeg har også endometriose. Dog i mild grad - så jeg er aldrig blevet oppereret for det. 

Da min kæreste og jeg havde prøvet på at gøre mig gravid i 2 år uden held, var vi igennem et IVF forsøg, som dog desværre ikke lykkes. 

Vi skulle holde en lille pause med behandlingerne, og SÅ blev jeg lige pludselige naturligt gravid  

Jeg fødte i 2010 vores søn Viktor - og jeg er nu naturligt gravid igen med termin i December 

Så at du har endometriose behøver ikke nødvendigvis betyde at du ikke kan blive naturligt gravid jeg er ihvertfald et levende bevis på det og ellers er der jo rigtig gode fertilites resultater for endo-piger  

Jeg ønsker jer ALT held og lykke! 

Anmeld

31. maj 2012

scarina

VNB:  mange tak for svaret. Jeg er nu også meget til at blive det naturligt, jeg var bare meget bange for at mine smerter ville komme i det jeg ville stoppe med mine p-piller men heldigvis er dette ikke sket. 

Dog har tror jeg at jeg har symptomer for p-pille stop, da jeg ikke lige tror det er pga. at jeg er gravid allerede, da jeg have sidst mens d. 8 maj og stoppede med p-pillerne den 5 maj. men siden d. 15 maj har jeg en nogle dage haft ømme bryst vorter, er dog væk igen, har halsbrænd, kvalme en gang imellem og i peroder skal jeg tisse hele tiden og det niver i min mave. 

Takoflen: mange tak, det må jeg lige få kiggede på

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

VNB skriver:

Hej  

Jeg har også endometriose. Dog i mild grad - så jeg er aldrig blevet oppereret for det. 

Da min kæreste og jeg havde prøvet på at gøre mig gravid i 2 år uden held, var vi igennem et IVF forsøg, som dog desværre ikke lykkes. 

Vi skulle holde en lille pause med behandlingerne, og SÅ blev jeg lige pludselige naturligt gravid  

Jeg fødte i 2010 vores søn Viktor - og jeg er nu naturligt gravid igen med termin i December 

Så at du har endometriose behøver ikke nødvendigvis betyde at du ikke kan blive naturligt gravid jeg er ihvertfald et levende bevis på det og ellers er der jo rigtig gode fertilites resultater for endo-piger  

Jeg ønsker jer ALT held og lykke! 

Ihh det var lige sådan en historie jeg trængte til at høre jeg har indset at jeg ikke bliver naturligt gravid, det siger lægerne i hvert fald, men så må vi jo tage IVF vejen, selvom den er knap så romantisk, dog er resultatet jo heldigvis præcis det samme

Hvor er det skønt for dig, at du kunne blive naturligt gravid!

Anmeld

31. maj 2012

VNB

tarkoflen skriver:

Ihh det var lige sådan en historie jeg trængte til at høre jeg har indset at jeg ikke bliver naturligt gravid, det siger lægerne i hvert fald, men så må vi jo tage IVF vejen, selvom den er knap så romantisk, dog er resultatet jo heldigvis præcis det samme

Hvor er det skønt for dig, at du kunne blive naturligt gravid!

det sagde lægerne også til os! Vi skulle aldrig regne med at kunne lave børn naturligt.... 

kom igen kloge læger 

Jeg havde nærmest opgivet håbet, og jeg tænkte ligesom dig, at den eneste vej var IVF... 

men nogle kan overrasker naturen altså en  

selvfølgelig er det ikke alle der er så heldige som os - men synes ihvertfald at du skulle vide at det KAN ske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.