Morsyge, ulvetime, dårlige vaner.. Årh ved ikke!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Mette.

Den lykkelige skriver:

Ha ha de er meget ens de to  Men gør din datter stadig sådan??  For så har jeg jo laaaang tid endnu  
Ja vi tager hende også med udenfor.. men hun mister hurtig interessen for at være ude hvis hun ved jeg er indenfor.. Så vil hun ind igen også starter brokkeriet igen..
Ja måske vi skulle hente lidt senere.. men på den anden side så vil man jo også bare gerne hente hende og være sammen når man selv har fri..

Ja, eller hun er blevet bedre over de sidste måneder. Men hun har været sådan land tid.

Jeg havde det også rigtig svært med at hente hende senere netop fordi jeg jo gerne ville være sammen med hende når jeg kan og min samvittighed var en sort sky i starten - men jeg har efterhånden fået mig selv overbevist om at når hun er gladere ved at blive hentet en halv time senere og jeg selv får mere overskud - så kan det da hun være bedre end man kommer det før hjem og både mor og barn er sure og irreterede fordi barnet er ked. Det er vi hvertfald kommet frem til.

Vi gør sådan at jeg for det meste tager hende med ud også laver far mad. Hvis jeg laver mad går jeg måske ud først også kommer han ud og jeg går ind. Det går for det meste an også generelt er jeg bare blevet lidt mere "hård" og siger fra overfor hun skal sidde på min arm hele tiden. Det tog nogle sure dage, men det gik faktisk hurtigt over og hun hænger slet ikke så meget mere, selvom hun stadig er meget mor-syg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Den lykkelige

raca skriver:

prøv ogvend den om.

du har været væk fra din datter i måske 8-9 timer, de bedste timer af hendes dag.

hun har savnet dig og hun vil forsikre sig om at du bliver der. så hun søger dit focus.. forde hun har brug for sin mor, hun har ikke lige i tankerne at du skal sidde vasketøj over og lave mad osv.. 

omvendt bruger hun sikkert rigtig meget energi på at søge dit samværd fordi du hele tiden skal noget husligt,

var det ikke mugligt at havde focus på hende den første time i er hjemme, for derefter at gå i køkkenet sammen med hende, så i har god til til og lave mads SAMMEN eller i hverfald så hun ved du er der og bliver der og gerne vil hende.  også klare det huslige når hun sover,

Kan godt se det du skriver.. Men det er ikke fordi jeg render og klare alt det huslige mens hun er vågen.. gør alt (undtagen madlavning selvfølgelig) efter hun er lagt.. men problemet er bare at hun altid har været sådan "hængende" også sidst i barslen og i weekenderne osv..
Og jeg har bare så svært ved at se hvad der er "morsyge" som jeg skal gøre noget ved og hvad der reelt er at hun er ked osv..
Jeg kan ikke gå ind i et andet rum eller på toilttet uden hun skriger/græder og vil med.. lader altid døren stå åben så hun kan følge efter, så kommer hun ud og vil sidde på skødet osv.. men skal jo altså kunne gå på toilettet osv uden hun bliver så vild..
Så kan bare ikke finde ud af hvornår jeg skal være "hård/konsekvent" og hvor jeg skal tage hende med, være forstående osv..

Anmeld

25. april 2012

CS

raca skriver:

prøv ogvend den om.

du har været væk fra din datter i måske 8-9 timer, de bedste timer af hendes dag.

hun har savnet dig og hun vil forsikre sig om at du bliver der. så hun søger dit focus.. forde hun har brug for sin mor, hun har ikke lige i tankerne at du skal sidde vasketøj over og lave mad osv.. 

omvendt bruger hun sikkert rigtig meget energi på at søge dit samværd fordi du hele tiden skal noget husligt,

var det ikke mugligt at havde focus på hende den første time i er hjemme, for derefter at gå i køkkenet sammen med hende, så i har god til til og lave mads SAMMEN eller i hverfald så hun ved du er der og bliver der og gerne vil hende.  også klare det huslige når hun sover,

lige mine ord

Anmeld

25. april 2012

Den lykkelige

Mette. skriver:

Ja, eller hun er blevet bedre over de sidste måneder. Men hun har været sådan land tid.

Jeg havde det også rigtig svært med at hente hende senere netop fordi jeg jo gerne ville være sammen med hende når jeg kan og min samvittighed var en sort sky i starten - men jeg har efterhånden fået mig selv overbevist om at når hun er gladere ved at blive hentet en halv time senere og jeg selv får mere overskud - så kan det da hun være bedre end man kommer det før hjem og både mor og barn er sure og irreterede fordi barnet er ked. Det er vi hvertfald kommet frem til.

Vi gør sådan at jeg for det meste tager hende med ud også laver far mad. Hvis jeg laver mad går jeg måske ud først også kommer han ud og jeg går ind. Det går for det meste an også generelt er jeg bare blevet lidt mere "hård" og siger fra overfor hun skal sidde på min arm hele tiden. Det tog nogle sure dage, men det gik faktisk hurtigt over og hun hænger slet ikke så meget mere, selvom hun stadig er meget mor-syg.

Ok troede egentlig slet ikke det kunne vare ved til de var "så gamle".. åh gud.. bliver helt træt i hovedet ved tanken
Men tak.. jeg må prøve gøre de ting..

Anmeld

25. april 2012

Mette.

Den lykkelige skriver:

Ok troede egentlig slet ikke det kunne vare ved til de var "så gamle".. åh gud.. bliver helt træt i hovedet ved tanken
Men tak.. jeg må prøve gøre de ting..

Jo, det kan det åbenbart. Emilie kan hvertfald blive ved.  Jeg håber det lykkedes - jeg ved hvor træt man bliver af det.

Anmeld

25. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Den lykkelige skriver:

Mange tak skal du have..
Ja måske jeg skulle prøve sætte hende i stolen.. så hun er opp i højden og kan se hvad jeg laver osv.. Så føler hun måske hun er med.. Må jeg lige afprøve.. Håber det bare er en fase og den snart er ovre!!!

Det var så lidt. Og det gode ved at have de små med i køkkenet er at de sener bliver dygtige kokke og hjælper! Og det er god kvalitet tid sammen! Vh stine

Anmeld

25. april 2012

Weidemann1

Ja, min søn er på samme måde! 

Det er dog blevet bedre, efter han bliver hentet senere! for så kan jeg nå at komme hjem, og forberede aftensmad, sætte vasketøj over inden han bliver hentet! Det giver mere ro og mindre stess når vi kommer hjem. 

Når vi så kommer hjem, bruger vi den første time på! At sidde sammen og hygge med lidt frugt og kiks, og lege med hans ting!  

Så kan han sagtens underholde sig selv, når jeg laver aftensmaden færdig, ellers hjælper han  (Bider i en agurk og røre en en tom skål) !  

Anmeld

25. april 2012

signe.

Den lykkelige skriver:

Jeg kan bare ikke læse min datter..
Om hun er morsyg, træt eller om jeg bare skal være "hård" og ikke tage hende op/lege med hende og forklare at jeg altså lige skal lave mad også hun bare må brokke/græde..  Eller om hun reelt virkelig er ked.. men jeg har været alt for blød til at gøre som hun ville have så nu kan jeg ikke læse om det er fordi hun vil have sin vilje eller om hun er træt/sulten osv..
Henter hende i dagpleje kl 15.. Fra kl ca 15.30 hver dag bliver hun bare så irritabel, man skal lege med hende.. eller dvs. man skal bare sidde ned.. så kan hun sagtens tulle rundt og lege selv.. Men hun kan ikke have man går rundt og laver noget..
Vi er begyndt at spise aftensmad allerede kl 17 fordi hun bare er så træt og sulten (selvom hun får lidt frugt osv kl ca 16).. men hun går hen til sin højstol, græder og siger "ma ma ma"...
Hun er sur/træt hele tiden og det er bare lettelse når kl bliver 18/19 og man kan ligge hende i seng..
Ja undskyld jeg siger det sådan lige ud.. men er bare ved at køre total træt i det hele..

Har ingen gode råd, kan kun sige at jeg står selv i det med TO børn der er sådan, men det er dog primært den mindste på knap 9 måneder der er helt hysterisk når klokken bliver 16.30...

Anmeld

25. april 2012

raca

Den lykkelige skriver:

Kan godt se det du skriver.. Men det er ikke fordi jeg render og klare alt det huslige mens hun er vågen.. gør alt (undtagen madlavning selvfølgelig) efter hun er lagt.. men problemet er bare at hun altid har været sådan "hængende" også sidst i barslen og i weekenderne osv..
Og jeg har bare så svært ved at se hvad der er "morsyge" som jeg skal gøre noget ved og hvad der reelt er at hun er ked osv..
Jeg kan ikke gå ind i et andet rum eller på toilttet uden hun skriger/græder og vil med.. lader altid døren stå åben så hun kan følge efter, så kommer hun ud og vil sidde på skødet osv.. men skal jo altså kunne gå på toilettet osv uden hun bliver så vild..
Så kan bare ikke finde ud af hvornår jeg skal være "hård/konsekvent" og hvor jeg skal tage hende med, være forstående osv..

gennerelt hader jeg begræbet MORSYG...

hvorfor må et barn ikke give udtryk for at det har brug for dig?

hvorfor skal man ignoret det ved at være hård og koncekvent og sige man ikke gider barnet?

man må gerne makere sine egne grænser eks kræve retten til og skide selv.. men jeg mener aldrig at give udtryk for et behov kan blive en dårlig vane..

Anmeld

25. april 2012

Den lykkelige

raca skriver:

gennerelt hader jeg begræbet MORSYG...

hvorfor må et barn ikke give udtryk for at det har brug for dig?

hvorfor skal man ignoret det ved at være hård og koncekvent og sige man ikke gider barnet?

man må gerne makere sine egne grænser eks kræve retten til og skide selv.. men jeg mener aldrig at give udtryk for et behov kan blive en dårlig vane..

Arh vil altså ikke give dig helt ret.. men det ok.. hver sin mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.