Morsyge, ulvetime, dårlige vaner.. Årh ved ikke!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.885 visninger
30 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Den lykkelige

Jeg kan bare ikke læse min datter..
Om hun er morsyg, træt eller om jeg bare skal være "hård" og ikke tage hende op/lege med hende og forklare at jeg altså lige skal lave mad også hun bare må brokke/græde..  Eller om hun reelt virkelig er ked.. men jeg har været alt for blød til at gøre som hun ville have så nu kan jeg ikke læse om det er fordi hun vil have sin vilje eller om hun er træt/sulten osv..
Henter hende i dagpleje kl 15.. Fra kl ca 15.30 hver dag bliver hun bare så irritabel, man skal lege med hende.. eller dvs. man skal bare sidde ned.. så kan hun sagtens tulle rundt og lege selv.. Men hun kan ikke have man går rundt og laver noget..
Vi er begyndt at spise aftensmad allerede kl 17 fordi hun bare er så træt og sulten (selvom hun får lidt frugt osv kl ca 16).. men hun går hen til sin højstol, græder og siger "ma ma ma"...
Hun er sur/træt hele tiden og det er bare lettelse når kl bliver 18/19 og man kan ligge hende i seng..
Ja undskyld jeg siger det sådan lige ud.. men er bare ved at køre total træt i det hele..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Janni.

Hold da op! Er du sikker på at det ikke er min søn du beskrev dér?

Her har vi dog mulighed for at en af os er på gulvet. Men jeg forstår din frustration..

Håber der er nogen piger som har et par gode råd.

Anmeld

25. april 2012

Den lykkelige

Janni. skriver:

Hold da op! Er du sikker på at det ikke er min søn du beskrev dér?

Her har vi dog mulighed for at en af os er på gulvet. Men jeg forstår din frustration..

Håber der er nogen piger som har et par gode råd.

Ej er det rigtig? Så dejlig at høre jeg ikke er alene om det.. tænker bare konstant om jeg har gjort noget forkert osv..
Ja vi kan også gøre sådan at den ene går på værelset og leger eller i stuen eller går udenfor.. men problemet er bare at min datter er så morsyg så hun vil have det er mig der sidder på gulvet med hende.. hvis min kæreste går ud med hende mister hun hurtig interessen fordi hun ved jeg er indenfor og lave aftensmad så vil hun ind.. ligeså snart hun kommer ind brokker hun igen.. fordi jeg ikke må lave mad og gå rundt osv.. hun vil have min fulde opmærksomhed..
Synes bare hele mit liv går med at aflede osv.. en ren lettelse når man enedelig kan sige det "ok" at putte hende..
Men er glad for jeg ikke er den eneste.. selvom det selvfølgelig også er synd for jer!

Anmeld

25. april 2012

Mette.

Om hun er morsyg, træt eller om jeg bare skal være "hård" og ikke tage hende op/lege med hende og forklare at jeg altså lige skal lave mad også hun bare må brokke/græde..  Eller om hun reelt virkelig er ked.. men jeg har været alt for blød til at gøre som hun ville have så nu kan jeg ikke læse om det er fordi hun vil have sin vilje eller om hun er træt/sulten osv..
Henter hende i dagpleje kl 15.. Fra kl ca 15.30 hver dag bliver hun bare så irritabel, man skal lege med hende.. eller dvs. man skal bare sidde ned.. så kan hun sagtens tulle rundt og lege selv.. Men hun kan ikke have man går rundt og laver noget..
Vi er begyndt at spise aftensmad allerede kl 17 fordi hun bare er så træt og sulten (selvom hun får lidt frugt osv kl ca 16).. men hun går hen til sin højstol, græder og siger "ma ma ma"...
Hun er sur/træt hele tiden og det er bare lettelse når kl bliver 18/19 og man kan ligge hende i seng..
Ja undskyld jeg siger det sådan lige ud.. men er bare ved at køre total træt i det hele..

Igen er det præcis som min datter - de to har vidst samme vaner.

Vi er begyndt at hente Emilie 15.30 i stedet for 15.00 - ofte var hun kun lige vågnet kl. 15, og det er som om det har hjulpet rigtig meget hun lige får den halve time ekstra der. Nu er hun for det meste glad når vi kommer hjem.

Vi spiser også mad kl. 17, fordi hun ellers bliver alt for sulten, selvom hun har fået eftermiddagsmad når hun er stået op i DP.

Måske du skulle give det et forsøg med at hente lidt senere. Så kan du nå lidt mere inden du henter og det er nemmere at have det fulde overskud til hende den tid det "gælder" når i så kommer hjem. En anden ting som får alt brok til at forsvinde er at gå udendørs - så stopper alt hængen og pyldren fra det ene seknd til det andet.

Emilie er også EKSTREMT mor-syg. OFte kan hun finde på at skrige hvis far vil tage hende eller lege. Men jeg er også begyndt at være lidt mere "hård" overfor hende og siger nogen gange at nu kan hun altså ikke sidde på min arm fordi jeg skal lave mad etc. Jeg tror også du skal prøve det, hvis du gerne vil have hende lidt vænnet af med det.

Anmeld

25. april 2012

Lunae

Den lykkelige skriver:

Søde jeg har ikke nogle gode råd eller noget, men ville ikke forlade tråden uden en ordentlig krammer Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du er en fantastisk mor og at det hele nok skal løse sig for dig før eller siden

Anmeld

25. april 2012

Den lykkelige

Mette. skriver:

Igen er det præcis som min datter - de to har vidst samme vaner.

Vi er begyndt at hente Emilie 15.30 i stedet for 15.00 - ofte var hun kun lige vågnet kl. 15, og det er som om det har hjulpet rigtig meget hun lige får den halve time ekstra der. Nu er hun for det meste glad når vi kommer hjem.

Vi spiser også mad kl. 17, fordi hun ellers bliver alt for sulten, selvom hun har fået eftermiddagsmad når hun er stået op i DP.

Måske du skulle give det et forsøg med at hente lidt senere. Så kan du nå lidt mere inden du henter og det er nemmere at have det fulde overskud til hende den tid det "gælder" når i så kommer hjem. En anden ting som får alt brok til at forsvinde er at gå udendørs - så stopper alt hængen og pyldren fra det ene seknd til det andet.

Emilie er også EKSTREMT mor-syg. OFte kan hun finde på at skrige hvis far vil tage hende eller lege. Men jeg er også begyndt at være lidt mere "hård" overfor hende og siger nogen gange at nu kan hun altså ikke sidde på min arm fordi jeg skal lave mad etc. Jeg tror også du skal prøve det, hvis du gerne vil have hende lidt vænnet af med det.

Ha ha de er meget ens de to  Men gør din datter stadig sådan??  For så har jeg jo laaaang tid endnu  
Ja vi tager hende også med udenfor.. men hun mister hurtig interessen for at være ude hvis hun ved jeg er indenfor.. Så vil hun ind igen også starter brokkeriet igen..
Ja måske vi skulle hente lidt senere.. men på den anden side så vil man jo også bare gerne hente hende og være sammen når man selv har fri..

Anmeld

25. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder helt normalt at du føler sådan. Tror bare alle børn har sådan en fase, hvor de bliver overtrætte/ sultne og trænger til at komme tidligt i seng! Så fat mod og tag det stille og roligt.

Sæt hende evt i højstolen i køkkenet mens du laver mad og stik hende en børnekniv og et stk agurk hun ka lege lidt med, så er hun også med i det du laver. Det virkede her. Vh stine

Anmeld

25. april 2012

Den lykkelige

Lunae skriver:

Søde jeg har ikke nogle gode råd eller noget, men ville ikke forlade tråden uden en ordentlig krammer Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du er en fantastisk mor og at det hele nok skal løse sig for dig før eller siden

Hej sweets..
Årh tusind tak!!  Håber du har ret!!  Gør alt hvad jeg kan i hvert fald...

Anmeld

25. april 2012

raca

prøv ogvend den om.

du har været væk fra din datter i måske 8-9 timer, de bedste timer af hendes dag.

hun har savnet dig og hun vil forsikre sig om at du bliver der. så hun søger dit focus.. forde hun har brug for sin mor, hun har ikke lige i tankerne at du skal sidde vasketøj over og lave mad osv.. 

omvendt bruger hun sikkert rigtig meget energi på at søge dit samværd fordi du hele tiden skal noget husligt,

var det ikke mugligt at havde focus på hende den første time i er hjemme, for derefter at gå i køkkenet sammen med hende, så i har god til til og lave mads SAMMEN eller i hverfald så hun ved du er der og bliver der og gerne vil hende.  også klare det huslige når hun sover,

Anmeld

25. april 2012

Den lykkelige

StineW79 skriver:

Syntes det lyder helt normalt at du føler sådan. Tror bare alle børn har sådan en fase, hvor de bliver overtrætte/ sultne og trænger til at komme tidligt i seng! Så fat mod og tag det stille og roligt.

Sæt hende evt i højstolen i køkkenet mens du laver mad og stik hende en børnekniv og et stk agurk hun ka lege lidt med, så er hun også med i det du laver. Det virkede her. Vh stine

Mange tak skal du have..
Ja måske jeg skulle prøve sætte hende i stolen.. så hun er opp i højden og kan se hvad jeg laver osv.. Så føler hun måske hun er med.. Må jeg lige afprøve.. Håber det bare er en fase og den snart er ovre!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.