Jeg kan bare ikke læse min datter..
Om hun er morsyg, træt eller om jeg bare skal være "hård" og ikke tage hende op/lege med hende og forklare at jeg altså lige skal lave mad også hun bare må brokke/græde..
Eller om hun reelt virkelig er ked.. men jeg har været alt for blød til at gøre som hun ville have så nu kan jeg ikke læse om det er fordi hun vil have sin vilje eller om hun er træt/sulten osv..
Henter hende i dagpleje kl 15.. Fra kl ca 15.30 hver dag bliver hun bare så irritabel, man skal lege med hende.. eller dvs. man skal bare sidde ned.. så kan hun sagtens tulle rundt og lege selv.. Men hun kan ikke have man går rundt og laver noget..
Vi er begyndt at spise aftensmad allerede kl 17 fordi hun bare er så træt og sulten (selvom hun får lidt frugt osv kl ca 16).. men hun går hen til sin højstol, græder og siger "ma ma ma"...
Hun er sur/træt hele tiden og det er bare lettelse når kl bliver 18/19 og man kan ligge hende i seng..
Ja undskyld jeg siger det sådan lige ud.. men er bare ved at køre total træt i det hele.. 
Igen er det præcis som min datter - de to har vidst samme vaner. 
Vi er begyndt at hente Emilie 15.30 i stedet for 15.00 - ofte var hun kun lige vågnet kl. 15, og det er som om det har hjulpet rigtig meget hun lige får den halve time ekstra der. Nu er hun for det meste glad når vi kommer hjem.
Vi spiser også mad kl. 17, fordi hun ellers bliver alt for sulten, selvom hun har fået eftermiddagsmad når hun er stået op i DP.
Måske du skulle give det et forsøg med at hente lidt senere. Så kan du nå lidt mere inden du henter og det er nemmere at have det fulde overskud til hende den tid det "gælder" når i så kommer hjem. En anden ting som får alt brok til at forsvinde er at gå udendørs - så stopper alt hængen og pyldren fra det ene seknd til det andet.
Emilie er også EKSTREMT mor-syg. OFte kan hun finde på at skrige hvis far vil tage hende eller lege. Men jeg er også begyndt at være lidt mere "hård" overfor hende og siger nogen gange at nu kan hun altså ikke sidde på min arm fordi jeg skal lave mad etc. Jeg tror også du skal prøve det, hvis du gerne vil have hende lidt vænnet af med det.
Anmeld