Den lykkelige skriver:
Min datter startede i dagpleje midt i januar. Hun er 14 mdr nu.
Min hjerne den køre bare på højtryk.. Dagplejen siger at når de er hjemme så er hun glad og tilfreds nok.. Men når de skal ud på tur på legepladsen, legestue eller lignende så er hun bare ked, brokkende og sur hele tiden.. Umiddelbart tænker jeg det jo er fordi hun er utryg.. Og den anden dag da dagplejens søn var kommet og havde spist med til frokost (han er voksen).. havde hun været så ked.. Dagplejen sagde forleden det var kommet så vidt at hun nærmest "frygtede" gå ud pga min datter.. Og at hun ødelægger det for de andre og det kan være rigtig irriterende..
Gør mig jo ked af at høre..
Når vi er på besøg hos nogle skal hun altid bruge vildt lang tid på at "tø" op og man skal helst sidde/være ved hende hele tiden..
Årh det er lidt rodet det her.. men nogen som har en ide til hvad man kan gøre??
dagplejen har 3 andre på hendes alder også.. og hun skal jo også være ved dem osv.. så hun kan jo ikke sidde med min datter kostant når de er ude.. 
Det du beskriver er præcis som min egen datter. Hun er dog 2 år nu. hun startede i dagpleje da hun var 18 måneder og har også altid været meget tilbageholdende overfor alle.
Hun græd og løb også væk så snart dp'en mand eller store voksne søn nærmede sig hende - og det er først efter hun har været der 4-5 måneder hun er ved at være tryg ved dem.
I de mange første måneder var hun også meget utryg med at være i legestue eller over for at besøge nogle af de andre dp'er. Hun ville hele tiden være ved dagplejemoderen - men med tiden har hun altså lagt det fra sig og bliver mere og mere tryg - det har bare taget LANG tid.
Hun er stadig en meget tilbageholdende pige når vi kommer nye steder og snakker bestemt ikke bare med folk. Hun bliver stadig meget genert/tilbageholdende hvis der bare er en der siger hej til hende i brugsen når vi handler, selvom hun sidder hos mig.
Jeg har desværre ikke rigtigt nogle gode råd, andet end jeg tror det bliver bedre - det virker jo til hun er tryg ved jeres dagplejemor når hun ikke er ked af det når de er hos hende.
Anmeld