Hvad skal man være særlig opmærksom på ved privat køb af bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Findusinde

Efter bitre erfaringer, vil jeg aldrig råde nogen til at købe privat, og hvis man køber i kommision, så skal man dælme være sikker i sin sag omkring hvordan man står... Og man skal sætte sig ind i alt vedr kommisionssalg, for de snyder sku hvor de kan komme til det...

Og køb ALDRIG en bil ved en forhandler, der sælger den videre for en privat! For så tror han helt sikkert at han er fri for noget som helst... Såå køb ved en forhandler er mit råd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Mor til Ella

Mira0911 skriver:

Når du siger private? Er det så privat forhandlere? 

Jeg overvejer meget at kigge brugte biler ved forhandlere, for dem kan man da stole mere på en dem fra bilbasen f.eks? 

Jeg mener ved en forhandler.... ikke privat

Helt sikkert, men synes stadig de tager røven på en Men så har man i det mindste garantien

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Lollo1987 skriver:

Jeg mener ved en forhandler.... ikke privat

Helt sikkert, men synes stadig de tager røven på en Men så har man i det mindste garantien

Okey.... 

Har da også tænkt nogle gange når jeg har kigget på biler, "gud hvor er den billig, hvorfor mon den er det?" Det er heller ikke altid forhandlere skriver fejlene med i annoncen... 

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Findusinde skriver:

Efter bitre erfaringer, vil jeg aldrig råde nogen til at købe privat, og hvis man køber i kommision, så skal man dælme være sikker i sin sag omkring hvordan man står... Og man skal sætte sig ind i alt vedr kommisionssalg, for de snyder sku hvor de kan komme til det...

Og køb ALDRIG en bil ved en forhandler, der sælger den videre for en privat! For så tror han helt sikkert at han er fri for noget som helst... Såå køb ved en forhandler er mit råd..

Det bliver sq svært at købe bil så.... 

Anmeld

25. april 2012

Mor til Ella

Mira0911 skriver:

Okey.... 

Har da også tænkt nogle gange når jeg har kigget på biler, "gud hvor er den billig, hvorfor mon den er det?" Det er heller ikke altid forhandlere skriver fejlene med i annoncen... 

Nej ig det er jo umuligt som uvidende køber er gennemskue det

Så har du en mekaniker ven så medbring ham

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Lollo1987 skriver:

Nej ig det er jo umuligt som uvidende køber er gennemskue det

Så har du en mekaniker ven så medbring ham

Jaa har da et par stykker.... Og forhandlere er vel vant til at mulige køber tager en med for at tjekke bilen igennem? 

Anmeld

25. april 2012

Mor til Ella

Mira0911 skriver:

Jaa har da et par stykker.... Og forhandlere er vel vant til at mulige køber tager en med for at tjekke bilen igennem? 

selvfølgelig, og de synes det er møg træls

Og husk at priser altid er til forhandling, især hvis du ikke har byttebil....

Og hos forhandler kommer der normalt et "klargørings" gebyr oven i. de steder vi har været er det ca 5000. så er den kørerklar. skal jo også regnes med

Anmeld

25. april 2012

come2

Mira0911 skriver:

Ja, hvad skal man være særlig opmærksom på når man skal købe bil ved en privat? 

Hvad skal man altid spørge indtil? 

Hvad skal man tjekke? 

Osv osv... 

Fortæl endelig, så jeg ved hvad jeg skal kigge efter... 

Har hørt før at privat sælgere snyder så det basker og siger at der intet er med bilen... 

Tjekke bilen for restgæld.

Få en slutseddel på bilen (kan printes ud på FDM)

Tjekke undervognen for rust.

Hvis bilen er nysynet, sørg for der følger papirer med på det.

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Lollo1987 skriver:

selvfølgelig, og de synes det er møg træls

Og husk at priser altid er til forhandling, især hvis du ikke har byttebil....

Og hos forhandler kommer der normalt et "klargørings" gebyr oven i. de steder vi har været er det ca 5000. så er den kørerklar. skal jo også regnes med

Ja, de steder jeg har kigget står 3000 og noget for leveringsomkostninger, det er vel også klargøring? 

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

come2 skriver:

Tjekke bilen for restgæld.

Få en slutseddel på bilen (kan printes ud på FDM)

Tjekke undervognen for rust.

Hvis bilen er nysynet, sørg for der følger papirer med på det.

Takker... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.