Hvad skal man være særlig opmærksom på ved privat køb af bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
25 svar
0 synes godt om
24. april 2012

Mira0911

Ja, hvad skal man være særlig opmærksom på når man skal købe bil ved en privat? 

Hvad skal man altid spørge indtil? 

Hvad skal man tjekke? 

Osv osv... 

Fortæl endelig, så jeg ved hvad jeg skal kigge efter... 

Har hørt før at privat sælgere snyder så det basker og siger at der intet er med bilen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

aarhusmor

Der findes en bil tinglysning som du skal tjekke, for om der er gæld i bilen

http://www.tinglysningsretten.dk/hvad/bil/Pages/default.aspx

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

aarhusmor skriver:

Der findes en bil tinglysning som du skal tjekke, for om der er gæld i bilen

http://www.tinglysningsretten.dk/hvad/bil/Pages/default.aspx

Okey, ja det koster også lidt at tjekke det... 

Anmeld

24. april 2012

Ciss

Mira0911 skriver:

Hvad skal man tjekke? 

Osv osv... 

Har hørt før at privat sælgere snyder så det basker og siger at der intet er med bilen... 

Vi købte privat - og det var aldrig gået, hvis min mand ikke havde været mekanikeruddannet. Han prøvekørte bilen og sagde ting som "der er en lyd, som ikke skal være der" eller "det kan være gearboksen....hm". Og det skal lige siges, at jeg hverken hørte eller mærkede noget. Den ene bil vi prøvekørte blev bagefter solgt - og måtte umiddelbart repareres for 32000 kr.

Så jeg har i hvert fald lært, at jeg ikke skal forsøge at købe brugtbil på egen hånd, for jeg kommer til at blive snydt/kommer til at købe en bil med skjulte fejl.

Mit bedste råd vil være at alliere sig med en fagperson/meget bilerfaren person, så man er to til at prøve og diskutere, og så kan man trække på vedkommendes erfaring.

Og en ting har jeg da lært: Selv den mindste mislyd i bilen kan ende med at betyde en dyr reparation, så det betaler sig at bruge ørene!

Anmeld

24. april 2012

aarhusmor

Mira0911 skriver:

Okey, ja det koster også lidt at tjekke det... 

ikke hvis det er en uofficiel.

Men alt andet lige kan 175 kr. hurtig retfærdiggøres hvis der skyldes 100000 i bilen

Anmeld

24. april 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
I skal rådføre jer med FDM.

Kør bilen til et af deres værksteder, og få den gennemgået. De har også en kontrakt, som man kan printe ud, og benytte ved privat handel.

- så mit råd må (også) være, at i får nogle fagpersoner ind over

Anmeld

24. april 2012

Troldemommi

Prøvekør den grundigt og hav en der har forstand på biler med til at se den igennem,ellers kan man få en mekaniker til at tjekke den for nogle hundrede kroner :-)

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

Jeg vælger lige at svare fælles til Jer... 

Så er det måske nemmere at gå til en forhandler, for der burde det da at være i orden eller? 

Anmeld

25. april 2012

Mor til Ella

Mira0911 skriver:

Hvad skal man tjekke? 

Osv osv... 

Det jeg bla synes er vigtigt er at man ikke har det halve års garanti som man har hos forhandler

Så være vågen, prøvekør grundigt, godt hvis der er en UDFYLDT service bog

Og hvis der er med automatgear er det møg dyrt at få lavet, så det skal man overveje.

Vi kigger selv lige nu, også brugt med hos forhandler da vi ikke tør uden garantien det kan virkelig komme til at gøre ondt økonomisk

Og de modeller vi ser på er der ikke den store forskel hvis det er en privat, og så synes jeg private der sælger altid tror deres ting er guld vær

Synes faktisk forhandler af biler er nogle luskede mennesker, det er noget de færeste har ret meget forstand på så de kan bilde en meget ind jeg kan hvertfald bildes meget ind....

Private er nemmere at forhandle med.....

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Lollo1987 skriver:

Det jeg bla synes er vigtigt er at man ikke har det halve års garanti som man har hos forhandler

Så være vågen, prøvekør grundigt, godt hvis der er en UDFYLDT service bog

Og hvis der er med automatgear er det møg dyrt at få lavet, så det skal man overveje.

Vi kigger selv lige nu, også brugt med hos forhandler da vi ikke tør uden garantien det kan virkelig komme til at gøre ondt økonomisk

Og de modeller vi ser på er der ikke den store forskel hvis det er en privat, og så synes jeg private der sælger altid tror deres ting er guld vær

Synes faktisk forhandler af biler er nogle luskede mennesker, det er noget de færeste har ret meget forstand på så de kan bilde en meget ind jeg kan hvertfald bildes meget ind....

Private er nemmere at forhandle med.....

Når du siger private? Er det så privat forhandlere? 

Jeg overvejer meget at kigge brugte biler ved forhandlere, for dem kan man da stole mere på en dem fra bilbasen f.eks? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.