har i haft dårlige oplevelser med arbejdsgiver ved gravidtie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. april 2012

Anonym trådstarter

Altså. har i oplevet at jeres arbejdsgiver ikke tog der særligt pænt da i måtte meddele at i var gravide.. og hvor længe havde i været på arbejspladsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

anynom

Anonym skriver:

Altså. har i oplevet at jeres arbejdsgiver ikke tog der særligt pænt da i måtte meddele at i var gravide.. og hvor længe havde i været på arbejspladsen?

Ja, ja og ja med ja på!

Du kan læse det her, det er lidt nemmere end at genfortælle
https://www.baby.dk/debat/124511pi1/ordet-er-frit/u rimelig-arbejdsplads.aspx

Jeg havde været ansat 3 år på det tidspunkt (så vidt jeg husker) og kendt dem i 5 år i alt.

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Ja, ja og ja med ja på!

Du kan læse det her, det er lidt nemmere end at genfortælle
https://www.baby.dk/debat/124511pi1/ordet-er-frit/u rimelig-arbejdsplads.aspx

Jeg havde været ansat 3 år på det tidspunkt (så vidt jeg husker) og kendt dem i 5 år i alt.

ej det sku da skide stridt..hvad endte det med?

Anmeld

24. april 2012

anynom

Anonym skriver:

ej det sku da skide stridt..hvad endte det med?

Det endte faktisk med at jeg blev indlagt da jeg var 27+4 grundet truende for tidlig fødsel - og var indlagt 7 uger. Lægerne kunne dog ikke sige, at det var pga løft jeg var ved at gå i fødsel, men uofficielt var det holdningen deroppe.
Og jeg kan hilse at sige, at min chef (som er gået på efterløn mens jeg har været på barsel) har utroligt dårlig samvittighed. Ikke at hun indrømmer det, men det er meget tydeligt når jeg snakker med hende.

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Det endte faktisk med at jeg blev indlagt da jeg var 27+4 grundet truende for tidlig fødsel - og var indlagt 7 uger. Lægerne kunne dog ikke sige, at det var pga løft jeg var ved at gå i fødsel, men uofficielt var det holdningen deroppe.
Og jeg kan hilse at sige, at min chef (som er gået på efterløn mens jeg har været på barsel) har utroligt dårlig samvittighed. Ikke at hun indrømmer det, men det er meget tydeligt når jeg snakker med hende.

det manglede sku da også bare..

jeg står og har muligvis fået mig et nyt arbejde. men samtidig havde kæresten og jeg også snakket baby.

jeg er ikke sikker på jeg vil vente to år med at gå igang. vil dog heller ikke igang om 3 måneder...men frygter bar at man sku komme i "bad" standing på et arbejde man måske kun har været på et års tid eller mindre..så måske man bar skulle vente..men man har jo sine ønsker..

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg havde været på min arbejdsplads omkring 3½ år da jeg meddelte jeg var gravid. Ingen sure miner men kunne godt fornemme at cheferne så det som et irritationsmoment at jeg nu skulle skånes. Min chef så helst jeg blev sygemeldt så hurtig som muligt så han kunne få en vikar ind istedet.

Oplevede rigtig meget at jeg hver eneste dag måtte sige fra overfor tunge løft og udskydelse af pauser. Led meget af kvalme, især når jeg blev for sulten så det var vigtigt jeg fik regelmæssigt mad.

Der havde været mange forandringer på min arbejdsplads og da jeg var 10 uger henne blev jeg sygemeldt med stress

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Jeg havde været på min arbejdsplads omkring 3½ år da jeg meddelte jeg var gravid. Ingen sure miner men kunne godt fornemme at cheferne så det som et irritationsmoment at jeg nu skulle skånes. Min chef så helst jeg blev sygemeldt så hurtig som muligt så han kunne få en vikar ind istedet.

Oplevede rigtig meget at jeg hver eneste dag måtte sige fra overfor tunge løft og udskydelse af pauser. Led meget af kvalme, især når jeg blev for sulten så det var vigtigt jeg fik regelmæssigt mad.

Der havde været mange forandringer på min arbejdsplads og da jeg var 10 uger henne blev jeg sygemeldt med stress

ej det simpelthen utroligt hvordan de kan behandle folk

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Anonym skriver:

ej det simpelthen utroligt hvordan de kan behandle folk

nemlig.. Det er utroligt hårdt hele tiden at skulle sige fra fordi folk ik tænker sig om..

Jeg arbejder i som mejeriansvarlig i en dagligvarebutik.. Jeg havde rigtig mange tunge løft! En mælkekasse vejer ca. 15 kg og ostekasserne 20 kg

Anmeld

24. april 2012

LR85

Jeg var den 6. der kom med nyheden da det skete for mig (2 på barsel med børn, 2 der var gået fra men ikke født endnu og så 1 der lige havde meddelt a hun var gravid) -og så kom jeg. 

Det var tydeligt a min chef ikke var begejstret for at skulle undvære en 6. Person, men sagde pænt tillykke og vidste jo godt a det er sådan det står til når man har ansat kvinder i den fødedygtige alder. 

Ingen sure mine i forløbet hen til barselig folk tog pænt hensyn. 

Der kom en 7. og sagde hun var gravid 3 måneder efter mig. 

Løft hoved når det er din tur, og vær stolt og glad. Det er DIN lykke

Anmeld

24. april 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Jeg var den 6. der kom med nyheden da det skete for mig (2 på barsel med børn, 2 der var gået fra men ikke født endnu og så 1 der lige havde meddelt a hun var gravid) -og så kom jeg. 

Det var tydeligt a min chef ikke var begejstret for at skulle undvære en 6. Person, men sagde pænt tillykke og vidste jo godt a det er sådan det står til når man har ansat kvinder i den fødedygtige alder. 

Ingen sure mine i forløbet hen til barselig folk tog pænt hensyn. 

Der kom en 7. og sagde hun var gravid 3 måneder efter mig. 

Løft hoved når det er din tur, og vær stolt og glad. Det er DIN lykke

hold da op. ja man kan da ikke bebrejde din chef at den nok har roteret lidt i han/huns hoved der

men ja, du har ganske ret..de skal da ikke pille ens lykke ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.