vil ikke falde i søvn i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

KarinaBF

Gry91 skriver:

Som overskriften siger vil Oliver ikke falde i søvn selv i sengen.

Vi skal hver gang han er træt, svøbe ham i dynen og sidde, allerhelst gå rundt og hoppe/vugge ham, og ofte når vi så lægger ham vågner han op med et sæt og vi kan starte forfra. Vi kan slet heller ikke ligge ham i liften og så komme dynen over ham, han vil kun puttes svøbt ind.
I barnevognen er det dog ikke at problem.

Vi skal nu til at bruge pude mod fladt baghoved til ham, og hvor ville det være dejligt hvis vi kunne putte ham på den med dyne over, og ikke skulle gå rundt og hoppe med ham indtil vi rammer det magiske øjeblik hvor han sover nok til at blive lagt..

Nogen som har nogle gode råd til hvordan vi får ham vænnet til at blive puttet sådan ?

hvis han vil svøbes ind har du så prøvet at svøbe ham i dynen og putte ham i liften ! og måske til at starte med svinge lidt med liften og så efter hånden kan i andre hans sovevaner stille og roligt hen mod at falde i søvn i seng bare med dynen over !

det gjorde jeg med min søn da han var lille han ville kun falde i søvn på den måde men efter et lille stykke tid ændrede det sig !

håber dette hjælper

og for at i finder en løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Gry91

Månsson skriver:

Den kan ikke være der, vi putter hende derinde når hun er faldet i søvn også må vi prøve os frem Ja det er det men nu er min Laura jo så os 7måneder så det er nok på tide

Nej der er nok ikke andet for vi må bare huske på at det bare en periode de skal nok bare lige lære at det er trygt nok

Anmeld

24. april 2012

Carl-Emil's mor

Gry91 skriver:

Som overskriften siger vil Oliver ikke falde i søvn selv i sengen.

Vi skal hver gang han er træt, svøbe ham i dynen og sidde, allerhelst gå rundt og hoppe/vugge ham, og ofte når vi så lægger ham vågner han op med et sæt og vi kan starte forfra. Vi kan slet heller ikke ligge ham i liften og så komme dynen over ham, han vil kun puttes svøbt ind.
I barnevognen er det dog ikke at problem.

Vi skal nu til at bruge pude mod fladt baghoved til ham, og hvor ville det være dejligt hvis vi kunne putte ham på den med dyne over, og ikke skulle gå rundt og hoppe med ham indtil vi rammer det magiske øjeblik hvor han sover nok til at blive lagt..

Nogen som har nogle gode råd til hvordan vi får ham vænnet til at blive puttet sådan ?

Du tager en hel dag hvor i bare ligger og nusser i jeres seng såHan har hovedet på puden ( er det hjertepudenEr den kun forebyggende har jeg netop fået besked om) også lader du ham ligeSå rolig falde i søvn.. Eller også kan du tage skrigeturen der erHård og ikke særlig rar hvor du lader ham ligge i sin seng og snakker og stryger ham.. Men fremfor alt så lad være med at gørSom du plejer her er putteritualet ALDRIG ens fordi jeg ikke gider han ikke kan sove andet end på en måde men nogle gange er vi ikke enige også tager detBare det længere pt sover han ved min side på sofaen- lod ham bare ligge og holde min finger til han sov men tidligere lagde jeg ham bare i sin barnevogn også sov han håber du kan bruge mit fif ellers kommer jeg gerne med flere

Anmeld

24. april 2012

Gry91

KarinaBF skriver:

hvis han vil svøbes ind har du så prøvet at svøbe ham i dynen og putte ham i liften ! og måske til at starte med svinge lidt med liften og så efter hånden kan i andre hans sovevaner stille og roligt hen mod at falde i søvn i seng bare med dynen over !

det gjorde jeg med min søn da han var lille han ville kun falde i søvn på den måde men efter et lille stykke tid ændrede det sig !

håber dette hjælper

og for at i finder en løsning

han sover i liften, og har også prøvet det med at svinge og rokke den, men niks det er slet ikke godt nok i følge den lille herre

men tak for rådet håber også vi finder en god løsning 

Anmeld

24. april 2012

Gry91

Carl-Emil's mor skriver:

Du tager en hel dag hvor i bare ligger og nusser i jeres seng såHan har hovedet på puden ( er det hjertepudenEr den kun forebyggende har jeg netop fået besked om) også lader du ham ligeSå rolig falde i søvn.. Eller også kan du tage skrigeturen der erHård og ikke særlig rar hvor du lader ham ligge i sin seng og snakker og stryger ham.. Men fremfor alt så lad være med at gørSom du plejer her er putteritualet ALDRIG ens fordi jeg ikke gider han ikke kan sove andet end på en måde men nogle gange er vi ikke enige også tager detBare det længere pt sover han ved min side på sofaen- lod ham bare ligge og holde min finger til han sov men tidligere lagde jeg ham bare i sin barnevogn også sov han håber du kan bruge mit fif ellers kommer jeg gerne med flere

Tak for nogel gode råd vil prøve nogle af dem.

Anmeld

24. april 2012

Carl-Emil's mor

Gry91 skriver:

Tak for nogel gode råd vil prøve nogle af dem.

Selvom det kan være øv dit barn ikke stiller sig tilfreds med at blive vugget så nyd det for så er der " en dårlig vane " mindre at kæmpe med senere held og ikke med soveprocessen

Anmeld

24. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Gry91 skriver:

Han er kun 7 uger

han har helt fra fødslen af haft brug for meget tryghed, derfor har vi altid svøbt ham godt og ladet ham falde i søvn ved os det er også helt fint, for det vigtigste er at han er tryg og glad. men det er bare hårdt nu hvor han kun vil sove når vi hopper ham i armene og kan gentage det et utal af gange indtil det lykkedes

Hvornår gik det over med Ida ?

Kan ikke huske hvornår det direkte gik over. Men jeg havde en lang kamp med det med hende også

Tror hun var... 2 mdr

Anmeld

24. april 2012

Gry91

rikkeregnbue skriver:

Kan ikke huske hvornår det direkte gik over. Men jeg havde en lang kamp med det med hende også

Tror hun var... 2 mdr

Okay

har faktisk lige puttet ham, UDEN at gå rundt med ham i en evighed, puttede ham godt i dynen, sutten i munden og så bare sidde ligeså stille med ham til han faldte til ro og så bare ned i liften og nusses til han faldt helt hen så dejligt! så en lille sejr til mor her 

Anmeld

24. april 2012

Gry91

Carl-Emil's mor skriver:

Selvom det kan være øv dit barn ikke stiller sig tilfreds med at blive vugget så nyd det for så er der " en dårlig vane " mindre at kæmpe med senere held og ikke med soveprocessen

det er nemlig også det jeg tænker, det bliver hurtigt til en dårlig vane som kun bliver sværere med tiden at komme af med

tak for det, har faktisk lige puttet ham i lften uden at gå rundt og hoppe med ham i en evighed  så bliver man lidt stolt

Anmeld

24. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Gry91 skriver:

Okay

har faktisk lige puttet ham, UDEN at gå rundt med ham i en evighed, puttede ham godt i dynen, sutten i munden og så bare sidde ligeså stille med ham til han faldte til ro og så bare ned i liften og nusses til han faldt helt hen så dejligt! så en lille sejr til mor her 

Jubiiiiiiiiiii! Så vis ham, at sådan er det HVER aften. Og husk ikke at giv op, små bebser ikke helt dumme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.