Gnotterne på DR

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

emsaroto

hm- Vi har ikke tv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Princesspigen

Maja_4000 skriver:

HVORFOR skal de sige så underlige ord ? Befippende , fendelhårsfis , rulleputte , møgent osv .. HVAD ER DET ?  

Caroline synes det er hylende morsomt , men hun forstår jo nok heller ikke hvad de siger

gnotterne er oprindelig svensk..

det var ihværtifal i sverige jeg så det første gang..

men netop fordi de siger alle de underlige ord syndes børnene det er hyle morsomt..  ved egentlig ikke helt hvorfor

Anmeld

24. april 2012

Maja_4000

Princesspigen skriver:

gnotterne er oprindelig svensk..

det var ihværtifal i sverige jeg så det første gang..

men netop fordi de siger alle de underlige ord syndes børnene det er hyle morsomt..  ved egentlig ikke helt hvorfor

Tror altså ikke Caroline forstår at det ikke er rigtige ord .. Hun er kun 16 måneder Men hun skraldgriner alligevel :b

Anmeld

24. april 2012

Maja_4000

emsaroto skriver:

hm- Vi har ikke tv 

Kan man leve uden ?  Hehe

Anmeld

24. april 2012

Princesspigen

Maja_4000 skriver:

Tror altså ikke Caroline forstår at det ikke er rigtige ord .. Hun er kun 16 måneder Men hun skraldgriner alligevel :b

næ det kan da godt være hun ikke gør det.. men sidder man og lytter lyder det jo os ret sjovt så jeg forstår hende da godt

Anmeld

24. april 2012

emsaroto

Maja_4000 skriver:

umiddelbart ville jeg sige .. ja

Anmeld

26. april 2012

Nessie

Der er så meget "dumt" børnetv i dag.

Men må sige at nogle af de "gamle" udsendelser de ind i mellem har vist på Ramasjang, da heller ikke ligefrem er for smart. Dengang havde vi bare kun en kanal, men nu kan vi da slå om, eller sætte en dvd på.

Heldigvis er Daniel rigtig glad for at se Hr. Skæg og Sigurds Bjørnetime, og det lærer han da lidt af. Specielt Hr. Skæg har været godt. Daniel har i lang tid kunnet alle bogstaverne, fordi han synes det er sjovt at se Skæg med bogstaver

Anmeld

26. april 2012

Liva

Hej

Gnotterne er vel lidt at sammenligne med Teletubbies, som mange af de helt små godt kan lide pga farverne og de sjove lyde, men som vi andre nok finder lidt små-irriterende...

Ang. sproget synes jeg personligt kun at det er sjovt der bliver leget lidt med det - ordene behøver ikke være så firkantede. Er selv lidt en sprognørd, så synes der ligger masser af kreativitet gemt der - alle små (og lidt større) børn elsker jo også at lave små vrøvlesange - det er med til at udvikle deres fornemmelse for lyde og sprog i det hele taget.

Det 'grimme' sprog er en helt anden sag, bandeord og ord der er seksuelt ladede på en negativ måde hører ikke hjemme på børnefjernsyn (eller på tv i det hele taget).

Kh Liva

Anmeld

26. april 2012

KittyCatta

Maja_4000 skriver:

Jeg har ikke ejet et fjernsyn i 4 år, så ja. Det er muligt. Ser al tv over iPad'en eller computeren

Anmeld

26. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes faktisk at gnotterne er lidt søde og det gode ved dem er netop at de rimer på lyder og det er rigtig godt for sprog udvilkingen! Her er det nu heller ik det thea ser mest. Thea er vild med hr skæg og Sigurd! To programmer der er lærene og ret sjove også! 

Ps thea havde set noget om elefanter i Sigurd'ts bjørne time, så da vi var i cirkus i går, ku hun lige fortælle at det var afrikanske elefanter fordi de havde store øre. Se det er da god stil! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.