Lammelser i mine arme ved søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.008 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. april 2012

lio

Som SÅ mange ander tråde så er det svært at finde en passende kategori, så endte her.

Jeg er gravid i 31+ og har lidt vand i kroppen, mine hænder sover meget og har konstant snurren i fingrene, dette er ubehageligt men smertefrit.

Når jeg sover vågner jeg ved at jeg rykker mig og har lammende smerter i mine arme (nogen gange kun den ene) - dette går først i sig selv når jeg har brugt mine arme aktivt i ca. en time og det er ulideligt at ligge og skal prøve at få noget søvn om natten når det gør SÅ ondt.

Var til lægen idag og hun udelukker at det skulle have noget med graviditeten at gøre, og samtidligt nægter hun at det er noget, som der kan gøres noget ved. Det er enormt frustrerende da jeg går ud over min søvn-energi-humør.

Please hjælp - kom med hvad end i tror det kan være, for nægter at tro det ubegrundet og intet at gøre ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

lio

Jeg krydser  for at nogen kan hjælpe...

Anmeld

23. april 2012

Nattøs

Laijona Äiti skriver:

Som SÅ mange ander tråde så er det svært at finde en passende kategori, så endte her.

Jeg er gravid i 31+ og har lidt vand i kroppen, mine hænder sover meget og har konstant snurren i fingrene, dette er ubehageligt men smertefrit.

Når jeg sover vågner jeg ved at jeg rykker mig og har lammende smerter i mine arme (nogen gange kun den ene) - dette går først i sig selv når jeg har brugt mine arme aktivt i ca. en time og det er ulideligt at ligge og skal prøve at få noget søvn om natten når det gør SÅ ondt.

Var til lægen idag og hun udelukker at det skulle have noget med graviditeten at gøre, og samtidligt nægter hun at det er noget, som der kan gøres noget ved. Det er enormt frustrerende da jeg går ud over min søvn-energi-humør.

Please hjælp - kom med hvad end i tror det kan være, for nægter at tro det ubegrundet og intet at gøre ved.

Det kan være du har ligget på armen. Lige nu sover tre af mine fingre, har bøjet armen for at kunne sidde med mobil. Jeg har altid døjet med sovende ben, når jeg har siddet helt op. Nu døjer jeg med det også når jeg er på wc 

Anmeld

23. april 2012

klmf

Kunne godt lyde som karpaltunnelsyndrom?? Det er nerver ved håndleddet, der bliver klemt eller overanstrengt fx pga graviditet eller i tiden efter, hvor man løfter meget på de små og går rundt med dem. Men hvis din læge har udelukket det, så har jeg ingen ideer....

Anmeld

23. april 2012

Muffinmus

HAvde det sådan med nr 1 fra uge 22....så kender det godt, havde lyst til at skære mine arme og hænder af om natten for at få ro.

Og jo, det har med graviditeten at gøre, det kommer både pga vand og pga tryk på nerverne. Så kan din æge påstå hvad hun vil, men mange gravide oplever det nu engang i større eller mindre omfang, bare ikke alle der går til lægen med det jo:-)

Og som regel er den eneste kur desværre at føde....men så går det også væk igen pænt hurtigt.Tror mine arme var "normale" igen efter 2-3 dage..herligt.

Anmeld

23. april 2012

Muffinmus

HAvde det sådan med nr 1 fra uge 22....så kender det godt, havde lyst til at skære mine arme og hænder af om natten for at få ro.

Og jo, det har med graviditeten at gøre, det kommer både pga vand og pga tryk på nerverne. Så kan din æge påstå hvad hun vil, men mange gravide oplever det nu engang i større eller mindre omfang, bare ikke alle der går til lægen med det jo:-)

Og som regel er den eneste kur desværre at føde....men så går det også væk igen pænt hurtigt.Tror mine arme var "normale" igen efter 2-3 dage..herligt.

Anmeld

23. april 2012

L&V

Laijona Äiti skriver:

Jeg tænker om du har/får væske i kroppen on aftenen eller natten og det så er det der gør det.. Måske en nerve der bliver klemt når du ligger Jeg tror jeg ville prøve noget kranio sakral terapi, de har altid en løsning og en dejlig effekt

Anmeld

23. april 2012

Frk.S

lotchen skriver:

Kunne godt lyde som karpaltunnelsyndrom?? Det er nerver ved håndleddet, der bliver klemt eller overanstrengt fx pga graviditet eller i tiden efter, hvor man løfter meget på de små og går rundt med dem. Men hvis din læge har udelukket det, så har jeg ingen ideer....

Det var også min tanke. 

Jeg led også af det til sidst. Mest det med hænderne der sov. Til sidst havde jeg et par fingre der var følelsesløse konstant - det frosvandt nogle dage efter fødslen.

Smerter kunne jeg også have - nok primært hvis jeg havde ligget på armen.

Så jeg kan ikke forstå at din læge bare såden udelukker, at det har noget med din graviditet at gøre. 

Anmeld

23. april 2012

Fenja09

Det lyder fuldstændig som at du har Karpal -Tunnel Syndrom, det havde jeg også under min graviditet. Det kommer pga væske som presser på nerverne i håndleddene. Så jo det har i den grad noget med graviditeten at gøre  Det gør bare så ondt og der er intet at gøre ved det, det skulle gerne gå over når du engang har født. Mit forsvandt da min datter var 3 måneder. Hvis det ikke forsvinder er der kun mulighed for operation.

/Fenja

Anmeld

23. april 2012

MariaJ

Som flere af de andre beskriver hedder det karpal tunnel syndrom og HAR noget med graviditeten at gøre. Jeg havde det fra uge 32 i min første graviditet og det var en pest. Det siges at akupunktur kan hjælpe. Jeg havde ikke mulighed for at afprøve det, men det kan jo være et forsøg værd. Mit blev meget bedre umiddelbart efter fødslen, men der gik nogle måneder før det forsvandt helt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.