Sikke et chok, kunne måske have mistet min datter i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Maise86

MelikkazMoar skriver:

jeg har fået afvide, at så strakt baby kan trille rundet enten den ene eller anden vej, (når de sover)  skal der ikke være andet end sengerand og dyne i sengen, for at undgå kvælnings faren..

hvis hun drejer hoved når hun ligger på maven er der jo ikke noget galt med hun ligger på maven.. Melikka sover 100gange bedre på maven end ryggen.. og vender sig altid selv ..

men hvis du er i tvivl eller nervøs/bange.. synes jeg du skal ringe til din sp og få lidt rådgivning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

roenlund

Barbamama skriver:

Ja men jeg tænkte på at hvis hun nu godt må sove på maven efterhånden som hun selv kan finde ud af at vende sig, udgør de ting der ligger i sengen, måske en større fare for hende ,end det at hun ligger på maven. Sådan at hun kan blive kvalt i stoftingene og ikke madrassen. Forstår du?

Anmeld

23. april 2012

cecilie1984

isabellasmor skriver:

Men hun drejer vel hovedet til siden ? Det kan jo være lidt svært at dreje hovedet til siden , hvis der ligger alt muligt? Bar min tanke . 

Men sikke et chok  Godt der ikke skete noget! 

Der ligger ikke noget oppe ved hovedet jo hun havde sin sove klud men de ting jeg ligger for at hun ikke kan trille ligger længere nede i sengen i siderne.

og ja hun plejer at dreje hovedet men hvorfor hun ikke gjorde det i går ved jeg ik og hun plejer også at vågne og skrige når hun triller om på maven så jeg går ind og vender hende. Hun kan endnu ikke selv trille tilbage

Anmeld

23. april 2012

Barbamama

Jeg mener bare stadig at de godt må ligge på maven selvom de så ikke kan komme tilbage igen... Men ellers så ring og få en snak med sp'en

Anmeld

23. april 2012

lycly

Puha hvor væmmeligt! Jeg har også oplevet noget af det samme, det må være et bestemt moderinstinkt der gør, at vi kan mærke når der er noget galt og derfor lige tjekker en ekstra gang! 

Som de andre siger, prøv at tage en snak med din SP, prøv evt at lægge hende uden kluden og med en blød bamse i stedet måske. 

Anmeld

23. april 2012

Tona

cecilie1984 skriver:

er stadig lidt i chok.

i går puttede jeg Freja som normalt i tremme sengen. Hun har tendens til at rulle om på maven så derfor ligger der sammenrullet håndkæder og en baby dyne i siderne. Men hun plejer altid at vågne og græde når hun vender sig, så vender jeg hende og hun sover videre.

Men i går da jeg var gået i seng lå jeg og tænkte om jeg lige skulle smutte ind og tjekke om hun havde dynen på, bestemte at det nok lige var en god ide og heldigvis for det.

Jeg kommer ind på værelset og tænder den lille lampe men kommer i stedet til at tænde det store lys i loftet skynder at slukke igen og tænde den rigtige lampe. Men Freja begynder at pjevse og jeg går hen til sengen for at lægge dynen på, men til min store overraskelse ligger hun på maven med hovedet direkte ned i madrassen og udover det ligger hun med en klud (sutteklud) i månden den er ihvertfald helt våd. Jeg hiver hende op og hun græder på en lidt underlig måde og er slap i kroppen og virkelig ulykkelig og gisper efter vejret.

Tager hende med ind i vores seng hvor hun fortsat er slap og utrøstelig men får hende efter lidt tid trøstet og hun falder til ro og i søvn.

Tør ikke tænke hvis jeg ikke havde været gået ind for at lægge den dyne på, og undre mig hvorfor hun ligger med hovedet direkte ned i madrassen hun plejer at kunne dreje hovedet hvis hun triller rund. Jeg er blevet bange for at putte hende i sengen hvad kan jeg gøre?? Hun er 8½ mdr gammel

Sikke en frygtelig oplevelse

Jeg tror at du skal fjerne alt det der ekstra der ligger i sengen således at hun er i stand til at trille om på siden eller ryggen hvis hun ligger forkert på maven. Man siger jo at når de kan trille må de gerne sove på maven hvis de vil. Jeg tror bare at hun måske er blevet forhindret i at rulle væk fra mavelejet pga det ekstra ting i sengen måske?

Anmeld

23. april 2012

Isabella_mor

kunne forstå at det er vigtigt at et barn ligger på maven når de er små, men når de er så store som 8½ måned, SÅ må de altså gerne ligge på maven når de selv triller derom... det er altså ikke farligt,,, så op med alle de dyner og ting og sager.. hun burde kunne trille rundt og ligge som hun har lyst til... det er ikke nødvendigt at ligge hende om på ryggen hele tiden. nogle sover bare bedst på maven... 

det gør min søn hvertfald og han har kunnet dreje rig om på maven i en tidlig alder... og længe før 8 mdrs alderen

Anmeld

23. april 2012

l.kjoeller

cecilie1984 skriver:

er stadig lidt i chok.

i går puttede jeg Freja som normalt i tremme sengen. Hun har tendens til at rulle om på maven så derfor ligger der sammenrullet håndkæder og en baby dyne i siderne. Men hun plejer altid at vågne og græde når hun vender sig, så vender jeg hende og hun sover videre.

Men i går da jeg var gået i seng lå jeg og tænkte om jeg lige skulle smutte ind og tjekke om hun havde dynen på, bestemte at det nok lige var en god ide og heldigvis for det.

Jeg kommer ind på værelset og tænder den lille lampe men kommer i stedet til at tænde det store lys i loftet skynder at slukke igen og tænde den rigtige lampe. Men Freja begynder at pjevse og jeg går hen til sengen for at lægge dynen på, men til min store overraskelse ligger hun på maven med hovedet direkte ned i madrassen og udover det ligger hun med en klud (sutteklud) i månden den er ihvertfald helt våd. Jeg hiver hende op og hun græder på en lidt underlig måde og er slap i kroppen og virkelig ulykkelig og gisper efter vejret.

Tager hende med ind i vores seng hvor hun fortsat er slap og utrøstelig men får hende efter lidt tid trøstet og hun falder til ro og i søvn.

Tør ikke tænke hvis jeg ikke havde været gået ind for at lægge den dyne på, og undre mig hvorfor hun ligger med hovedet direkte ned i madrassen hun plejer at kunne dreje hovedet hvis hun triller rund. Jeg er blevet bange for at putte hende i sengen hvad kan jeg gøre?? Hun er 8½ mdr gammel

det var dælme en grim oplevelse. godt du fulgte dit instinkt

Anmeld

23. april 2012

cecilie1984

isabellamor skriver:

kunne forstå at det er vigtigt at et barn ligger på maven når de er små, men når de er så store som 8½ måned, SÅ må de altså gerne ligge på maven når de selv triller derom... det er altså ikke farligt,,, så op med alle de dyner og ting og sager.. hun burde kunne trille rundt og ligge som hun har lyst til... det er ikke nødvendigt at ligge hende om på ryggen hele tiden. nogle sover bare bedst på maven... 

det gør min søn hvertfald og han har kunnet dreje rig om på maven i en tidlig alder... og længe før 8 mdrs alderen

problemet er bare at hun ikke kan trille tilbage

Anmeld

23. april 2012

cecilie1984

Amandas-mor skriver:

Sikke en frygtelig oplevelse

Jeg tror at du skal fjerne alt det der ekstra der ligger i sengen således at hun er i stand til at trille om på siden eller ryggen hvis hun ligger forkert på maven. Man siger jo at når de kan trille må de gerne sove på maven hvis de vil. Jeg tror bare at hun måske er blevet forhindret i at rulle væk fra mavelejet pga det ekstra ting i sengen måske?

hun kan ikke selv trille tilbage. Har snakket med min sp og tingene i sengen er fjernet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.